Weinig vermogen

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

05 jun 2020, 09:22 0 x

Bougies?

De kleur laat zien of de verbranding goed is, na lange rit van tenminste 50 km op 100 km moeten ze een bepaalde kleur hebben, als je een foto maakte van alle 4 weet je of de verbranding goed is en of
alle cilinders gezond zijn of dat er 1 minder is.
Zowel Fuzzy als Hans Jan kunnen dat voordelig zelf doen.
Een foto en de monteurs hier zien of de motor gezond was of dat er gezocht moet worden.

Ook is een tandriem die 1 tand verkeerd staat niet uit te sluiten,
dat kan flink hoger verbruik en trage auto opleveren.

Zware Velgen? Ja, dubbel gewicht maar mijn kind heeft al meer extra gewicht ....
Ik rij vaak met achterbank thuis, meer laadruimte en 47 kg lichtere auto.
Dubbele bodem ook nog en de A2 word zuiniger.
Alleen voor APK moest ik terug want zonder mag niet gekeurd worden.... foutje...

Gasklephuis schoongemaakt? Dan moet je die opnieuw inregelen met VDCS kabel en laptop.
en daar ging het ook wel eens fout, soms pakte de A2 de ingestelde waarde niet en moet je dat 2e keer doen, geen idee waarom maar soms gaat deze terug in geheugen naar vorige stand.

EGR klep reinigen? ook daar is afregelen soms noodzakelijk omdat hij van dichte doet niets weer naar werkende ging, net als gasklep.

Oude draden? Dat is lastiger te meten en op te lossen.
Zowel de EGR als de losse Bobine's op de BBY kunnen door slechte kabels/stekkers tekort stroom krijgen en storen, niet uit te lezen en stationair perfect maar bij 3000 toeren gevonden.
Ik heb de kabel van de 3e cilinder moeten vervangen want dan gaf deze teveel weerstand en daardoor ging de Bobine minder werken, dan helpt een nieuwe Bobine ook niet.

Na vervangen van draden naar de EGR en Bobine was mijn auto een stuk sneller en zuiniger.
Heb na doormeten de 3e cilinder de Bobine kabel gevonden, kabel zag er goed uit, maar toch de oorzaak achteraf.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
stefan74
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

05 jun 2020, 09:51 1 x

Wellicht een idee om het luchtaanzuigtraject even kompleet los te gooien, dat de motor directe (ongefilterde) lucht aanzuigt,
misschien zit je filter niet goed, of zit er ergens een dode eekhoorn ofzo klem.
*edit* wat audijan dus al aangaf.
Fuzzy
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

05 jun 2020, 11:10 2 x

Ik geef even een snelle reactie vertanding op het tandwiel is 100% correct ik zal vanavond het lucht traject eens na kijken ik zal na mijn werktijd jullie reacties uitgebreid lezen en zal een update geven dank voor het mee denken
Plaats reactie