Dagboek van 4$$
- FrankDercks
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik had hetzelfde probleem met de koplampen en heb een maand lang iedere dag 's ochtends en 's avonds één minuut gepoetst met commandant.
(tandpasta kan ook). Het resultaat vond ik meer dan acceptabel. Het proberen waard dus...
(tandpasta kan ook). Het resultaat vond ik meer dan acceptabel. Het proberen waard dus...
- 4$$
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Beiden gedaan helaas. Die aan de bijrijderskant was duidelijk veel meer beschadigd dan de andere kant. Verschil voor en na was nihil.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
- 4$$
Ik heb een "nieuwe" tweedehandse besteld voor €60 inclusief verzenden.FrankDercks schreef: ↑30 mei 2020, 14:22Ik had hetzelfde probleem met de koplampen en heb een maand lang iedere dag 's ochtends en 's avonds één minuut gepoetst met commandant.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Met de hand is voor een kras of zo....
maar hele koplamp, ik gebruikte Commandant 4 en accu boor en die moest ik wel opladen, en 2e keer doen.
Ook is het afhankelijk hoe zwaar deze mat is geslagen, maar met de hand, denk dat na 1 maand en dagelijks lamme handje ondanks de hoge nieuw prijzen het per uur nieuwe kopen voordeliger is.
Maar een accu boor, 2x 1 uur en alles vol spetteren, ik haalde hem wel uit de auto en ruilde deze om.
In de auto maak je vooral de gehele Auto goor van poets zooi.
En als erg mat, van Grof , fijner tot extra fijn waterproef papier is vaak een goed begin en die setjes,
duur en vallen meestal tegen, dure tandpasta noem ik dat, voor een lichte aanslag.
maar hele koplamp, ik gebruikte Commandant 4 en accu boor en die moest ik wel opladen, en 2e keer doen.
Ook is het afhankelijk hoe zwaar deze mat is geslagen, maar met de hand, denk dat na 1 maand en dagelijks lamme handje ondanks de hoge nieuw prijzen het per uur nieuwe kopen voordeliger is.
Maar een accu boor, 2x 1 uur en alles vol spetteren, ik haalde hem wel uit de auto en ruilde deze om.
In de auto maak je vooral de gehele Auto goor van poets zooi.
En als erg mat, van Grof , fijner tot extra fijn waterproef papier is vaak een goed begin en die setjes,
duur en vallen meestal tegen, dure tandpasta noem ik dat, voor een lichte aanslag.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Caspeer
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Helaas heb ik dezelfde, tegenvallende, ervaring met koplamp restore setjes als die jij hebt. Het is vrij eenvoudig en vereist relatief weinig inspanning en skills voor een acceptabel resultaat.
Het resultaat is acceptabel zolang je je auto gebruikt als vervoermiddel in plaats van oogappeltje. Hij komt er mee door de Apk, en dat is het dan ook wel weer.
Toevallig ben ik nog geen week geleden zelf aan de slag gegaan met mijn koplampen. Deze hebben nog de originele clear coat die barstjes vertoonde. Zie foto Daar wilde ik toch niet meer mee gezien worden. De techniek die ik heb gebruikt bereikt een beter resultaat door de hele clear coat weg te schuren en vervolgens opnieuw te spuiten. Hierover maak ik bij animo graag een how-to. Ik ben nog niet klaar met de koplampen, maar ze zien er al veel beter uit. Beoordeel het zelf maar.
Laat maar weten of er interesse is in een how-to.
-Casper
Het resultaat is acceptabel zolang je je auto gebruikt als vervoermiddel in plaats van oogappeltje. Hij komt er mee door de Apk, en dat is het dan ook wel weer.
Toevallig ben ik nog geen week geleden zelf aan de slag gegaan met mijn koplampen. Deze hebben nog de originele clear coat die barstjes vertoonde. Zie foto Daar wilde ik toch niet meer mee gezien worden. De techniek die ik heb gebruikt bereikt een beter resultaat door de hele clear coat weg te schuren en vervolgens opnieuw te spuiten. Hierover maak ik bij animo graag een how-to. Ik ben nog niet klaar met de koplampen, maar ze zien er al veel beter uit. Beoordeel het zelf maar.
Laat maar weten of er interesse is in een how-to.
-Casper
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
@Casper ,
Dat ziet er netjes uit. Een howto wordt overigens altijd op prijs gesteld, altijd handig.
Dat ziet er netjes uit. Een howto wordt overigens altijd op prijs gesteld, altijd handig.

De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- 4$$
Dat ziet er weer prachtig uit. Ik weet niet of ik het zelf aandurf om het nog eens te proberen. Er zijn de nodige bedrijven die dit voor je doen tegen eenderde van de prijs van een nieuwe koplamp. Tevens zetten er dan ook een coating op die het beschermd tegen UV etc.
@Caspeer mijn A2 is mijn daily driver maar ook mijn oogappeltje.
@Caspeer mijn A2 is mijn daily driver maar ook mijn oogappeltje.
- 4$$
Momenteel bij Morris voor inbouwen van de CC. Die gast is echt snel!
- Bijlagen
-
- 20200603_140302.jpg (3.57 MiB) 3287 keer bekeken
-
- 20200603_135229.jpg (3.56 MiB) 3287 keer bekeken
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Onze @koop9 heeft het bij mij destijds in minder dan een half uur uitgevoerd, maar Morris is ook een tovenaar. Zeker met auto-electronica!
Ik wed dat hij het met z'n ogen dicht kan!
Ik wed dat hij het met z'n ogen dicht kan!

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- 4$$
Klaar..... Ik ben er tevreden mee.
- Bijlagen
-
- 20200610_171835.jpg (3.02 MiB) 3206 keer bekeken