Vocht in koplamp
- Seven
- Audi A2 clublid
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 26 feb 2013, 14:30
- Locatie: Nijmegen
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ik heb het al eens eerder op het forum geplaatst: mijn koplampen zijn nu al minstens 5 jaar dicht door een behandeling met ‘captain Tolley’s creeping crack Cure’. Dit is te koop in iedere watersport winkel en wordt veel gebruikt om kleine lekken in haarscheurtjes te dichten. Het spul is dun vloeibaar en je laat het lopen in de kieren die je ziet. Als het niet meer wegloopt, dan zit de kier gevuld en de vloeistof hardt uit.
Kost ongeveer € 15 en is voor vele lekken te gebruiken.
Kost ongeveer € 15 en is voor vele lekken te gebruiken.
- Spaceframe
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 01 jul 2018, 16:21
- Locatie: Leiden
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
En deze 'crack cure' giet je dan op de afdichting tussen glas en behuizing? Want dat zijn waarschijnlijk de boosdoeners als ik @chipsoer zo lees.Seven schreef: ↑29 jun 2020, 19:42Ik heb het al eens eerder op het forum geplaatst: mijn koplampen zijn nu al minstens 5 jaar dicht door een behandeling met ‘captain Tolley’s creeping crack Cure’. Dit is te koop in iedere watersport winkel en wordt veel gebruikt om kleine lekken in haarscheurtjes te dichten. Het spul is dun vloeibaar en je laat het lopen in de kieren die je ziet. Als het niet meer wegloopt, dan zit de kier gevuld en de vloeistof hardt uit.
Kost ongeveer € 15 en is voor vele lekken te gebruiken.
- Seven
- Audi A2 clublid
- Berichten: 145
- Lid geworden op: 26 feb 2013, 14:30
- Locatie: Nijmegen
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Precies! Ik heb eerst de koplamp uit elkaar gehaald en goed droog en schoon gemaakt. Daarna in elkaar gezet en de afdichting tussen glas en behuizing behandeld met captain Tolly’s.
En sindsdien nog steeds schoon en droog!
En sindsdien nog steeds schoon en droog!
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
We hebben wel 2 soorten lampen!
De eerste met klemmen en dat rubber word oud en poreus, dan helpt dit gieten...
Of kleurloze siliconen kit van de Action voor maar €1,98 die ook lijmde en perfect dicht maakte,
Maar deksel achter zijde, goed vast zetten, en bij de zijkant van richtingaanwijzer zit ontluchting,
omdat de Halogeen warm werd en later weer afkoelde zet lucht uit en krimpt.
Vele boorden onder een afvoer gaatje voor condens en dat werkte prima.
Bij LED lampen zoals vele nu monteren is er nauwelijks hitte meer en mag dat gaatje ooit gemaakt
weer dicht gemaakt, Tape of Kit, maakt niets uit.
Als je auto zoals vorige week in de hete zon staat, dan is weekje zonder deksel en ook snel droog.
Deze week met weer regen snel de klepjes achter weer erop doen en bij weekje mooi droog weer is makkelijkste manier om te drogen.
Ik had een oude sloop auto en dacht aan een paar goud vissen erin te zetten!
Ik kocht die sloper met ruim 2 cm water links en 4 cm rechts, zo erg nog nooit gezien...
Bleek dat rubber onderkant motorkap weg was en iemand gaatjes bovenin had geboord.
Toch leuk om zulke dingen mee te maken.....
De eerste met klemmen en dat rubber word oud en poreus, dan helpt dit gieten...
Of kleurloze siliconen kit van de Action voor maar €1,98 die ook lijmde en perfect dicht maakte,
Maar deksel achter zijde, goed vast zetten, en bij de zijkant van richtingaanwijzer zit ontluchting,
omdat de Halogeen warm werd en later weer afkoelde zet lucht uit en krimpt.
Vele boorden onder een afvoer gaatje voor condens en dat werkte prima.
Bij LED lampen zoals vele nu monteren is er nauwelijks hitte meer en mag dat gaatje ooit gemaakt
weer dicht gemaakt, Tape of Kit, maakt niets uit.
Als je auto zoals vorige week in de hete zon staat, dan is weekje zonder deksel en ook snel droog.
Deze week met weer regen snel de klepjes achter weer erop doen en bij weekje mooi droog weer is makkelijkste manier om te drogen.
Ik had een oude sloop auto en dacht aan een paar goud vissen erin te zetten!

Ik kocht die sloper met ruim 2 cm water links en 4 cm rechts, zo erg nog nooit gezien...
Bleek dat rubber onderkant motorkap weg was en iemand gaatjes bovenin had geboord.
Toch leuk om zulke dingen mee te maken.....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jun 2021, 12:53
- Locatie: Zutphen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik heb dit advies te harte genomen, had 1 echt lekke koplamp. Er liep op twee plekken echt water in en dat bleef staan in de lamp. Flesje Captain Tolley besteld en over de naad aan de bovenkant uit laten lopen en de dag erna getest met de tuinslang op de koplamp en vannacht heftige regen gehad en de koplamp is helemaal droog! Simpele en goedkope oplossing!Seven schreef: ↑29 jun 2020, 19:42Ik heb het al eens eerder op het forum geplaatst: mijn koplampen zijn nu al minstens 5 jaar dicht door een behandeling met ‘captain Tolley’s creeping crack Cure’. Dit is te koop in iedere watersport winkel en wordt veel gebruikt om kleine lekken in haarscheurtjes te dichten. Het spul is dun vloeibaar en je laat het lopen in de kieren die je ziet. Als het niet meer wegloopt, dan zit de kier gevuld en de vloeistof hardt uit.
Kost ongeveer € 15 en is voor vele lekken te gebruiken.
De andere koplamp had wat last van condens, wat nu (even) weg is, die ga ik voor de zekerheid ook maar even een behandeling geven.
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 15 okt 2019, 20:05
- Locatie: Bussum
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Als Duckman ze niet van je over wil nemen, dan doe ik dat graag. Die van mij hebben scheuren in het plastic, oortjes afgebroken en lek als een mandje
de siliconenkit hielp even, maar ik moet gewoon een beter setje….
