Uitvoeringen/uitrustingniveau?

Algemene discussie over de A2
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

30 jan 2010, 23:39 0 x

Beste A2-fans,

Nu zijn er diverse uitvoeringen van de A2 geleverd.
Maar mij is niet duidelijk wat bij welke uitrusting hoort! :?
De een heeft lederen stuur&pookknop/handremhendel.
Voor elektrische ramen of voor&achter elektrische ramen.
Wel of geen stoelverwarming. Wel of geen boardcomputer.

De mijne heeft lederen stuurwiel, pookknop & handremhendel :D ,chroomringen rond de klokken&versnellingspook :D , elektrische ramen voor, geen boardcomputer :( . Dus welke uitvoering is dit nu :?:

Graag duidelijkheid. Bij voorbaat dank!

Groeten, Joris
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

30 jan 2010, 23:48 0 x

Alles behalve de boordcomputer is hier standaard! Het is dus een Pro-line uitvoering.

Theo
joris1980
Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)

31 jan 2010, 00:25 0 x

[quote="Thck"]Alles behalve de boordcomputer is hier standaard! Het is dus een Pro-line uitvoering.

Theo[/quote]

Dus ik heb een Pro-line uitvoering :?:

Maar kan iemand op de site vermelden wat nu precies bij welke uitvoering hoort?
Dus;
Basis= .......
Exclusive= .......
Pro-line= .......
S-line= .......

Tevens weet ik niet of er meer uitvoeringen zijn?

Groeten, Joris
arjan

31 jan 2010, 15:50 0 x

Hoi,

Ik ben het niet helemaal met je eens Theo.
Mijn auto heeft de zelfde opties als die van Joris en die van mij is een exclusive uitvoerig.

Gr Arjan
Thck

31 jan 2010, 17:27 0 x

Hallo Joris,

Hierbij een uitrusting overzicht van de A2 Proline

Arjan, Joris heeft niet alle zaken benoemd, dus op basis van hetgeen hij aangeeft lijkt het mij moeilijk om te stellen dat jij dezelfde hebt!
Maar op basis van welk voertuigdokument stel jij dan vast dat jij een exclusive uitvoering hebt?

Theo
chipsoer
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

31 jan 2010, 18:43 0 x

Wat verstaan jullie onder de term "boordcomputer" ? onder de noemer optie,s bij Audi wordt onder boordcomputer een groot scherm in de display bedoeld wat o.a ook het verbruik weergeeft, dit wordt in de standaard display,s (half schermpje) niet weergegeven. Onder de exclusief versie wordt verstaan: Metallic kleur, 15" lichtmetalen velgen, centrale deurvergrendeling op afstand bediend, leer bekleed stuur, leren handremmanchet met chromknopje. De chroomringen en andere chroomaccenten zoals deur en handschoenvak vallen hier niet onder. Mocht iemand aanvullingen hebben, hoor ik het uiteraard graag. Gr Eric
Thck

31 jan 2010, 19:30 0 x

Hoi Eric,

V.w.b. de boordcomputer klopt het wat je zegt, deze dient een aantal functis weer te kunnen geven zoals verbruik (actueel en gemiddels), gereden kilometers met de tankinhoud en tevens het nog te rijden aantal kilometers met de tankinhoud, ook de verstreken tijd van de actuele rit en de totaal tijd etc.
De gemiddelde A2 heeft deze optie niet maar geeft alleen de buitentemperatuur aan en eventuele foutmeldingen. Deze functionaliteit is geen boordcomputer!
De overige opties die jij betiteld als "exclusive" zitten allen op mijn A2 (inclusief de metalliclak en zelfs nog met cruisecontrol af fabriek) maar toch is het geen exclusive maar een Proline!
Dit weet ik heel zeker omdat ik bij de dealer een voertuigstamdokument heb laten uitdraaien op basis van het chassisnummer en dit dokument geeft uitsluitsel over de soort uitvoering!
Mijn mening is dat veel eigenaren in de veronderstelling zijn dat zij een exclusive uitvoering hebben maar in werkelijkheid is het dan een Proline.
Op de hieronder staande site van autoweek krijg je alle typen a2 te zien, je kunt dan b.v. de exclusive aanklikken vervolgens iets naar beneden scrollen en op "uitrusting" klikken, dan zie alles wat erop zit. Indien je hier de Proline en de Exclusive vergelijkt zijn ze dus hetzelfde!!!

http://www.autoweek.nl/autovergelijker. ... 0&cache=no

Theo
chipsoer
Audi A2 clublid

31 jan 2010, 19:51 0 x

Hoi Theo, de cruisecontrole zat er vlgns mijn dealer ook op af fabriek. Maar mijn wagen heeft standaard geen chromen tellerklokken, heb deze onlangs wel erin gezet samen met de dubbele laadvloer. Waar valt deze onder ? want deze zit vlgns mij ook in een of ander pakket. in Duitsland kennen ze het Advance en Style pakket en de S-line Maar de eerste 2 zijn vlgns mij niet in Nederland op de markt gebracht. En ik denk dat daar de onduidelijkheid in zit. er zijn diverse leden op dit forum die in een geimporteerde auto rijden en de Style en Advance pakketten in Duitsland verschillen met onze exclusive en pro line uitvoeringen.
chipsoer
Audi A2 clublid

31 jan 2010, 19:58 0 x

Effe ter aanvulling de duitse uitvoeringen.
Gr eric
Thck

01 feb 2010, 13:45 0 x

Hallo,

Die chromering om de klokken en om de handrembevestiging op de tunnel zijn standaard maar pas eind 2001 begin 2001 ingevoerd! (ik heb ze ook niet omdat mijn A2 van juni 2001 is).
Waarschijnlijk is die van jou ook in de buurt van deze datum.

Deze zaken zijn dus in de vergelijking van de uitvoeringen niet relevant.

Theo
Plaats reactie