Na een setje nieuwe schoenen & trommels te hebben gemonteerd blijft deze warm worden.
Het wiel loopt nu wel vrij, en de handremkabel heeft enige speling.
Iemand enig idee waar dit in kan zitten?
Is het dezelfde zijde die warm blijft lopen?EenpuntVier schreef: ↑31 aug 2020, 09:00Mijn trommelrem links-achter liep aan, na deze te demonteren zag ik dat de remschoen gescheurd/gebroken was:
Na een setje nieuwe schoenen & trommels te hebben gemonteerd blijft deze warm worden.
Het wiel loopt nu wel vrij, en de handremkabel heeft enige speling.
Iemand enig idee waar dit in kan zitten?
Heb de tekst even door google translate gehaald:EenpuntVier schreef: ↑02 sep 2020, 08:18
Uit lichte wanhoop deze truc geprobeerd:
"When your all done go see how the pedal feels. It should feel firm. Pull up HARD on the parking brake 4-5 times. With the parking brake "on" press hard on the brake pedal. Now let off both the parking brake and the foot brake. Next press the foot brake, and THEN pull the parking brake. This will center and adjust the brakes. Do this 3-4 times in a row."
Zoals uitgelegd wordt op deze site: http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Ca ... /index.htm
Tot mijn verbazing lijkt het verschil kleiner te worden. Heb een stukje sportief gereden, inclusief sportief remmen. En het verschil tussen links en rechts lijkt kleiner te worden.
En na een normale rit van ca. 50km voelen ze nu handwarm. Voorheen kon ik er een eitje op bakken.
Het aanlopen is ook verminderd maar nog niet volledig weg; L-A draait na een slinger 2-3 keer rond, R-A blijft draaien.
Misschien dat het ook een stukje inslijten is?
Links & rechts geen vreemde geluiden, noch speling als ik aan de wielen wrik.Peter_Audi_A2 schreef: ↑02 sep 2020, 09:41Wat betreft het aanlopen, kun je verschil in de wiellagers horen/voelen links t.o.v. rechts?
De witte kunststof geleiders zijn allemaal ingevet en teruggeplaatst.HansJan schreef: ↑02 sep 2020, 11:20Het wiel moet vrij ronddraaien maar toch licht aanlopen op de remschoenen. Wordt deze teveel vertraagd dan staat het wiel snel stil en is afstelling verkeerd.
Zitten alle kunststof geleiders (3 per blokje) nog wel op hun plaats? Als er één of meerdere ontbreken komt de remschoen niet goed terug en blijft dus hangen.
Heb het "centreren" met stilstaande motor uitgevoerd, evenals het ontluchten.Peter_Audi_A2 schreef: ↑02 sep 2020, 12:09Ik kan uit de afstelprocedure niet halen of dit met draaiende motor (lees met werkende rembekrachtiging)
of met stilstaande motor (rembekrachtiging werkt niet) moet worden uitgevoerd.
Heb je de procedure met stilstaande motor uitgevoerd?