Met het remmen/handremkabel, kan je hij bepaalde trommelremmen de automatische spanners forceren.EenpuntVier schreef: ↑02 sep 2020, 08:18Dank voor alle suggesties.
De hele remset is vervangen, behalve de oude "ankerplaat" (die zwarte plaat waar de remset in hangt).
Heb de handremkabel linksachter gecontroleerd t.o.v. rechts maar deze staan nagenoeg op dezelfde spanning. Cupjes bewegen ook soepel.
Uit lichte wanhoop deze truc geprobeerd:
"When your all done go see how the pedal feels. It should feel firm. Pull up HARD on the parking brake 4-5 times. With the parking brake "on" press hard on the brake pedal. Now let off both the parking brake and the foot brake. Next press the foot brake, and THEN pull the parking brake. This will center and adjust the brakes. Do this 3-4 times in a row."
Zoals uitgelegd wordt op deze site: http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Ca ... /index.htm
Tot mijn verbazing lijkt het verschil kleiner te worden. Heb een stukje sportief gereden, inclusief sportief remmen. En het verschil tussen links en rechts lijkt kleiner te worden.
En na een normale rit van ca. 50km voelen ze nu handwarm. Voorheen kon ik er een eitje op bakken.
Het aanlopen is ook verminderd maar nog niet volledig weg; L-A draait na een slinger 2-3 keer rond, R-A blijft draaien.
Misschien dat het ook een stukje inslijten is?
P.S. Niet dat de remtrommels er veel aan zouden veranderen, maar remt een A2 altijd zo laat? De eerste 30/40% van het pedaal is niks, daarna pas remkracht.
Heb in 2 A2's gereden, met allebei ditzelfde "symptoom".
Mijn oude Opel had dit ook en dan hoorde je een soort van klikken/geratel in de trommels.
Van de week probeerde ik dezelfde truc bij de a2 "gewoonte" en merkte er niet veel van, gezien ik mijn rechterachterrem iets hoor slepen zal ik binnenkort ook wel aan de beurt zijn, zal zelf waarschijnlijk de route gaan nemen richting remschijven achter.
Maar warmte hij je trommel kunnen maar 2 dingen zijn slepende rem of je wiellager, wiellager zal je heel snel merken.
Kwa late rem reactie, dit is dan geen ervaring van een a2 maar een golf 4, deze auto remde ook matig in mijn optiek zelfs na het vervangen van alle remblokken voor ferodo sport blokken.
Toen op aanraden van monteur alle remslangen vervangen voor steelbraided, de eerste keer dat ik remde zat ik met mijn neus op het stuur wist niet wat me overkwam.
En uiteraard verse remvloeistof, remvloeistof trekt vocht aan welke ook je pedaal sompig maakt.
Remslangen zetten enigssinds uit over de jaren waardoor deze iets meer uit kunnen zetten deze kracht verlies je bij het remmen.