Motor 1.4 AUA [met gasinstallatie] pakt op benzine slecht op - [Opgelost: lek in EGR buis naar gasklephuis]
Rij eens een Peugeot 1.4 16 klepper dat rijd 10 keer beter die motor zou in de a2 moeten zitten
Die motor loopt veel beter
Het is niet de bak de motor bouw is onvoldoende , maar goed dat zou toch zolangzamerhand wel bekend moeten zijn.
Die motor loopt veel beter
Het is niet de bak de motor bouw is onvoldoende , maar goed dat zou toch zolangzamerhand wel bekend moeten zijn.
-
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Vandaag eindelijk naar de garage geweest, waar de auto aan de rooktester ging.

Er bleek toch een lekje te zitten in de aansluiting van de egr buis aan het gasklephuis.
na reparatie nergens meer rook te zien.
de auto loopt nu heel mooi rustig, en pakt goed op.
enige is dat ik vind dat het toerental te laag is. 675 toeren.
wat vinden jullie van dit toerental?
hij rijd nu goed op benzine maar slaat nog af op lpg bij het wegrijden.

Er bleek toch een lekje te zitten in de aansluiting van de egr buis aan het gasklephuis.
na reparatie nergens meer rook te zien.
de auto loopt nu heel mooi rustig, en pakt goed op.
enige is dat ik vind dat het toerental te laag is. 675 toeren.
wat vinden jullie van dit toerental?
hij rijd nu goed op benzine maar slaat nog af op lpg bij het wegrijden.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dus toch een vacuumlekje ...
Merk je verschil in stationair toerental bij in/uitschakelen van de airco op [benzine]?
Wat zei de garagehouder ervan?
Wellicht nu door naar een inbouwer op LPG en/of een forummer met dezelfde gasinstallatie.
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Die van mij (ook een AUA) maakt stationair wel iets meer toeren. Mss dat je nu kunt kijken of je de software update al hebt die er vlgs mij voor zorgt dat het stat. toerental iets wordt verhoogd.
-
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Volgens de garagehouder loopt de auto nu mooi. hij vind hem ook erg laag lopen, maar het is volgens hem niet af te stellen.
ik heb de volgende versie computer erin: 036997034AB
ik heb begrepen dat de auto van (de zeer behulpzame) @Gaakeer ook zo laag loopt, en ook op lpg goed is. Er is dus hoop.
ik heb de volgende versie computer erin: 036997034AB
ik heb begrepen dat de auto van (de zeer behulpzame) @Gaakeer ook zo laag loopt, en ook op lpg goed is. Er is dus hoop.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Met Airco aan gaat toerental naar 800 of 850, en als je bij Koop9 langs gaat is voor deze eerste generatie dit naar hogere toerental om te zetten permanent.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...