Voorstellen: Chris
- 4$$
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Waarom niet eens een bezoekje aan Jan Eenink. De prijzen zijn daar welliswaar veelal vanaf 4000 maar die verkeren over het algemeen in goede tot zeer goede staat. Interieur en zeker exterieur opknappen is best prijzig en met een A2 van 2500 waarbij dit nog gedaan moet worden plus nog wat technisch reparatie/onderhoud zit je ook al gauw boven de 4000.
Over de grens kijken is ook nog een optie. De prijzen in Duitsland zijn vaak wat gunstiger, onderhoud is vaak goed gedaan en de auto's zijn vaker voorzien van wat opties. Je kan ook Jan Eenink vragen om te zoeken in Duitsland.
Velen hier waaronder ondergetekende zijn er tevreden klanten.
Over de grens kijken is ook nog een optie. De prijzen in Duitsland zijn vaak wat gunstiger, onderhoud is vaak goed gedaan en de auto's zijn vaker voorzien van wat opties. Je kan ook Jan Eenink vragen om te zoeken in Duitsland.
Velen hier waaronder ondergetekende zijn er tevreden klanten.
Audi A2 1.4 75PK(2001 AUA) | OSS black top | RNS-D navigation plus | Parc Distance Control | Cruise Control | BT | Mistlampen |
-
- Audi A2 clublid
Stoelen en banken zijn over het algemeen smeriger dan van andere auto's. Zal ws aan de stof liggen en niet aan de berijders ;-)
Maar ze zijn over het algemeen wel goed te reinigen met een tapijtreiniger oid. Daarna impregneren en t ziet er weer prima uit.
De versleten soft-lak (meer sticky lak geworden) in het interieur is lastiger. Een aantal dingen (bv lichtschakelaar) zijn goed te vervangen. Op het airco paneel kun je de knopjes beplakken met stickertjes en een aantal grotere delen kun je spuiten met een spuitbus softachtige lak (staat ergens een link op het forum). Je kunt ook kiezen voor A2's uit modeljaren 2000 en 2001, die hebben nog geen soft-lack.
De mijne (2001) was ook zeer smerig van binnen en met een dagje of 2 noeste arbeid best weer ok!
En met polijsten ed kun je vaak de buitenzijde ook weer in aardige staat krijgen. Dus ik zou me vooral focussen op de techniek en (slecht gerepareerde) schades. Ik heb er ongeveer duizend euro aan onderdelen en banden ingestopt (alles zelf gedaan) en dan kom je een heel eind. (en dan nog eens e500 aan setje leukere velgen en een andere radio, maar dat was niet strikt noodzakelijk
)
Op dit forum komen er trouwens ook best af en toe aardige exemplaren voorbij, maar t is nu al eventjes stil.
Maar ze zijn over het algemeen wel goed te reinigen met een tapijtreiniger oid. Daarna impregneren en t ziet er weer prima uit.
De versleten soft-lak (meer sticky lak geworden) in het interieur is lastiger. Een aantal dingen (bv lichtschakelaar) zijn goed te vervangen. Op het airco paneel kun je de knopjes beplakken met stickertjes en een aantal grotere delen kun je spuiten met een spuitbus softachtige lak (staat ergens een link op het forum). Je kunt ook kiezen voor A2's uit modeljaren 2000 en 2001, die hebben nog geen soft-lack.
De mijne (2001) was ook zeer smerig van binnen en met een dagje of 2 noeste arbeid best weer ok!
En met polijsten ed kun je vaak de buitenzijde ook weer in aardige staat krijgen. Dus ik zou me vooral focussen op de techniek en (slecht gerepareerde) schades. Ik heb er ongeveer duizend euro aan onderdelen en banden ingestopt (alles zelf gedaan) en dan kom je een heel eind. (en dan nog eens e500 aan setje leukere velgen en een andere radio, maar dat was niet strikt noodzakelijk

Op dit forum komen er trouwens ook best af en toe aardige exemplaren voorbij, maar t is nu al eventjes stil.
- Peter_Maathuis
- Moderator
De link geeft bij mij een foutmelding...
- Peter_Maathuis
- Moderator
Nu kom ik op een facebook download pagina... maar ik zie geen A2 en ik ga mijn telefoon niet vervuilen met Suikerbergen
Dit lijkt me voor een verkoper geen handig platform.

Dit lijkt me voor een verkoper geen handig platform.
- jaapje
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Niet de moeite waard om Facebook te downloaden Peter !
Het is een blauwe van sept 2000 en sinds juni 2017 in Nederland
Beschadigingen op alle spatborden en corrosie en stoeprandschade op de ( schmiedeleicht) velgen.
Km stand wordt niet weergegeven.
Wel iets voor iemand die alleen om vervoer geeft?

Beschadigingen op alle spatborden en corrosie en stoeprandschade op de ( schmiedeleicht) velgen.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik denk zelf dat het gros van de A2's op deze wijze wordt ingezet.jaapje schreef: ↑18 dec 2020, 08:18Niet de moeite waard om Facebook te downloaden Peter !
Het belangrijkste is dan dat de auto je zonder problemen van A naar B brengt.
Schades/krassen aan de buitenzijde leiden niet tot roestplekken (kunststof/aluminium) en
ook de beschadigingen in het interieur zijn geen probleem voor de bruikbaarheid.
In deze prijsklasse is het al mooi als de auto regelmatig is onderhouden
en geen (verborgen) aanrijdingsschade heeft gehad.
In die zin vind ik het geen verkeerde auto, de beschadigingen worden ook in de
bijgevoegde tekst genoemd en de kmstand is af te lezen in de foto van het dashboard.
Verder goed inspecteren bij bezichtiging, zoals bij alle gebruikte auto's ...
Edit: prijspakker bij Eenink: https://eeninkautos.nl/#395347-audi-a2-1-4
Wel 1 met (kilometer)ervaring ...
- chrisgroot
Ik heb al even contact gehad met hem. Voor gewoon vervoer denk ik dat het geen slechte hoeft te zijn.jaapje schreef: ↑18 dec 2020, 08:18Niet de moeite waard om Facebook te downloaden Peter !
Is niks voor mijn vrouw

Maar, morgen ga ik in een hele andere prijsklasse kijken bij iemand. 2004 met BBY blokje, Nederlandse auto, weinig gebruikers sporen (beetje detailen) en een keurig interieur als het goed is. Mooiste is, het is ook een Delphingrau net als mijn A4. Dat matcht wel leuk op de oprit

- Patrickbby
Welkom Chris en als er geen spoed achter zit bekijk zoveel mogelijk auto's, in mijn zoektocht heb ik meerdere wagens gezien en uiteindelijk door volharding een mooi model gevonden via marktplaats.
Ik heb na circa 2 maanden elke dag 3 a 4x marktplaats bekijken er 1 gevonden, ben 3de eigenaar van een 1.4 2005 met slechts 157,500 kilometer op de teller en goed onderhoud waarvan de eerste 10 jaar bij de dealer.
In de 2 maanden dat ik zocht meerdere wagens gezien welke gewoon niet kloppen hangende deuren afgesleten stuurwielen op 150k bekleding welke eruit zagen of ze al 3 ton er op hadden zitten etc etc.
Succes met de zoektocht en hoop dat je een mooi model weet te scoren.
Ik heb na circa 2 maanden elke dag 3 a 4x marktplaats bekijken er 1 gevonden, ben 3de eigenaar van een 1.4 2005 met slechts 157,500 kilometer op de teller en goed onderhoud waarvan de eerste 10 jaar bij de dealer.
In de 2 maanden dat ik zocht meerdere wagens gezien welke gewoon niet kloppen hangende deuren afgesleten stuurwielen op 150k bekleding welke eruit zagen of ze al 3 ton er op hadden zitten etc etc.
Succes met de zoektocht en hoop dat je een mooi model weet te scoren.