Check engine light.
- Patrickbby
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik kan wel een dagboek beginnen, vanmiddag starte ik de auto en jawel een mooi motor management lampje,
Even uitgelezen, vermoedde de egr maar nee hoor voorste lambda wou niet voorverwarmen. Code "p1196"
Voordat ik direct een nieuwe erin gooi nog tips?
Zal uiteraard even meten of er wel spanning opkomt en of de contacten goed zijn.
Motor heb ik even goed warm gereden en daarna de dtc's verwijderd nu loopt hij gewoon prima en geen check engine light meer.
Zou het een toevalstreffer kunnen wezen ?
Even uitgelezen, vermoedde de egr maar nee hoor voorste lambda wou niet voorverwarmen. Code "p1196"
Voordat ik direct een nieuwe erin gooi nog tips?
Zal uiteraard even meten of er wel spanning opkomt en of de contacten goed zijn.
Motor heb ik even goed warm gereden en daarna de dtc's verwijderd nu loopt hij gewoon prima en geen check engine light meer.
Zou het een toevalstreffer kunnen wezen ?
- TJT
Ik heb een tijdje terug ook een melding gehad van de achterste lambda.
Laten uitlezen en deze zou een waarde moeten meten van 110 maar kwam maar tot 100.
Ik heb het laten resetten en sindsdien geen melding meer gehad.
De auto rijdt verder ook prima, geen vermogensverlies o.i.d.
Dit is ondertussen al zeker 4 maanden geleden.
Dus ja, het kan een toevalstreffer zijn.
Laten uitlezen en deze zou een waarde moeten meten van 110 maar kwam maar tot 100.
Ik heb het laten resetten en sindsdien geen melding meer gehad.
De auto rijdt verder ook prima, geen vermogensverlies o.i.d.
Dit is ondertussen al zeker 4 maanden geleden.
Dus ja, het kan een toevalstreffer zijn.
- Patrickbby
Heb denk ik toch pech zojuist nog even een boodschap gedaan, moest natuurlijk even testen en helaas lampje kwam na 30 seconden weer terug met koude start.
Van de week even kijken naar de weerstand van de lambda voorverwarmer en als deze te hoog is zal ik hem toch moeten vervangen.
Laat het van de week even weten met wat foto's van het testen.
Van de week even kijken naar de weerstand van de lambda voorverwarmer en als deze te hoog is zal ik hem toch moeten vervangen.
Laat het van de week even weten met wat foto's van het testen.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Nogmaals reset.... soms na meerdere keren erg lang weg, had dit 3 jaren terug 5x vlak achter elkaar en nu 2½ jaren later storingsvrij zonder iets vervangen... blijkbaar vuil op en schoon gebrand op autoweg...
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Patrickbby
Zo nieuwe ntk 1825 is binnen vanmiddag even aan de sleutel, zijn er nog adviezen kwa installatie?
Want elektrische ben ik goed maar mechanisch sleutelen is voor mij redelijk onbekend terrein.
Want elektrische ben ik goed maar mechanisch sleutelen is voor mij redelijk onbekend terrein.
- Bijlagen
-
- IMG-20210317-WA0003.jpeg (1.51 MiB) 2026 keer bekeken
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Het (de) monteren gaat makkelijker als je eerst even het hitteschild vd uitlaat haalt.
Kijk vantevoren even of je de juiste sleutel hebt. Ik dacht 24, maar ik weet het niet meer zeker.....
Kijk vantevoren even of je de juiste sleutel hebt. Ik dacht 24, maar ik weet het niet meer zeker.....
- TJT
Dat is een bekend doosje!Patrickbby schreef: ↑17 mar 2021, 13:06Zo nieuwe ntk 1825 is binnen vanmiddag even aan de sleutel, zijn er nog adviezen kwa installatie?
Ik heb dat vorig jaar laten doen door de A2 Dokter, dus ik kan je zelf helaas geen tips geven, maar het schijnt niet moeilijk te zijn.
- Patrickbby
Is dit dan vanaf boven of onder te demonteren?
En als het advies is om een nachtje te weken in de wd40 doe ik het morgen en spuit ik het straks eerst even in.
Bedankt voor de waardevolle tips ☺