Sport stoelen Colorstorm
- bertduursma
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Bestaan er ook uitvoeringen van de Colorstorm met sport stoelen?
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Je bedoelt: sportstoelen (met elektrisch verstelbare lendensteun) origineel geleverd door Audi op een nieuwe A2?
Er zijn ongetwijfeld A2-rijders die hun interieur hebben verbouwd...
Er zijn ongetwijfeld A2-rijders die hun interieur hebben verbouwd...
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Af fabriek was er de keuze tussen een standaard donker interieur of een interieur met de stoelen in de carrosseriekleur.
Er was wel een mogelijkheid (gold voor alle uitvoeringen) om speciale opties bij te bestellen,
maar de vraag is hoe vaak dit bij een (gebruiks)auto als de A2 is gedaan door e 1e eigenaar.
Is wel na te gaan via de uitrustingscodes, maar dat is een hele puzzel.
Zoals @Peter_Maathuis aangeeft, worden dergelijk opties nog wel eens achteraf aangebracht ...
Er was wel een mogelijkheid (gold voor alle uitvoeringen) om speciale opties bij te bestellen,
maar de vraag is hoe vaak dit bij een (gebruiks)auto als de A2 is gedaan door e 1e eigenaar.
Is wel na te gaan via de uitrustingscodes, maar dat is een hele puzzel.
Zoals @Peter_Maathuis aangeeft, worden dergelijk opties nog wel eens achteraf aangebracht ...

- bertduursma
- Audi A2 clublid
Ik bedoelde inderdaad af-fabriek geleverde sportstoelen in de Colorstorm uitvoeringen.
- TJT
Die bestaan zeker!
Al zijn ze denk ik wel zeldzaam.
Jeroen Reekers heeft ze achteraf in zijn A2 geplaatst. Daar zat eerst gewoon stoffen bekleding in.
Hij rijdt in een rode Colourstorm.
Zie dit filmpje vanaf 12:50 minuten:
https://youtu.be/nedkd6fLdIo
EDIT: Ik las het verkeerd.
Je bedoelde sportstoelen met het Colourstorm patroon, dus geel, rood, blauw, oranje.
Ik durf daar niets over te zeggen, want dat heb ik, zover ik mij herinner, nog nooit gezien.
Al zijn ze denk ik wel zeldzaam.
Jeroen Reekers heeft ze achteraf in zijn A2 geplaatst. Daar zat eerst gewoon stoffen bekleding in.
Hij rijdt in een rode Colourstorm.
Zie dit filmpje vanaf 12:50 minuten:
https://youtu.be/nedkd6fLdIo
EDIT: Ik las het verkeerd.

Je bedoelde sportstoelen met het Colourstorm patroon, dus geel, rood, blauw, oranje.
Ik durf daar niets over te zeggen, want dat heb ik, zover ik mij herinner, nog nooit gezien.
- HansJan
- Moderator
Sportstoelen werden wel in de colour.storm geleverd, maar niet met de typerende bekleding. Er is voor zover ik weet maar één set die zo is gemaakt:
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Mooie stiksels in de papaya, maar ik zie geen sportstoelen.
Ik zie wel elektrische lendensteun in deze Colour Storm... https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... 1345925549
Ik zie wel elektrische lendensteun in deze Colour Storm... https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... 1345925549
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Dit lijkt me aftermarket, de donkere stof op de foto ziet er gladder uit dan bij de "gewone" colour.storm stoelen en ook de stiksels in de kleur heb ik
nog niet eerder gezien.
Als de bekleding er toch af is, is het verder opvullen van de zijwangen een kleine moeite ...
Ik vraag me wel af wat nu de definitie van sportstoelen is:
Is dat de aanwezigheid van een (elektrisch) verstelbare lendesteun, of van verhoogde zijwangen? Of van beide?
- HansJan
- Moderator
Ik begrijp dat de blik door alle paaseitjes is vertroebeld, kijk eens naar de wangen van zit- en rugvlak.Peter_Maathuis schreef: ↑04 apr 2021, 12:43Mooie stiksels in de papaya, maar ik zie geen sportstoelen.

Dit ís ook after-market, zijn op verzoek van de eigenaar zo gemaakt. De zijwangen zijn van leer, zitvlak typerende CS Papaya bekleding.Peter_Audi_A2 schreef: ↑04 apr 2021, 13:18Dit lijkt me aftermarket, de donkere stof op de foto ziet er gladder uit dan bij de "gewone" colour.storm stoelen en ook de stiksels in de kleur heb ik
nog niet eerder gezien.
Dat zijn stoelen met verhoogde wangen van zowel zit- als rugvlak ter verbetering zitcomfort bij sportief rijgedrag. Maar ook zonder dit rijgedrag zitten ze als een 'handschoen'. De stoelverwarming én lendensteun zijn opties voor de standaard- en sportzetels.Peter_Audi_A2 schreef: ↑04 apr 2021, 13:18Ik vraag me wel af wat nu de definitie van sportstoelen is.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Deze lijken wel zo origineel als je ze kan krijgen.....
Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... pp_android
Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... pp_android
- Bijlagen
-
- Papaya Orange S-line sportstoelen
- Screenshot_20210413-223226_eBay Kleinanzeigen.jpg (822.57 KiB) 1784 keer bekeken
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped