Vooral om een einde te maken aan de foutmelding rondom de kleppen bij het “schichtladungsbetreib” (ik weet ff niet wat daar goed Nederlands voor is)
https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... si-tuning/
De Proboost 1.6FSI remap V1 omvat:
- nokkenasafstelling
- EGR uit
- Nox Kat-diagnose en sensordiagnose uitgeschakeld
- Koelwatertemperatuurregeling 95 ° in plaats van 105 °
- Laadbewegingskleppen permanent open en diagnose uitgeschakeld
- Uitschakeling van gestratificeerde laadmodus (alleen homogene laadmodus)
(En in het Duits

- Nockenwellentuning (Nockenwellenkennfeld auf deaktivierte Saugrohrklappen anpassen ( Maximale Füllung )).
- AGR off
- Nox Kat Diagnose & Sensor Diagnose aus
- Kühlwassertemperatursteuerung 95° statt 105° (Thermostat regelt nun im Bereich 90° mit Tendenz zur Abkühlung bei Vollast-Fahrten)
- Ladungsbewegungsklappen dauerhaft offen & Diagnose aus
- Abschaltung des Schichtladungsbetriebs (Steuergerät fährt nun im Teillast immer homogen mit Lambda = 1.0)
Wat ik er het meeste van merk is dat ik het “even inhouden” bij 3000 toeren verdwenen is, dat merkte je vooral bij invoegen op de snelweg. Op het brandstofverbruik merk ik het niet, maar daar let ik ook niet echt op (ik probeer er niet de laatste km/druppel uit te halen). En ik hoop nooit meer dat het “saugrohr-unterteil” gedemonteerd hoeft te worden om de de kleppen te herstellen. (2x gedaan).
Ook het gedoe met fouten door de NOX-sonde vervalt. Auto voldoet nog steeds aan de APK uitstooteisen.
Oh ja, verlaging van de bedrijfstemperatuur is ook wel een dingetje, de 110 graden werktemperatuur van de FSI is wel mooi maar de hitte heeft wel zijn uitwerkingen op alle kunststof delen (mijn death-pipe is ook al een keer kapot gegaan). Nu blijft de maximale temperatuur zo’n 95-97 graden.
De meter in het display staat strak op 90 graden. Ik heb de Color-Fis er ook in zitten en daarin is mooi te zien dat de temperatuur oploopt tot zo’n 96 graden, de koeling dan in werking treedt, temperatuur loopt terug naar 86 enz.
(Daarvoor zag ik het oplopen tot 110 en weer terug)
Ik heb een ECU naar ProBoost gestuurd, deze is geremapped en de startbeveiliging is verwijderd zodat ze in een willekeurige A2 geplaatst kan worden en dat deze toch start. Deze in mijn A2 gezet en mijn eigen ECU naar ProBoost gestuurd om te remappen, waarbij de startbeveiliging er natuurlijk wel op blijft. Bij terugkomst ze weer uitgewisseld. A2 loopt als een zonnetje en blijft nog lange tijd.