Dank voor jullie reacties.
4$$ schreef: ↑16 jun 2021, 01:15
Is er niemand hier met vcds of OBDeleven die bij je in de buurt woont? Ik woon helaas heel erg ver weg anders zou ik hem voor je uitlezen.
Zover ik weet niet, helaas…
Peter_Audi_A2 schreef: ↑16 jun 2021, 09:11
Kijk eens of de ventilatoren voorin de auto gaan draaien als je de airco inschakelt. Bij mijn A2 stormt het letterlijk achter de grille bij deze tropische temperaturen. Edit: ik lees in de vorige post dat je hoort dat deze gaat draaien. Is de condensor aan de voorzijde goed schoon/niet beschadigd?
Bij mijn A2 stormt het ondanks dat er nu geen koude lucht doorheen komt ook behoorlijk met deze temperatuur.

Vooral goed merkbaar als je even “ECON” inschakelt en daarna weer uitschakelt.
Condensor heb ik gisteren bekeken en deze ziet er naar mijn mening, los van een paar vliegjes, niet vuil of beschadigd uit.
Ticcie schreef: ↑16 jun 2021, 09:26
Ook wel handig om de temperatuur bij de uitstroom openingen te meten, soms lijkt t lauw, maar is het toch 10gr terwijl het buiten 25gr is.
Kortom, met vcds aan de slag en hoop dat je hebt gekozen voor 10 day delivery bij Ali, anders wordt t toch een lange hete zomer
Nou, als ik de clima op “LO” instel dan is, ook met deze temperaturen, na een paar minuten normaal gesproken al ijskoude lucht te voelen door de roosters, in stationaire toestand.
Vanmiddag nog even getest bij de AUA van mijn ouders.
Dus helaas, er is iets waardoor de airco echt niet werkt.
Nee, helaas. Op advies van Peter Maathuis besloten om een oudere gekloonde versie van VCDS te kopen, namelijk: 19.6.2, dit omdat er in de nieuwste versie mogelijk nog wat foutjes kunnen zitten die er bij de oudere versies al zijn uitgehaald. En Peter heeft zelf ervaring met 19.6.2, dus dat was voor mij reden genoeg voor die versie te kiezen en helaas werkt deze leverancier niet met de 10 day delivery…
Dit is ook de enige aanbieder die deze versie nog verkoopt en veel goede reviews heeft, ook uit Nederland. Dus dan maar even langer wachten. Als het goed is zou het voor 4 juli wel geleverd moeten zijn. Het scheelt dat ik de auto momenteel niet veel nodig heb.
Spinazie schreef: ↑16 jun 2021, 10:31
Perfect weer voor een defecte airco
Dat sluit nog niet uit dat er te weinig gas inzit, bij een te lage vulling slaat de pomp niet aan om zichzelf te beschermen. De uitleg van
@DED@2 ben ik verder mee eens; alhoewel er altijd een beetje drukverlies is over de jaren heen, duidt een echt leeg systeem doorgaans op een lek. Nu kan ik wat gaan schrijven over dat ik vind dat Eenink dit ook had moeten weten, maar laat ik dat maar niet gaan doen
Volgens mij zou je met VCDS de druk moeten kunnen aflezen. Ik woon niet bij je in de buurt, maar mocht je de trip willen maken dan ben je hier welkom om een kabel en uitlezer te lenen, of we zouden er hier ter plekke even doorheen kunnen lopen.
Inderdaad een perfecte timing…
Ah, dat wist ik nog niet. Weer wat geleerd!
En nee, laten we dat maar niet doen.

Dat is een afgesloten hoofdstuk.
Bedankt voor je aanbod!
Ik houd het zeker in gedachten, omdat ik ook niet weet of ik zo’n specifiek probleem gelijk zelfstandig kan opsporen als leek. Geen idee hoe makkelijk VCDS te begrijpen is voor mensen die geen ervaring hebben met uitlezen.
Ticcie schreef: ↑16 jun 2021, 18:36
Ik rij weer heerlijk koud en nu uit alle openingen! De vulnippel bleek lek en daardoor ws de vorige keer al snel weinig druk. Nu hopelijk langer plezier van 500gr koudemiddel….
Kijk, dat is goed nieuws!
Al kan ik mij niet voorstellen dat een lekke vulnippel ervoor zorgt dat je niet uit alle openingen dezelfde koele lucht krijgt.