Lekstroom geconstateerd, wat te doen?
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2710
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Het lijkt erop dat er een paar (potentiële) problemen door elkaar lopen. Het is handig om die gescheiden te behandelen / repareren.
Boordspanning bij draaiende motor van 13,8 V onbelast en 13,5 V belast is meer dan genoeg om de accu geladen te houden, als de accu die spanning ook ziet. Dus de dynamo is niet je eerste verdachte, maar het is wel zinvol bij draaiende motor de spanning op de dynamo en op accupolen te meten. Het spanningsverlies is afhankelijk van de afgenomen stroom en zal direct na het starten dus wat groter zijn. Als de accu minder dan 13 Volt "ziet", heb je een bekabelingsprobleem tussen dynamo en accu waardoor de accu niet wordt bijgeladen.
Een laadstroom van 0,4 A is het tienvoudige van wat acceptabel is, maar een heel normale stroom als de comfortmodule nog actief is. Ik weet niet of de comfortmodule in rust gaat als je de achterklep open hebt...
Die 0,4 A kost je 10 Ah accucapaciteit per dag en zelfs een volgeladen 70 Ah accu zal na een paar dagen de motor niet gestart krijgen.
Als je de comfortmodule niet vertrouwt (en daar heb ik wel een beeld bij) zou je die kunnen loskoppelen of de betreffende zekering er uit halen en kijken of de accu nog steeds snel leegloopt / wat de lekstroom is die overblijft.
Idem met de portiersloten: sluit het portier af en haal de kabel van de deurbesturing of verwijder de zekering - een of twee portieren tegelijk zou kunnen, dan kun je via de andere portieren nog in de auto. Auto verder afsluiten (geeft wel even een piekstroom daarom gebruik ik een stroomtang ipv universeelmeter) terwijl je erin zit en de lekstroom meten (minstens 5 minuten lang totdat de comfortmodule in rust is).
Handig: een spanningsdisplay in de aansteker - dan kun je van buitenaf zien hoe de accuspanning zich gedraagt. Zo'n ding trekt uiteraard stroom (ca 50 mA) maar met een aanzienlijke grotere lekstroom beïnvloedt dat je meting nauwelijks.
Boordspanning bij draaiende motor van 13,8 V onbelast en 13,5 V belast is meer dan genoeg om de accu geladen te houden, als de accu die spanning ook ziet. Dus de dynamo is niet je eerste verdachte, maar het is wel zinvol bij draaiende motor de spanning op de dynamo en op accupolen te meten. Het spanningsverlies is afhankelijk van de afgenomen stroom en zal direct na het starten dus wat groter zijn. Als de accu minder dan 13 Volt "ziet", heb je een bekabelingsprobleem tussen dynamo en accu waardoor de accu niet wordt bijgeladen.
Een laadstroom van 0,4 A is het tienvoudige van wat acceptabel is, maar een heel normale stroom als de comfortmodule nog actief is. Ik weet niet of de comfortmodule in rust gaat als je de achterklep open hebt...
Die 0,4 A kost je 10 Ah accucapaciteit per dag en zelfs een volgeladen 70 Ah accu zal na een paar dagen de motor niet gestart krijgen.
Als je de comfortmodule niet vertrouwt (en daar heb ik wel een beeld bij) zou je die kunnen loskoppelen of de betreffende zekering er uit halen en kijken of de accu nog steeds snel leegloopt / wat de lekstroom is die overblijft.
Idem met de portiersloten: sluit het portier af en haal de kabel van de deurbesturing of verwijder de zekering - een of twee portieren tegelijk zou kunnen, dan kun je via de andere portieren nog in de auto. Auto verder afsluiten (geeft wel even een piekstroom daarom gebruik ik een stroomtang ipv universeelmeter) terwijl je erin zit en de lekstroom meten (minstens 5 minuten lang totdat de comfortmodule in rust is).
Handig: een spanningsdisplay in de aansteker - dan kun je van buitenaf zien hoe de accuspanning zich gedraagt. Zo'n ding trekt uiteraard stroom (ca 50 mA) maar met een aanzienlijke grotere lekstroom beïnvloedt dat je meting nauwelijks.
- TJT
- Berichten: 780
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dank voor jullie input.
Zit zeker bruikbare informatie bij.
Ik denk ook dat het inderdaad twee verschillende losstaande problemen zijn die (helaas) nu samenvallen.
Het probleem van eventuele lekstroom durf ik zelf nog wel te onderzoeken, maar het probleem van de laadspanning durf ik zelf niet aan, dus dat zullen mijn ouders moeten uitbesteden.
Wellicht dat Lukas hier raad mee weet?
Anyway, er is een ‘nieuwe’ comfort module onderweg vanuit Litouwen en met een beetje mazzel wordt-ie deze week nog bezorgt, dus dan kan ik die gelijk monteren, al moet ik zeggen dat de leen module van Lukas het sowieso al beter doet dan de H die er eerst inzat, want die was echt gaar.
Deurslot/microswitch van rechter voorportier kan daarna nog dubieus zijn, want doet ook niet meer wat het zou moeten doen.
De moeite om te vermelden is dat de laadspanning van de dynamo wel behoorlijk fluctueert. Althans, dat vind ik dan, ik weet niet of dat normaal is?
Deze schommelingen kunnen gaan van 12.50 tot 13.80 V.
Dit is overigens niet continu. De spanning blijft ook geregeld rond de 13.60 a 13.80 V maar deze schommelingen zie ik wel geregeld terugkomen.
Nou moet ik zeggen dat de stuurpomp een soort van op hol geslagen lijkt te zijn. Deze is geregeld hoorbaar aanwezig, ook als de auto stationair draait en de verlichting fluctueert op het ritme van het geluid van de stuurpomp. Mogelijk dat dat ook meespeelt bij de schommelingen van de boordspanning?
Daarnaast dit stukje daarstraks gelezen, dat o.a. over sulfatering gaat van de accu en ik moet zeggen dat ik wel wat herkenbare dingen lees.
https://www.awaccu.nl/pagina/21-ontladi ... 12v-accu-s
Die tabel is ook wel handig en geeft aan dat de accu eigenlijk niet verder geladen blijft dan 30 a 40% wat mij niet echt bevordelijk lijkt voor de accu.
Kan dit de accu de das omdoen?
Tot slot dit filmpje daarstraks tegengekomen en bekeken.
https://youtu.be/lRcj1fQcWwU
Dit lijkt mij ook wel een handige manier om het een en ander te kunnen meten.
Zo te zien gebruikt de monteur de multimeter voor deze meting niet als ampèremeter?
Zit zeker bruikbare informatie bij.
Ik denk ook dat het inderdaad twee verschillende losstaande problemen zijn die (helaas) nu samenvallen.
Het probleem van eventuele lekstroom durf ik zelf nog wel te onderzoeken, maar het probleem van de laadspanning durf ik zelf niet aan, dus dat zullen mijn ouders moeten uitbesteden.
Wellicht dat Lukas hier raad mee weet?
Anyway, er is een ‘nieuwe’ comfort module onderweg vanuit Litouwen en met een beetje mazzel wordt-ie deze week nog bezorgt, dus dan kan ik die gelijk monteren, al moet ik zeggen dat de leen module van Lukas het sowieso al beter doet dan de H die er eerst inzat, want die was echt gaar.
Deurslot/microswitch van rechter voorportier kan daarna nog dubieus zijn, want doet ook niet meer wat het zou moeten doen.
De moeite om te vermelden is dat de laadspanning van de dynamo wel behoorlijk fluctueert. Althans, dat vind ik dan, ik weet niet of dat normaal is?
Deze schommelingen kunnen gaan van 12.50 tot 13.80 V.
Dit is overigens niet continu. De spanning blijft ook geregeld rond de 13.60 a 13.80 V maar deze schommelingen zie ik wel geregeld terugkomen.
Nou moet ik zeggen dat de stuurpomp een soort van op hol geslagen lijkt te zijn. Deze is geregeld hoorbaar aanwezig, ook als de auto stationair draait en de verlichting fluctueert op het ritme van het geluid van de stuurpomp. Mogelijk dat dat ook meespeelt bij de schommelingen van de boordspanning?
Daarnaast dit stukje daarstraks gelezen, dat o.a. over sulfatering gaat van de accu en ik moet zeggen dat ik wel wat herkenbare dingen lees.
https://www.awaccu.nl/pagina/21-ontladi ... 12v-accu-s
Die tabel is ook wel handig en geeft aan dat de accu eigenlijk niet verder geladen blijft dan 30 a 40% wat mij niet echt bevordelijk lijkt voor de accu.
Kan dit de accu de das omdoen?
Tot slot dit filmpje daarstraks tegengekomen en bekeken.
https://youtu.be/lRcj1fQcWwU
Dit lijkt mij ook wel een handige manier om het een en ander te kunnen meten.
Zo te zien gebruikt de monteur de multimeter voor deze meting niet als ampèremeter?
- dunebug
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 02 jun 2019, 16:16
- Locatie: Schouwen-Duiveland
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Lekstroom is één ding maar,
die schommelingen in de laadspanning lijken mij toch ook niet okay. Lijkt me dat de dynamo toch niet goed presteert, al of niet door wisselend slechte verbindingen.
Ik heb vorig jaar een nieuwe dynamo genomen, na soortgelijke problemen met ontladen.
Nadien geen problemen meer. Ik meet nu constant 14.1 of 14.2 volt laadspanning op de OBD rijdende weg.
die schommelingen in de laadspanning lijken mij toch ook niet okay. Lijkt me dat de dynamo toch niet goed presteert, al of niet door wisselend slechte verbindingen.
Ik heb vorig jaar een nieuwe dynamo genomen, na soortgelijke problemen met ontladen.
Nadien geen problemen meer. Ik meet nu constant 14.1 of 14.2 volt laadspanning op de OBD rijdende weg.
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik had dit draadje al eerder gepost, na het vervangen van de accu en de dynamo
bleek de lage laadspanning uiteindelijk aan een slechte massaverbinding te liggen. Met dank aan @ArcSissy
Ben wel benieuwd of bij @Mike_1984 daarmee het probleem definitief was opgelost.
bleek de lage laadspanning uiteindelijk aan een slechte massaverbinding te liggen. Met dank aan @ArcSissy
Ben wel benieuwd of bij @Mike_1984 daarmee het probleem definitief was opgelost.
- TJT
- Berichten: 780
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dank voor jullie reacties.
@Peter_Audi_A2, ik had beide topics die je al eerder had gepost helemaal doorgelezen. Dat maakt ook dat ik ben gaan denken aan een massaprobleem.
Update!
Vandaag de nieuwe tweedehands AF comfort module ontvangen uit Litouwen. Dat is snel, want pas vorige week vrijdag besteld!
Vandaag gelijk even gemonteerd en gecodeerd met VCDS. Ook een van mijn afstandsbedieningen ingeleerd met VCDS om te kijken of deze functie nog werkt op de module.
Functie werkt, maar je moet ‘m echt pal bij het portier houden, dus ik denk dat dat te maken heeft met een ontbrekende antennekabel.
Maar goed, dat is weer een ander punt.
De comfort module lijkt het vooralsnog goed te doen. Geen slechte koop geweest, voor slechts € 43,- inclusief verzendkosten.
Nu hopen dat deze geen stroom blijft vragen in rust, maar dat moet ik nog eens meten.
Ik had wel een hele vreemde storing na coderen van de module.
ESP en motorlampje bleven branden na starten, stationair toerental was zeer hoog, boven de 1200 Rpm en de auto was niet vooruit te branden.
Ik haalde nog niet eens de 20 km per uur op de snelheidsmeter.
Het waren storingscodes die o.a. over de gasklep gingen die niet meer zou werken en ABS storing. Storingscodes opgeslagen en daarna gewist uit de ECU.
Motor uit, OBD kabel ontkoppeld, motor opnieuw weer gestart, kabel weer ingeplugd en er was niets meer aan de hand.
Geen idee wat dit was, maar ik ben blij dat het weer weg is!
Vervolgens een stuk gaan rijden zonder verbruikers om nog het een en ander te kunnen monitoren en uit te sluiten.
Voordat ik hierover meer vertel wil ik nog even vermelden dat ik de accu met een spanning van 12.00 V afgelopen zaterdag heb achtergelaten en er tot vandaag niets meer met de auto is gedaan. Bij openen van het portier waren alle verbruikers verder uit en heb ik meteen de accuspanning gemeten. Deze had een spanning van 11.60 V.
Na comfort module te hebben geïnstalleerd ben ik een stuk met de auto gaan rijden over 80 km wegen en een stukje snelweg, zonder verbruikers.
Opvallend was dat de laadspanning vrij stabiel bleef.
Zonder verbruikers haal ik 13.90 V en soms 14.00 V.
Met verbruikers; verlichting, radio en clima haal ik een spanning van 13.60 V.
Komt daar de airco bij, dan zakt deze terug naar 13.30 a 13.40 V, wat toch echt te laag is...
Hoe dan ook, na sowieso wel 45 minuten te hebben gereden zonder verbruikers, zakt de spanning van de accu alweer gauw terug. Van 12.40 V naar 11.80 V.
Conclusie: De accu is gewoon op sterven na dood of vuile accupolen en klemmen waardoor de spanning niet goed doorkomt.
Nog wat plaatjes van de comfort module.
Als ik niet beter zou weten, dan zou ik denken dat ze in Litouwen ook een A2 dokter hebben.
@Peter_Audi_A2, ik had beide topics die je al eerder had gepost helemaal doorgelezen. Dat maakt ook dat ik ben gaan denken aan een massaprobleem.
Update!
Vandaag de nieuwe tweedehands AF comfort module ontvangen uit Litouwen. Dat is snel, want pas vorige week vrijdag besteld!
Vandaag gelijk even gemonteerd en gecodeerd met VCDS. Ook een van mijn afstandsbedieningen ingeleerd met VCDS om te kijken of deze functie nog werkt op de module.
Functie werkt, maar je moet ‘m echt pal bij het portier houden, dus ik denk dat dat te maken heeft met een ontbrekende antennekabel.
Maar goed, dat is weer een ander punt.

De comfort module lijkt het vooralsnog goed te doen. Geen slechte koop geweest, voor slechts € 43,- inclusief verzendkosten.
Nu hopen dat deze geen stroom blijft vragen in rust, maar dat moet ik nog eens meten.
Ik had wel een hele vreemde storing na coderen van de module.
ESP en motorlampje bleven branden na starten, stationair toerental was zeer hoog, boven de 1200 Rpm en de auto was niet vooruit te branden.
Ik haalde nog niet eens de 20 km per uur op de snelheidsmeter.
Het waren storingscodes die o.a. over de gasklep gingen die niet meer zou werken en ABS storing. Storingscodes opgeslagen en daarna gewist uit de ECU.
Motor uit, OBD kabel ontkoppeld, motor opnieuw weer gestart, kabel weer ingeplugd en er was niets meer aan de hand.
Geen idee wat dit was, maar ik ben blij dat het weer weg is!
Vervolgens een stuk gaan rijden zonder verbruikers om nog het een en ander te kunnen monitoren en uit te sluiten.
Voordat ik hierover meer vertel wil ik nog even vermelden dat ik de accu met een spanning van 12.00 V afgelopen zaterdag heb achtergelaten en er tot vandaag niets meer met de auto is gedaan. Bij openen van het portier waren alle verbruikers verder uit en heb ik meteen de accuspanning gemeten. Deze had een spanning van 11.60 V.
Na comfort module te hebben geïnstalleerd ben ik een stuk met de auto gaan rijden over 80 km wegen en een stukje snelweg, zonder verbruikers.
Opvallend was dat de laadspanning vrij stabiel bleef.
Zonder verbruikers haal ik 13.90 V en soms 14.00 V.
Met verbruikers; verlichting, radio en clima haal ik een spanning van 13.60 V.
Komt daar de airco bij, dan zakt deze terug naar 13.30 a 13.40 V, wat toch echt te laag is...
Hoe dan ook, na sowieso wel 45 minuten te hebben gereden zonder verbruikers, zakt de spanning van de accu alweer gauw terug. Van 12.40 V naar 11.80 V.
Conclusie: De accu is gewoon op sterven na dood of vuile accupolen en klemmen waardoor de spanning niet goed doorkomt.
Nog wat plaatjes van de comfort module.
Als ik niet beter zou weten, dan zou ik denken dat ze in Litouwen ook een A2 dokter hebben.

- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
De Gasklep en ABS en niet willen rijden zijn bekende rotte accu storingen!
Is er een nieuwe of gebruikte gemonteerd
Accu poetsen en weer als nieuw?
Naast nieuwe is er ook een handel in gebruikte, geladen en geteste voor handelaren die ze vaak op de sloop komen halen!
Dan is dat geen nieuwe maar iets minder slechtte!
Nog 1x 24 uren laden en als nog steeds zo laag?
€76,23 is niet duur voor een E11 van 74Ah.... https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto- ... BYQAvD_BwE
Of wil je geen Blauwtje lopen en ga je voor de ook 74Ah Zilveren... geen 680 maar ....750A startkracht?
https://online-accu.nl/Batterijen-voor. ... L4QAvD_BwE
Voor mensen die graag ietsje meer betalen?
Deze maar liefst €9,76 duurdere, kun je dat missen ?
De E11 of E38 van Varta.... de E38 heeft vermoedelijk meer levensduur en per jaar g
edkoper!
Elke plaatselijke Garage zal ruim boven de €100,- met dubieuze merkloze zooi zitten!
PS; als ik een Occasion bij een handelaar kocht met rotte accu:
Geef maar €100,- korting, regel ik zelf wel, moet geen dubieuze merkloze!
Is er een nieuwe of gebruikte gemonteerd
Accu poetsen en weer als nieuw?
Naast nieuwe is er ook een handel in gebruikte, geladen en geteste voor handelaren die ze vaak op de sloop komen halen!
Dan is dat geen nieuwe maar iets minder slechtte!
Nog 1x 24 uren laden en als nog steeds zo laag?
€76,23 is niet duur voor een E11 van 74Ah.... https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto- ... BYQAvD_BwE
Of wil je geen Blauwtje lopen en ga je voor de ook 74Ah Zilveren... geen 680 maar ....750A startkracht?
https://online-accu.nl/Batterijen-voor. ... L4QAvD_BwE
Voor mensen die graag ietsje meer betalen?
Deze maar liefst €9,76 duurdere, kun je dat missen ?
De E11 of E38 van Varta.... de E38 heeft vermoedelijk meer levensduur en per jaar g

Elke plaatselijke Garage zal ruim boven de €100,- met dubieuze merkloze zooi zitten!
PS; als ik een Occasion bij een handelaar kocht met rotte accu:
Geef maar €100,- korting, regel ik zelf wel, moet geen dubieuze merkloze!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- TJT
- Berichten: 780
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Gek genoeg had ik al zo’n vermoeden, dat die motorstoringen met een slechte accu hebben te maken.
Fijn om dit nu bevestigd te krijgen.
Tja, het zou volgens Eenink om een nieuwe accu gaan die hij erin geplaatst heeft, maar zoals ik al eerder zei vind ik het dubieus.
Ik denk zelf dat het niet meer goed gaat komen met deze accu, dus ik zal dat eens bespreken met mijn ouders, dat ze toch wel rekening moeten gaan houden met de aanschaf van een nieuwe accu.
Ik denk dat ik dan wel de E38 zal aanbevelen, aangezien die toch net zoveel kost als de E11. Beide € 85,-
Fijn om dit nu bevestigd te krijgen.
Tja, het zou volgens Eenink om een nieuwe accu gaan die hij erin geplaatst heeft, maar zoals ik al eerder zei vind ik het dubieus.
Ik denk zelf dat het niet meer goed gaat komen met deze accu, dus ik zal dat eens bespreken met mijn ouders, dat ze toch wel rekening moeten gaan houden met de aanschaf van een nieuwe accu.
Ik denk dat ik dan wel de E38 zal aanbevelen, aangezien die toch net zoveel kost als de E11. Beide € 85,-
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Nee, €74 beetje om €85,- dus die €9,?? die ik noemde.
Voor die meerprijs en als je bij Jan komt, deze accu kan hij als niet goed voor garantie binnen 2 jaren terug geven!
En dat flut merk, die bood de E11 aan voor €118,-
Zelf de E11 gekocht omdat de E38 toen erg duur was en de E44 met 77 Ah niet leverbaar was...
De E11 is beter dan de ooit 80Ah accu van ooit.... Deze Zwarte Varta was.... maar 640 A voor de start.
Niet te lang wachten, want vaak is Op=op en veel duurdere en mag ik weer zoeken....
Als je bij de Blauwe de E38 ging zoeken of bij de E38 aanbieder de E11, dat is beide flink duurder of niet leverbaar!
Accu handel is erg vreemde, ik begrijp er nog steeds niet van Loterij!
Vermoedelijk 1 in aanbieding als klanten lokker.
Na de koop waren ze meestal weer duurder geworden!
Voor die meerprijs en als je bij Jan komt, deze accu kan hij als niet goed voor garantie binnen 2 jaren terug geven!
En dat flut merk, die bood de E11 aan voor €118,-
Zelf de E11 gekocht omdat de E38 toen erg duur was en de E44 met 77 Ah niet leverbaar was...
De E11 is beter dan de ooit 80Ah accu van ooit.... Deze Zwarte Varta was.... maar 640 A voor de start.
Niet te lang wachten, want vaak is Op=op en veel duurdere en mag ik weer zoeken....
Als je bij de Blauwe de E38 ging zoeken of bij de E38 aanbieder de E11, dat is beide flink duurder of niet leverbaar!
Accu handel is erg vreemde, ik begrijp er nog steeds niet van Loterij!
Vermoedelijk 1 in aanbieding als klanten lokker.
Na de koop waren ze meestal weer duurder geworden!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
- Locatie: Utrecht
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Je zou eventueel ook een goede accu ergens kunnen lenen om zeker te weten dat het de accu is die problemen geeft.
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Klopt, schreef ik al eerder.....
Vader & zoon heeft zelfde A2, en ook zelfde merk Accu....
Als straks de Blauwe goed is en gele gestoord, gratis ruilen in Vorden.....
Vader & zoon heeft zelfde A2, en ook zelfde merk Accu....
Als straks de Blauwe goed is en gele gestoord, gratis ruilen in Vorden.....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...