De accu van onze blauwe A2 (2003 BBY) is dermate zwak geworden dat bik 'm ga vervangen. Datumstempel op de min pool is 21-03, originele accu dus nog. Ongelooflijk.
Verbaasd me wel dat er een 70Ah 570A accu inzit.
In onze grijze A2 zat een Varta F18 van 85Ah / 800 Ampere, die vorig jaar is vervangen door een andere Varta F18, zelfde specs.
Besteld bij Online-accu.nl, kost €100,36 incl verzending. Dat is dus ongeveer €6 per jaar als deze het ook 18 jaar volhoud.
Accu overleden BBY2003
- bertduursma
- Audi A2 clublid
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 13 feb 2020, 15:48
- Locatie: Voorst
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik heb zelf nog even gekeken bij mijn 2003 BBY, en daar zit de originele accu nog van 80Ah nog in.
Tot op heden geen last gehad van startproblemen en/of gekke elektronische storingen.
Wel apart dat er blijkbaar accu's met verschillende capaciteiten worden gemonteerd bij de BBY's.
Was een zware/lichte accu een fabrieksoptie?
Tot op heden geen last gehad van startproblemen en/of gekke elektronische storingen.
Wel apart dat er blijkbaar accu's met verschillende capaciteiten worden gemonteerd bij de BBY's.
Was een zware/lichte accu een fabrieksoptie?
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Afhankelijk voor welk land deze gemaakt is komt er een kleinere 70Ah of zwaardere 80 Ah in...
Ook diesels of OSS die stroom vreten bepalen vaak wat ze doen, en of er op dat moment voldoende bij Varta leverbaar was.
Na een koude winter is de omzet zo groot dat ze wel eens over moesten!
Meestal was de 80 Ah maar 640A startstroom levering.
De nieuwe Blauwe heeft 74Ah en 680 A voor de start. (E11)
De Zilveren ook 74Ah geeft daar 750 A bij de start.
Een Zilveren 77Ah nog ietsje meer!
De Zwarte Varta is nauwelijks leverbaar en verouderde zooi.
De Blauwe is standaard en voordelige...
De Zilver is betere met langere levensduur en iets meer startstroom leuk voor de Diesels.
De door Bert gekochte 85 Ah Zilver is mooie grote, maar de 315 mm lange paste geen olie flesje naast!
74 Ah is net ietsje kortere en dat is voor mijn mooie plek voor 1 Liter Olie!
Maar het prijsverschil?
De €75,- Blauwe 74 Ah om €85 voor de Zilveren 74 Ah of €101 voor 85 Ah zilver?
Over 20 jaren die deze mee zal gaan is die €26,- extra maar €1,30 per jaar verwaarloosbaar!
Ook diesels of OSS die stroom vreten bepalen vaak wat ze doen, en of er op dat moment voldoende bij Varta leverbaar was.
Na een koude winter is de omzet zo groot dat ze wel eens over moesten!
Meestal was de 80 Ah maar 640A startstroom levering.
De nieuwe Blauwe heeft 74Ah en 680 A voor de start. (E11)
De Zilveren ook 74Ah geeft daar 750 A bij de start.
Een Zilveren 77Ah nog ietsje meer!
De Zwarte Varta is nauwelijks leverbaar en verouderde zooi.
De Blauwe is standaard en voordelige...
De Zilver is betere met langere levensduur en iets meer startstroom leuk voor de Diesels.
De door Bert gekochte 85 Ah Zilver is mooie grote, maar de 315 mm lange paste geen olie flesje naast!
74 Ah is net ietsje kortere en dat is voor mijn mooie plek voor 1 Liter Olie!
Maar het prijsverschil?
De €75,- Blauwe 74 Ah om €85 voor de Zilveren 74 Ah of €101 voor 85 Ah zilver?
Over 20 jaren die deze mee zal gaan is die €26,- extra maar €1,30 per jaar verwaarloosbaar!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...