Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- Peter_Maathuis
- Moderator
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 10 nov 2015, 20:42
- Locatie: Valkenswaard
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Heel handige optie inderdaad! Schoonmoeder mee op vakantie?
- Daan86
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 17 okt 2019, 23:55
- Locatie: Almere
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
Ik doe mijn auto daar vaker door de wasstraat. Meestal ben ik 1,5 uur zoet, eerst door de wasstraat en dan stofzuigen en schoonmaken.AudiFanSedert1971 schreef: ↑14 jul 2021, 12:59Ja velen vinden wasstraten maar niks.
ja ieder zijn mening over wasstraten.krasstraten etc..bla bla..
Maar probeer maar je eens je bodem maar eens s' winters nadat er veel pekel onderop ,modder en zand etc..zo veel mogelijk verwijderd te krijgen zonder een brug..
En zo de garagisten en ik zelf met plezier eronder werken...goh je wilt niet weten wat ik wel eens onder vele A2 tegenkom ik eronder neus....zelfs keien of modderkluiten..
Komen al sinds jaren 70 bij deze firma toen in Amsterdam west met overdekte poets ruimte voor de klanten na de tunnel.. ,met al onze auto's die wij hadden in de familie en nog hebben rondrijden.
Ik poets ook zo mijn mogelijk zelf vanwege gezondheid dit liever het laat uitbesteden.
En de dolfijn grijze is slechts 2 x laten detailen in die 8
jaren wij deze in bezit hebben en inmiddels circa 270.000 km verder.
Op die manier hou ik nog veel mogelijk blanke lak over zeg maar ...
vanwege heropening vernieuwde concept erbij door Wasstraat incl. interieur baan een leuke actie prijs.van 27,50 voor 19,95 .
Ook zou er actie zijn extra 25 euro op een wa spas ..deze maar extra aangeschaft..
Wel vooraf met de teamleider in overleg besproken ze de softlak knoppen etc en mijn S line Fis, tellers cockpit met rust laten...met hun schoonmaak middelen..
lokatie:
Almere stad. Autoraxxx langs de A6
Ik heb de interieurbaan nog niet getest. Maar dank voor de tip van de actie. Dan ga ik nog een keer langs deze maand voor de korting.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6366
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De A2 heeft afgelopen 1,5 jaar weinig kilometers gemaakt. Dus veel stilgestaan en veel vuil verzameld.
Vandaag allereerst het interieur flink onder handen genomen. Je kunt kinderen 100x uitleggen dat ze met de modderpootjes niet overal overheen moeten banjeren, maar dat is uiteraard tegen dovemansoren gezegd. Gelukkig laat het zich met wat geduld goed verwijderen. Ik gebruik een All Purpose Cleaner waarmee ik de vervuilde delen besproei met fijne nevel en dat goed zijn werk laat doen. Daarna met een dikke microvezel doek goed uitboenen en het is weer brandschoon..
Vervolgens alle hoeken, kieren, gleuven, rubbers en overige niet makkelijk bereikbare plekken achter/rond portieren/kofferbak met de APC ingespoten en met een zachte kwast schoongemaakt. Wat een vieze smurrie kwam her en der los! Tenslotte de motorkap op de standaard gezet en ook op dezelfde manier onder handen genomen. De afvoerrubbers waren ook weer sterk vervuild en goed gereinigd.
Na ruim 2,5 uur ploeteren was fase 1 afgerond, komende dagen ergens een moment kiezen om de buitenkant weer onder handen te nemen. Trusten!
Vandaag allereerst het interieur flink onder handen genomen. Je kunt kinderen 100x uitleggen dat ze met de modderpootjes niet overal overheen moeten banjeren, maar dat is uiteraard tegen dovemansoren gezegd. Gelukkig laat het zich met wat geduld goed verwijderen. Ik gebruik een All Purpose Cleaner waarmee ik de vervuilde delen besproei met fijne nevel en dat goed zijn werk laat doen. Daarna met een dikke microvezel doek goed uitboenen en het is weer brandschoon..
Vervolgens alle hoeken, kieren, gleuven, rubbers en overige niet makkelijk bereikbare plekken achter/rond portieren/kofferbak met de APC ingespoten en met een zachte kwast schoongemaakt. Wat een vieze smurrie kwam her en der los! Tenslotte de motorkap op de standaard gezet en ook op dezelfde manier onder handen genomen. De afvoerrubbers waren ook weer sterk vervuild en goed gereinigd.
Na ruim 2,5 uur ploeteren was fase 1 afgerond, komende dagen ergens een moment kiezen om de buitenkant weer onder handen te nemen. Trusten!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
-
- Audi A2 clublid
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 25 jun 2021, 12:53
- Locatie: Zutphen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Vandaag voor de eerste keer mogen doen, ook in het bezit van een paar enorme handen en was dus vooraf al gewaarschuwd door alle topics op diverse fora maar het viel goed mee moet ik zeggen.
Na wat gedraai op mijn rug in de voetenruimte kreeg ik ineens zicht op de sensor en kon ik 'm vrij makkelijk demonteren en weer monteren. Viel me dus reuze mee deze klus.
Daarna de weerstand van de climatronic gedaan en die was lastiger vond ik.
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
- Locatie: Winsum
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Deze maand wordt 'ie 18. Hij krijgt dus wat extra TLC en een paar kadootjes. Ik heb deze week:
-@HansJan betaald voor de krikpunten. Bedankt!
-De achterklep scharnieren uitgekrabd. Die zwarte tjap deed al een poos pijn aan mijn ogen.
-Nieuwe style 6-arm velgen gescoord bij Jan Eenink (joepie, dat staat ferm).
-Afwateringsgaatjes in de spoiler laten boren na een tip van diezelfde Jan. Fijne gast, leuk gesprek.
-Velgen schoonmaken (in de volgorde: Hogedrukspuit>Shampoo>Velgenreiniger>Carburateurreiniger>Shampoo>Water>Wax) De tering, wat een karwei om de binnenkant schoon te krijgen
-Remleiding en onderkant veerpoten achter geschuurd en ingespoten met underbody coating.
-Auto wassen. Plastic delen insmeren met Turtle Black in a Flash, na de shampoo maar voor de wax.
To do is: de lakschade die de vorige eigenaar er op heeft gezet, grille onderzijde vervangen (helaas een vogeltje geschept. ik bedoel helaas voor het vogeltje), ventilatorgrille passagier vervangen of repareren en nieuwe audio. Oh, en natuurlijk de nieuwe krikpunten er op.
Voor de rest staat 'ie er mooi bij, verbruikt het blokje nog steeds geen druppel olie na 160k en zie ik nooit lampjes verschijnen. Ik verwacht geen issues bij de APK binnenkort. Misschien heeft @eekhoorntje of een andere Noordeling een tip voor een goed APK station hier 'up top'? Ik ben pas sinds kort een Highlander
Voor de nieuwe wielen heb ik maar een momentsleutel gescoord aangezien de oude velgen voor de winterbanden zijn. Prima aanbieding voor 20 euro inclusief doppen. (https://www.hbm-machines.com/producten/ ... -210-nm-12)
Op zijn 18e verjaardag heb ik hem een borrel beloofd: een tank eur98 met injector additief. Een kopstootje dus
-@HansJan betaald voor de krikpunten. Bedankt!
-De achterklep scharnieren uitgekrabd. Die zwarte tjap deed al een poos pijn aan mijn ogen.
-Nieuwe style 6-arm velgen gescoord bij Jan Eenink (joepie, dat staat ferm).
-Afwateringsgaatjes in de spoiler laten boren na een tip van diezelfde Jan. Fijne gast, leuk gesprek.
-Velgen schoonmaken (in de volgorde: Hogedrukspuit>Shampoo>Velgenreiniger>Carburateurreiniger>Shampoo>Water>Wax) De tering, wat een karwei om de binnenkant schoon te krijgen
-Remleiding en onderkant veerpoten achter geschuurd en ingespoten met underbody coating.
-Auto wassen. Plastic delen insmeren met Turtle Black in a Flash, na de shampoo maar voor de wax.
To do is: de lakschade die de vorige eigenaar er op heeft gezet, grille onderzijde vervangen (helaas een vogeltje geschept. ik bedoel helaas voor het vogeltje), ventilatorgrille passagier vervangen of repareren en nieuwe audio. Oh, en natuurlijk de nieuwe krikpunten er op.
Voor de rest staat 'ie er mooi bij, verbruikt het blokje nog steeds geen druppel olie na 160k en zie ik nooit lampjes verschijnen. Ik verwacht geen issues bij de APK binnenkort. Misschien heeft @eekhoorntje of een andere Noordeling een tip voor een goed APK station hier 'up top'? Ik ben pas sinds kort een Highlander

Voor de nieuwe wielen heb ik maar een momentsleutel gescoord aangezien de oude velgen voor de winterbanden zijn. Prima aanbieding voor 20 euro inclusief doppen. (https://www.hbm-machines.com/producten/ ... -210-nm-12)
Op zijn 18e verjaardag heb ik hem een borrel beloofd: een tank eur98 met injector additief. Een kopstootje dus

- Bijlagen
-
- PXL_20210723_080610399.jpg (760.78 KiB) 1977 keer bekeken
-
- PXL_20210721_091350143.jpg (894.95 KiB) 1977 keer bekeken
-
- PXL_20210722_091550094_2.jpg (864.09 KiB) 1977 keer bekeken
-
- PXL_20210722_134634784.jpg (824.48 KiB) 1977 keer bekeken
-
- PXL_20210722_141140820.NIGHT.jpg (1.19 MiB) 1977 keer bekeken
- eekhoorntje
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Duitsland
- Motortype: A2 met motorombouw
Mijn kleinkinderen hebben de Eekhoorn gereinigd!
Opa, voortaan voetjes vegen want je lijkt wel een bouwvakker!
Gewoon de Nilfisk alles zuiger en geen dure shampoo nodig gehad.
Dit is mijn manier om een voertuig schoner te houden, nu ik zelf nog!
Opa, voortaan voetjes vegen want je lijkt wel een bouwvakker!
Gewoon de Nilfisk alles zuiger en geen dure shampoo nodig gehad.
Dit is mijn manier om een voertuig schoner te houden, nu ik zelf nog!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6366
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Goed en lekker bezig geweest @Blauwbaard. Ik kreeg enkel pijn in de buik toen ik de velgen zo omgekeerd op het asfalt zag liggen
Daar lag toch wel enige vorm van bescherming onder?
Momentsleutel voor de velgen is wel zo prettig. Aanhalen op 120Nm (vast is vast!) en niet vergeten daarna de sleutel weer van spanning te halen.

Daar lag toch wel enige vorm van bescherming onder?
Momentsleutel voor de velgen is wel zo prettig. Aanhalen op 120Nm (vast is vast!) en niet vergeten daarna de sleutel weer van spanning te halen.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Blauwbaard
- Audi A2 clublid
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 23 jul 2015, 00:22
- Locatie: Winsum
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik heb een uitgebreide collectie foam-matjes , die lagen er onder
Ik heb110Nm gebruikt, dat is de waarde die doctor Google adviseerde. Ik zal ze aandraaien naar 120Nm

- TJT
- Berichten: 780
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De blauwe AUA van mijn ouders naar de garage gebracht voor een kleine onderhoudsbeurt en APK.
Op een te lage bandenspanning na is de auto probleemloos door de keuring heen gekomen!
Toch nice, voor een auto van 20 jaar oud.
Tevens de accu laten checken en deze bleek, naast dat het kwalitatief rommel is, te zijn overleden. Toch weer een beetje jammer van Eenink, want het wordt toch wel steeds aannemelijker dat hij er een tweedehandsje in heeft gemonteerd, ook omdat mij nu duidelijk is geworden dat de accupolen waren gecorrodeerd, als ik het vergelijk met de polen van de nieuwe accu.
Hoe dan ook; de accu dus laten vervangen door eentje van het merk Global, a € 117,-
Ja, ik weet het; velen zweren bij VARTA en dat was ook mijn eerste keus, maar na een goed onderbouwd argument toch gekozen voor een accu van de garage.
De VARTA accu’s die je voor stuntprijzen voorbij ziet komen schijnen kwalitatief toch niet zo goed te zijn. De monteur heeft ze voor een boze klant die niets van dat prijsverschil begreep eens vergeleken in gewicht en de goedkope merk accu was beduidend lichter dan de dure accu die de garage zelf inkoopt. Schijnt o.a. met het lood te maken te hebben.
Ach, je kan hier natuurlijk eindeloos over gaan discussiëren, maar ik denk dat dit de juiste keuze is geweest.
Op een te lage bandenspanning na is de auto probleemloos door de keuring heen gekomen!
Toch nice, voor een auto van 20 jaar oud.
Tevens de accu laten checken en deze bleek, naast dat het kwalitatief rommel is, te zijn overleden. Toch weer een beetje jammer van Eenink, want het wordt toch wel steeds aannemelijker dat hij er een tweedehandsje in heeft gemonteerd, ook omdat mij nu duidelijk is geworden dat de accupolen waren gecorrodeerd, als ik het vergelijk met de polen van de nieuwe accu.
Hoe dan ook; de accu dus laten vervangen door eentje van het merk Global, a € 117,-
Ja, ik weet het; velen zweren bij VARTA en dat was ook mijn eerste keus, maar na een goed onderbouwd argument toch gekozen voor een accu van de garage.
De VARTA accu’s die je voor stuntprijzen voorbij ziet komen schijnen kwalitatief toch niet zo goed te zijn. De monteur heeft ze voor een boze klant die niets van dat prijsverschil begreep eens vergeleken in gewicht en de goedkope merk accu was beduidend lichter dan de dure accu die de garage zelf inkoopt. Schijnt o.a. met het lood te maken te hebben.
Ach, je kan hier natuurlijk eindeloos over gaan discussiëren, maar ik denk dat dit de juiste keuze is geweest.