@ Peter: ik wilde vorig jaar nog jouw bekrachtiger over nemen en met mijn uitleg over de 2 soorten bekrachtigers stelde je dat je weer wat had geleerd

In het kort qua rembekrachtigers: vanaf de serie eind 2001 met het nieuwe remsysteem zit er een normale rembekrachtiger in: nr 8Z1 614 106.
De oude serie heeft een ingebouwde sensor (de remdruk sensor) en heeft nr 8Z1 614 206.
Hier een plaatje en de Audi prijs, de stekker voor de sensor zit rechts onder op het plaatje:
https://shops.audi.com/en_GB/web/tradit ... z1614206-9#
Ik denk dat de sensor op de bekrachtiger af en toe niet goed werkt en ik daardoor dieper moet trappen. De bekrachtiger is sowieso een beetje lek, dus die stond al op het lijstje van rotklusjes (je kunt er echt heel matig bij ivt de meeste auto’s). Wellicht dat die 2 problemen met elkaar te maken hebben, maar dat weet ik niet. Iig verbind ik de foutmelding 00810 hieraan.
Dan mijn andere probleem: het aangaan vd abs kerstboom icm een korte ingreep rechts voor. Die hebben te maken met de foutmelding 01542 (G202) denk ik. Aangezien ik het oude type remsysteem heb zou dan de sensor met artikelnummer 1j0907657a het probleem moeten genereren. Bij mij genereert ie trouwens wel de foutmelding als de kerstboom is aangegaan, alleen vanaf het wissen vd storing gisteren heb ik deze storing niet meer gezien. Het zouden de soldeer verbindingen in deze sensor zijn die breken, maar ik lees geen dhz ervaringen van mensen die deze solderingen zelf weer herstellen. Een gebruikte unit kost zo’n 100 euro, maar als dit een zwak punt is….