Ah oké, klinkt logisch ja.
Geen idee of ze de stekker erin hebben gelaten. Ik vermoed van wel.
1.4 BBY - Foutcode P0106
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik heb hetzelfde gedaan en ook niet de gasklep ingeleerd. De foutmelding was een te kleine doorvoer m.b.t. de EGR en dat staat mijn inziens los van de gasklep. Doorvoer is weer schoon en groot genoeg en de foutcode is weg en nog niet terug gekomen.TJT schreef: ↑06 aug 2021, 16:53Toch vind ik het opmerkelijk dat je deze foutcodes kreeg na het reinigen van de gasklep.
Ik ben wel benieuwd waar dat ‘m in zit.
Ik heb de gasklep van mijn A2 dit voorjaar ook laten reinigen bij de garage en bij mijn weten is deze na reiniging niet opnieuw ingeleerd.
En al zouden ze dat wel gedaan hebben, dan zou dat ook niet via VCDS zijn gegaan, want dat heeft deze garage niet. Is een universeel autobedrijf.
Maar ik heb dus geen problemen met de auto gehad en ik heb ‘m recent nog helemaal uitgelezen omdat ik toen problemen had met de airco en benieuwd was of er verder nog foutcodes tevoorschijn zouden komen, wat gelukkig niet zo was.
Heb de stekker er gewoon afgehaald en de gasklep licht gereinigd met wat remmen reiniger. Motor loopt helemaal prima tot nu toe