Mysterieus niet werkend licht boven achterbank

Discussie over onderhoud, technische problemen, dealers en service
Plaats reactie
michel

12 apr 2010, 19:23 0 x

Allen,

Een nieuw A2 enigma :s hock:

Ik kwam er niet achter dat de verlichting boven de achterbank niet werkt. Schakelaar licht wel op in het donker, lampjes functioneren als ik ze voorin probeer, maar achterin geen licht. Ik dacht meteen aan een zekering, maar volgens de handleiding heeft alle binnenverlichting dezelfde zekering, dus zou de verlichting voor ook niet moeten werken.

Iemand enig idee waar ik zou moeten zoeken (bijv. naar los contact - hoewel ik dan niet snap dat de schakelaar (dat 0-1 ding) wel oplicht in het donker.
Romulus

12 apr 2010, 21:38 0 x

Het komt kennelijk veel vaker voor.
http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=33358

Het zou een slecht contact in de schakelaar zijn. Gesuggereerde oplossing: armatuurtje uitbouwen en de contacten van de schakelaar reinigen.

Succes, Thijs
@lf

12 apr 2010, 22:30 0 x

Voor wat betreft het schoonmaken van de schakelaar een kleine aanvulling: gebruik hiervoor contactspray en hooguit een papiertje en geen schuurpapier!
michel

12 apr 2010, 22:41 0 x

Thanks! Ik had op freunde gekeken, maar mijn Duits kwam niet op "Fahrgastfond" :lol:

Ik ga het morgen proberen en laat het jullie weten!
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

13 apr 2010, 13:05 0 x

Hallo,

Alle tips ten spijt, maar een oud gezegde doet nog steeds opgeld! "meten is weten"!!! (en niet meten is zweten).

Mijn advies gewoon even een ledcontroletester op de draden en je weet of je wel al dan niet spanning hebt! Daarna conclusie trekken en verder diagnostiseren!

Storing zoeken is een questie van elimineren totdat je bij de oorzaak komt. Het elimineren moet uiteraard wel op een logische wijze geschieden.
Uitgangspunten hier zijn 3 zaken:
voeding
lamp
massa

Lamp is gecontroleerd en goed bevonden, voeding controleren en daarna massa controleren.

Theo
michel

13 apr 2010, 13:46 0 x

Woohaaa! Met schoonmaakazijn en flosdraad de contactjes in de schakelaar schoongemaakt (had geen zin om te gaan solderen om de boel los te krijgen) en het werkt!!!
Plaats reactie