standaard radio of eigen

Audio - Video - Navigatie
pionok

16 apr 2010, 18:08 0 x

nou vandaag de radio ingebouwd. Het was weer even werk, daar de vorige eigenaar lekker met de bedrading had zitten rommelen. Gelukkig heb ik alles weer netjes kunnen maken en de radio werkt nu weer zoals het moet.
Hier bij de automaterialenhandel een phantom voeding gekocht a 16euro. En ook de tuner werkt top.

bij deze wil ik gelijk gerrit jan even bedanken voor het opsturen van de pas stukjes.

groetjessss
@lf

16 apr 2010, 21:28 0 x

Mooi dat je nog even hebt laten weten hoe het gegaan is! Autorijden met een lekker stukje muziek is toch ook veel leuker :)
Johan

19 apr 2010, 10:12 0 x

[quote="@lf"]Mooi dat je nog even hebt laten weten hoe het gegaan is! Autorijden met een lekker stukje muziek is toch ook veel leuker :) [/quote]

Dat ligt wel een beetje aan de auto natuurlijk 8-) . Ik kan er wel wat opnoemen waar ik de eerste uren geen radio aanzet!
VerA2
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 okt 2010, 13:37 0 x

[quote="Johan"][quote="@lf"]Mooi dat je nog even hebt laten weten hoe het gegaan is! Autorijden met een lekker stukje muziek is toch ook veel leuker :) [/quote]

Dat ligt wel een beetje aan de auto natuurlijk 8-) . Ik kan er wel wat opnoemen waar ik de eerste uren geen radio aanzet![/quote]

Inderdaad Johan, in mijn A Commodore heb ik ook een Becker maar die staat haast nooit aan tijdens het rijden en in de M3 GT stond de BMW Traffic Pro ook alleen maar aan tijdens navigeren. Wat maken die auto's een bruut geluid!!

Verder heb ik "On Topic" ook nog een vraag: wat is een Phantoom voeding precies, wat doet hij en zit die standaard ook in een A2? Ik zag bij mij, tijdens mijn radio inbouw ook "iets" zitten dat naar mijn mening leek op een antenne versterker maar weet het nu niet zeker.
Het is zo'n bus in de antennekabel met een blauw (geloof ik) draadje dat aan de +uitgang van de radio komt.

Wie kan mij dat uitleggen?
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

04 okt 2010, 14:29 0 x

Dat "busje " wat je ziet is zeer waarschijnlijk de phantomversterker(lijkt uiterlijk eel veel op een "normale" antenne versterker, deze is nodig indien je een niet Audi radio monteerd aangezien de antenneversterker (achterin) van voedingsspanning voorzien moet worden via de antennekabel. Dit doet dus die phantomversterker.
Indien je deze er niet tussen hebt dan heb je een erg slechte ontvangst.
Een normale antenneversterker is hier niet toepasbaar aangezien deze geen spanning doorgeeft maar enkel het signaal dat van de antenne afkomt verstekt.

Theo
VerA2
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 okt 2010, 19:22 0 x

Theo bedankt voor de uitleg nu snap ik het.
Pelemario

12 jun 2011, 00:51 0 x

Vanmiddag phantomvoeding geplaatst, 5 min werk, kosten € 7,50. Werkt zoals te verwachten uitstekend. Op het doosje stond duidelijk vermeld Audi/Seat/Skoda/VW. De nieuwe merkradio's hebben tegenwoordig een blauw/wit draadje(meestal een labeltje waar antenne op staat, lees bijsluiter van je radio) dat dan als voeding dient voor je antenne versterker.

gr
Pelemario
Thck
Motortype: (nog) geen Audi A2

12 jun 2011, 12:33 0 x

Weer iemand blij .

Theo
Plaats reactie