Dus met mijn meisje een roadtrip naar Budapest (en verder) via Duisland, Tsjechië en Slowakije. Vooraf nieuwe filters, bougies en olie en natuurlijk bandenspanning. Zoals jullie van me weten heb ik alleen de meest premium benzine getankt onderweg. Op de heenweg rustig gereden, tot 150km/h door Duitsland. Op de terugweg, vanuit Praag, had ik meer vertrouwen dat er hier niet nog een gratis A2 zou belanden

Het was zo goed als windstil, droog en rustig op de weg, ik kon de radio weer verstaan en mijn meisje zat te knikkebollen. Ik had voldoende koffie op voor een hele A2-club meeting, had goed geslapen en voelde me lucky. Planken dus waar het kon door heel Duitsland, en lange stukken continu op topsnelheid. Mijn gele vond het heerlijk en gaf me 183km/h continu met pieken tot 185. Ik heb ooit begrepen dat de max voor een BBY 173 km/h is dus we waren meer dan trots en spraken hem bemoedigend toe

Het is wel hard werken hoor en bij 5100tpm in de hoogste versnelling wordt een en ander een 'tikkie lawaaierig' zullen we maar zeggen. Ik zou dit niet doen bij meer wind of drukte, en toen er 5 spatjes regen vielen ging ik direct van het gas. Dik plezier gehad kan ik je vertellen.
Onderweg heb ik twee zilveren A2's gespot. Een stilstaande TDI in Tsjechië, en eentje nabij Oldenburg. Van die laatste heb ik niet kunnen zien welke uitvoering het was aangezien hij ongeveer 120 'deed' en wij hard lachend met 180 voorbij gevlamd kwamen. Mijn clubsticker zit aan de rechter kant, maar ik betwijfel of hij heeft kunnen lezen dat we liefhebbers zijn. Wellicht staat er op freun.de een post over een verrückter holländischer gelber Streifen, dat zou mooi zijn

Gelukkig hebben we de foto's nog. Kun je meteen zien dat google maps een optie heeft om van je icoontje een geel autootje te maken. Goed gedaan Google