
Turbo ATL uitbouwen
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik weet dat ziekenhuizen vaak 24 uren open zijn maar onze A2 Dokter? 

2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
- Locatie: Utrecht
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Luukse rent ook rond in zijn slaap 

In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
- Airspeed
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Inmiddels alle 4 de bouten van het subframe losgehaald, maar er komt niks naar beneden…
Stuurhuis ligt er nu wel los op, maar dat haalt dus niks uit.
Dat hele ‘subframe 4 bouten loshalen en het zakt naar beneden en de turbo kan ertussenuit’ verhaal snap ik dus helemaal niks meer van..
Volgende actie wordt om de homokineet van de lange aandrijfas aan de bak los te halen en te kijken of dat soulaas biedt.
Stuurhuis ligt er nu wel los op, maar dat haalt dus niks uit.
Dat hele ‘subframe 4 bouten loshalen en het zakt naar beneden en de turbo kan ertussenuit’ verhaal snap ik dus helemaal niks meer van..
Volgende actie wordt om de homokineet van de lange aandrijfas aan de bak los te halen en te kijken of dat soulaas biedt.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6369
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
De dokter zei nog zo ... ?
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Airspeed
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
I know, maar als je al 3 van de 4 bouten los hebt, wil je toch ff kijken of het advies van Paul65 misschien ook werkt..
@luukske : moet de hele as er dan tussenuit of is alleen loshalen van de bakzijde voldoende?
Ik ben namelijk nogal een beetje bang voor het loshalen van die enorme centrale bout aan de asnaaf zijde..
@luukske : moet de hele as er dan tussenuit of is alleen loshalen van de bakzijde voldoende?
Ik ben namelijk nogal een beetje bang voor het loshalen van die enorme centrale bout aan de asnaaf zijde..
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6369
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Begrijp ik helemaal, je gaat toch uit van de juiste info.
Adviseer je om telefonisch contact op te nemen met de dokter, heb je sneller antwoord. Die is zo kneiterdruk momenteel...
Adviseer je om telefonisch contact op te nemen met de dokter, heb je sneller antwoord. Die is zo kneiterdruk momenteel...
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Airspeed
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Ik wil Luuk echt niet van z'n werk houden en zeker niet om gratis telefonisch jan en alleman te beraden. Het is al super dat hij af en toe hier reageert!
Anyways, de bouten zijn uit de aandrijfas aan de bakzijde, maar ondanks wat klappen erop en eraan trekken komt die homokineet er niet van los...
Dus toch maar weer eens naar dat hulpchassis gekeken en ik weet vrijwel zeker als beide bouten op de kopse kanten eruit liggen, het geheel echt naar beneden moet komen. However, de eerste kopse bout gaat extreem zwaar. En blijft superzwaar gaan tot het niveau dat ik bang ben dat-ie afbreekt... Hier en daar overal met WD40 ingespoten, maar schijnt niet uit te maken: blijft zwaar gaan. Ook de krik eronder om misschien ergens klemmen te voorkomen, helpt niets.
Hellup!
=> wie hier heeft wel eens een draagarm zelf vervangen? Dan moeten die bouten op de draaipunten aan de binnenkant namelijk ook los. Hoe ging dat bij jullie?

Daar zittie:

Tnx! Walter
Anyways, de bouten zijn uit de aandrijfas aan de bakzijde, maar ondanks wat klappen erop en eraan trekken komt die homokineet er niet van los...
Dus toch maar weer eens naar dat hulpchassis gekeken en ik weet vrijwel zeker als beide bouten op de kopse kanten eruit liggen, het geheel echt naar beneden moet komen. However, de eerste kopse bout gaat extreem zwaar. En blijft superzwaar gaan tot het niveau dat ik bang ben dat-ie afbreekt... Hier en daar overal met WD40 ingespoten, maar schijnt niet uit te maken: blijft zwaar gaan. Ook de krik eronder om misschien ergens klemmen te voorkomen, helpt niets.
Hellup!
=> wie hier heeft wel eens een draagarm zelf vervangen? Dan moeten die bouten op de draaipunten aan de binnenkant namelijk ook los. Hoe ging dat bij jullie?

Daar zittie:

Tnx! Walter
- Airspeed
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 14 jul 2014, 15:08
- Locatie: Veenendaal
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Met wat zoeken vond ik oa dit draadje, waaruit blijkt dat deze bouten een bekend probleem te zijn om heelhuids te verwijderen... iets met alu en staal wat oxideert enzo.
https://www.a2oc.net/community/index.ph ... 069/page-2
https://www.a2oc.net/community/index.ph ... 069/page-2
Misano rode CS FSI, eind 2003, (dood) panoramadak, alu trekhaak, PDC, verw. rode stoelbekleding, 16" velgen, facelift serviceklep, Pro-Boost ecu upgrade
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
Blauwe CS FSI, 2005, pro-boost
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 08 okt 2020, 12:59
- Locatie: Utrecht
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Heb je het ook met een slagmoersleutel geprobeerd?
WD40 blijven gebruiken, een keer gaat het los
Een bout die breekt is grote kopzorg --> slecht humeur
WD40 blijven gebruiken, een keer gaat het los

Een bout die breekt is grote kopzorg --> slecht humeur

In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
Als er ooit een andere bout in is gekomen uit de ijzerhandel?
Zelf liever een gebruikte oude dan nieuwe uit de winkel!
Zelf liever een gebruikte oude dan nieuwe uit de winkel!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...