Vocht in koplamp
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Nogmaals dank Edwinvv! Het setje was nog best ok en al eens gepolijst. Mijn buurman heeft een nieuwe methode waarbij je er eerst een soort weekmaker opspuit en daarna blanke lak. Resultaat is nu echt zo goed als nieuw en een groot verschil met de treurige oude units…
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Erg interessant, heb je ook weekmaker details beschikbaar?

In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
In Gabon: Was Musso sports 4x4 2006, nu Toyota Raf 4 hybrid inclusief owners manual van 220 paginas (help!) ; Korando 4x4 2005
- toutdroit
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Heeft iemand ervaring met deze koplamp beschermer ?
Lakbeschermingsfolie Grafiguard Self-healing Paint Protection Film Gloss
Lakbeschermingsfolie Grafiguard Self-healing Paint Protection Film Gloss
In Nederland: Audi A2 BBY 2005; heel erg sprintblauw
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
De gewone blanke lak? Heb liever 2K lak met UV filter, blijven koplampen langer mooi.
Gewone lak kun je na gebruik jaar of 2 wegzetten.... 2K lak moet je na gebruik binnen 12 uren op maken dus doe er meerdere koplampen mee, leuk voor Hilversum?
De Folie, er zijn vele merken en 2 tot 3 jaren is het vaak op....
Dan voor de APK even eraf halen en lijm met remmen reiniger eraf poetsen... en dan weer nieuwe erop.
Deze Folie is zacht en bij veel KM zelfs elk jaar nodig.
Deze is met en zonder UV filter leverbaar en kies de goede, anders word eronder toch.....
wat ik niet wilde.
Ook is kreuk vrij plakken een hele uitdaging, dunnere folie werkte beste, een soort Wrap die soepel en kan rekken. maar ik had wel veel afval na afloop!
Gewone lak kun je na gebruik jaar of 2 wegzetten.... 2K lak moet je na gebruik binnen 12 uren op maken dus doe er meerdere koplampen mee, leuk voor Hilversum?
De Folie, er zijn vele merken en 2 tot 3 jaren is het vaak op....
Dan voor de APK even eraf halen en lijm met remmen reiniger eraf poetsen... en dan weer nieuwe erop.
Deze Folie is zacht en bij veel KM zelfs elk jaar nodig.
Deze is met en zonder UV filter leverbaar en kies de goede, anders word eronder toch.....
wat ik niet wilde.
Ook is kreuk vrij plakken een hele uitdaging, dunnere folie werkte beste, een soort Wrap die soepel en kan rekken. maar ik had wel veel afval na afloop!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...