Stijl verwijderen ten behoeve radioantenne?
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Omdat ik blokje en plakstrook lelijk vond......
Het Open Sky Systeem en de voorste paneel even los gehaald na openen dakje!
Op het zwarte glas geplakt en daar prima ontvangst, het draadje loopt iets langer maar als je OSS hebt is het zeer moeilijk zichtbaar op de Glazen dakplaat mogelijk.
De 1.2 Tdi heeft nooit een open dakje helaas, maar als je die wel hebt?
Maar als je een raam met donkere zonne stook hebt?
In plaats van zijkant is horizontaal onder bovenrand ook prima, ontvangst lijkt dan zelfde of betere.... en je ziet deze minder zitten.
Het Open Sky Systeem en de voorste paneel even los gehaald na openen dakje!
Op het zwarte glas geplakt en daar prima ontvangst, het draadje loopt iets langer maar als je OSS hebt is het zeer moeilijk zichtbaar op de Glazen dakplaat mogelijk.
De 1.2 Tdi heeft nooit een open dakje helaas, maar als je die wel hebt?
Maar als je een raam met donkere zonne stook hebt?
In plaats van zijkant is horizontaal onder bovenrand ook prima, ontvangst lijkt dan zelfde of betere.... en je ziet deze minder zitten.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Bert
- Audi A2 clublid
- Motortype: AMF (1.4 TDI 75pk)
@eekhoorntje jij kan hem vast ook onder je auto monteren, zie je er van bovenaf gezien zeker niets van.
Kortom: RTFM (Read The Fucking Manual)
Kortom: RTFM (Read The Fucking Manual)
1.4 TDI (AMF) | 17-12-2003 | DPF | Chiptuned (96 pk/247Nm) | Exclusive | Ebonyzwart pareleffect | Mistlampen | OSS | APS | Navigatiesysteem (PNK) | S line | Audi fade effect decal op voorportieren | Winterpakket | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
En vergeet, (net als een

Misschien een beetje late reactie, maar is maar dat je het weet.

De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- ovaal55
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ik zie ook dat er (voor weinig) DAB-FM antenne splitters in de handel zijn waarbij het lijkt dat je dus vanaf je bestaande antenne een DAB+ signaal kan trekken.
Als dat zou werken bespaart je dat het aanleggen en aanbrengen van een opplak antenne.
Iemand ervaring hiermee?
gr
Erik
Als dat zou werken bespaart je dat het aanleggen en aanbrengen van een opplak antenne.
Iemand ervaring hiermee?
gr
Erik
- ConwayT
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Daar heb ik ervaring mee in mijn andere auto; dat was inderdaad plug en play en super makkelijk!
Maar dat werkt alleen bij zo'n ouderwetse spriet-antenne of zo'n haaienvinnetje. Niet bij de ingebouwde antenne van de A2 volgens mij. maar correct me if i'm wrong.
Daarnaast moet je die splitter ook 12v geven. Dat moet óf je radio doen via de DAB+ uitgang (en niet alle radio's ondersteunen dat) of je moet zelf een geschakelde plus eraan hangen.
Mijn ervaring was met een Blaupunkt SQR 46DAB radio en zo'n splitter, dat werkte naadloos samen en de radio gaf de 12v aan de splitter. Super DAB ontvangst via de originele antenne en geen onnodige kabels/plakantenne
Maar dat werkt alleen bij zo'n ouderwetse spriet-antenne of zo'n haaienvinnetje. Niet bij de ingebouwde antenne van de A2 volgens mij. maar correct me if i'm wrong.
Daarnaast moet je die splitter ook 12v geven. Dat moet óf je radio doen via de DAB+ uitgang (en niet alle radio's ondersteunen dat) of je moet zelf een geschakelde plus eraan hangen.
Mijn ervaring was met een Blaupunkt SQR 46DAB radio en zo'n splitter, dat werkte naadloos samen en de radio gaf de 12v aan de splitter. Super DAB ontvangst via de originele antenne en geen onnodige kabels/plakantenne
1.2 TDi / 8-KKV-56 / 370.000 km
- Luc & Chris
Het is gelukt dankzij de tips hier ☺, bewijst eens temeer dat zelfs iemand met twee linkerhanden dit ook kan 

- Bijlagen
-
- 20211201_143901.jpg (3.17 MiB) 1503 keer bekeken
-
- 20211201_142332.jpg (3.48 MiB) 1503 keer bekeken
Bij toeval bij een Audi A2 uit 2002 terecht gekomen....
ICD drager sinds 20 juni 2016.

- Luc & Chris
O ja, de bovenste foto was het probeerding, dit is uiteraard niet zo gebleven.
Bij toeval bij een Audi A2 uit 2002 terecht gekomen....