Airbags vervangen?
Ik zat eens te bladeren in het boekje van de A2. Op een van de blz kom tegen dat de airbags vervangen zouden moeten worden als ze 14 jaar oud zijn. Nou is ergens in julie jarig en wordt ie 14. Hebben jullie hier ervaring mee? In de zin van: Is het echt nodig? Waar is het goedkoop en goed te laten doen? Lijkt mij enigzins belangrijk....Of weten ze nu dat die vervanging van 14 jaar wat erg voorzichtig is?
groet Sjors
groet Sjors
Die termijn van 14 jaar blijkt een beetje natte vingerwerk te zijn. In die tijd was de airbag er nog niet zo lang serie matig dus hadden ze er niet veel ervaring mee op de lange termijn. Nu is die ervaring er wel en het blijkt dat ze het na 14 jaar nog prima doen. De meeste fabrikanten hebben daarom de houdbaarheidsdatum ook langer gemaakt. Ik zou mij dus geen zorgen maken over die genoemde 14 jaar. Maar je komt er uiteindelijk maar op 1 manier achter. Maar ja, die is ook zo definitief......
Hier vind je meer informatie: http://www.automotive-werkplaats.nl/com ... le-tijdbom
- luukske
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Ik zou ze lekker laten zitten, kans dat ze het gewoon doen is groter lijkt mij dan de kans van niet, als je geen storing hebt erop , en de kans dat je een ongeluk krijgt is ook kleiner dan de kans dat je er geen krijgt.
- koop9
- Motortype: (nog) geen Audi A2
Audi heeft de vervangingstermijn van de airbags van 10 naar 12 naar 14 nu oneindig gemaakt.... ook voor alle oudere bestaande modellen.
Als het me lukt om er met de meeting bij te zijn zal ik er weer 1 meenemen en die laten ploffen voor de liefhebbers!!
We kunnen er ook iemand op laten zitten zoals de filmpjes op youtube van de oostblokkers....... hebben we nog een forumlid waar we van af willen??
)
Als het me lukt om er met de meeting bij te zijn zal ik er weer 1 meenemen en die laten ploffen voor de liefhebbers!!
We kunnen er ook iemand op laten zitten zoals de filmpjes op youtube van de oostblokkers....... hebben we nog een forumlid waar we van af willen??

- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Om maar in de termen te blijven: let's kick some ass! :-))
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16