Cruise control inbouwen

Projecten, modificaties en accessoires.
Gerrit-Jan

05 apr 2010, 14:53 0 x

beste A2'ers.

ik ben op dit moment bezig om uit te zoeken waar ik het beste mijn A2 met cruisecontrol kan laten uitrusten. ik kom verschillende opties tegen, in Waddinxveen, zwolle, zoetermeer..

heeft een van jullie ervaring met het inbouwen van orginele cruisecontrol? en zo ja waar?

ik las hier al het een en ander over de jongens in Waddinxveen, is alleen een behoorlijk eind rijden voor mij :)

alvast bedankt,

Groeten!
lekkerzuinig

05 apr 2010, 15:22 0 x

Ik heb achteraf een cruisecontrol inlaten bouwen in mijn A2 1.2TDi en het betreft hier een automaat waarvoor volgens Audi geen originele cruisecontrol bestaat.

De ingebouwde cruisecontrol werkt perfect en ik kan je wel het merk em type doorgeven.

Maar ik kan me voorstellen dat je kiest voor origineel Audi als het een handgeschakelde versnellingsbak betreft.
Romulus

06 apr 2010, 11:49 0 x

[quote="lekkerzuinig"]ik kan me voorstellen dat je kiest voor origineel Audi als het een handgeschakelde versnellingsbak betreft.[/quote]
Ik zou voor de gewone benzine en diesel altijd kiezen voor de originele oplossing, is het mooiste en het snelste ingebouwd, en zal denk ik ook het fijnste zijn (ik heb alleen ervaring met de originele, zowel vacuüm (zonder E-gas) als elektronisch (zoals bij de A2)).

De jongens van Marja in Waddinxveen zijn absoluut zeer handig en deskundig, ben er jaren geleden al met de Caddy geweest en moet er dit jaar nog eens met de A2 langs. Ik dacht dat zij ook degene waren die in Zoetermeer adverteren. Maar er zit vast dichter bij jou ook iemand die dit kan. Het is niet veel werk, je moet alleen weten wat je doet en de optie in de computer kunnen vrijschakelen.
Gerrit-Jan

06 apr 2010, 12:46 0 x

update :)

ik heb inmiddels een offerte mogen ontvangen van de garage in Zwolle "Autobedrijf Ruimzicht"
zij vragen voor deze 'geringe' ingreep maar liefst 250 euro. als dit een vaste en niet te onderhandelen prijs is dan komen de jongens in waddinxveen weer een stapje dichterbij!

heeft iemand nog een adresje boven in nederland? 8-)

Groeten!
ksdijkema

06 apr 2010, 15:37 0 x

[quote="lekkerzuinig"]Ik heb achteraf een cruisecontrol inlaten bouwen in mijn A2 1.2TDi en het betreft hier een automaat waarvoor volgens Audi geen originele cruisecontrol bestaat.

De ingebouwde cruisecontrol werkt perfect en ik kan je wel het merk em type doorgeven.

Maar ik kan me voorstellen dat je kiest voor origineel Audi als het een handgeschakelde versnellingsbak betreft.[/quote]

Hallo "lekkerzuinig"

Ik ben ook aan het orienteren.
Inmiddels een vrijblijvende offerte uit Waddinxveen ontvangen maar andere adressen zijn ook welkom.
Ik hoor / lees graag waar je hebt laten inbouwen ( eventueel met prijs ).

vrgr
ksdijkema
amsterram

11 mei 2010, 12:58 0 x

[quote="ksdijkema"][quote="lekkerzuinig"]Ik heb achteraf een cruisecontrol inlaten bouwen in mijn A2 1.2TDi en het betreft hier een automaat waarvoor volgens Audi geen originele cruisecontrol bestaat.

Maar ik kan me voorstellen dat je kiest voor origineel Audi als het een handgeschakelde versnellingsbak betreft.[/quote]

Hallo "lekkerzuinig"

Ik ben ook aan het orienteren.
Inmiddels een vrijblijvende offerte uit Waddinxveen ontvangen maar andere adressen zijn ook welkom.
Ik hoor / lees graag waar je hebt laten inbouwen ( eventueel met prijs ).

vrgr
ksdijkema[/quote]

Gisteravond bij de jongens in Waddinxveen geweest voor inbouw van een cruise control
in m'n Audi A2 1.2 TDi, wat volgens de dealer dus niet kan.
Zij wel dus. Originele Audi hendel aan de stuurkolom, zit er perfect uit en werkt helemaal top.
Audi kan het niet in dit zuinige model, de jongens uit Waddinxveen downloaden de software uit de ECU, die wordt gepatcht en teruggeplaatst, daarna wordt met VAGCOM de cruise control functie geactiveerd. Ondertussen werd de hendel vervangen, de bedrading getrokken en na een ruim uur was de klus klaar. Geen gerommel met losse knopjes, gewoon een originele hendel. De bedrading werd ter plaatse gemaakt, verbindingen gesoldeerd, kabel omwikkeld, niet van een fabriekskabelboom te onderscheiden.
Helemaal top en echt een aanrader. Wat zoeft dat lekker met cruise control!
Tsja, ik kom uit Amsterdam, maar het was de moeite even naar Waddinxveen te rijden.
De jongens van Marja waren ook zo vriendelijk nog even m'n info display te veranderen naar Engels, anti carjack te activeren en de verbruiksweergave te zetten op 'km per liter'.
Richie2710

11 mei 2010, 16:07 0 x

Klinkt goed allemaal!! Kan je er misschien een foto van plaatsen?
Romulus

11 mei 2010, 19:16 0 x

[quote="amsterram"]Gisteravond bij de jongens in Waddinxveen geweest
Helemaal top en echt een aanrader.[/quote]
Wunderbar, wunderbar! :mrgreen:
Ze zijn nog handiger dan ik al dacht... Ik moet daar ook nodig nog eens langs!
amsterram

16 mei 2010, 01:00 0 x

[quote="Richie2710"]Klinkt goed allemaal!! Kan je er misschien een foto van plaatsen?[/quote]

Dat zou kunnen, alleen is daar niet veel bijzonders op te zien:
je ziet alleen een originele cruise contol hendel van Audi.
En zo wilde ik het ook, niet met rommelige knopjes op je dashboard.
Verder is een kabelboom langs de stuurkolom getrokken en aan gesloten op de electronica onder bij de mat bij de bestuurdersstoel.
Die is weggewerkt achter de kappen van de stuurkolom, ook niets van te zien dus!

Groeten,
Marc
amsterram

17 mei 2010, 13:17 0 x

[quote="Romulus"][quote="amsterram"]Gisteravond bij de jongens in Waddinxveen geweest
Helemaal top en echt een aanrader.[/quote]
Wunderbar, wunderbar! :mrgreen:
Ze zijn nog handiger dan ik al dacht... Ik moet daar ook nodig nog eens langs![/quote]

Romulus,

Ja die jongens zijn echt handig. Volgens hun eigen zeggen zijn zij de enige in Nederland
die dus originele cruise control voor de 1.2TDi hebben.
Heb wel eens gehoord dat een ander het ook deed, maar dan was je ECU een week kwijt en dan
heb je dus een week geen auto.
Ze doen daar eigenlijk alles op auto electro en electronica; en meer. Toen ik daar kwam waren ze ook een Touran aan het voorzien van een trekhaak, en de kabelboom monteren. Die moet dus helemaal dwars door je auto naar voren en daar worden aangesloten! Vroeger was dat even erbij aansluiten bij je achterlichten!
Enfin, ik ben heel blij met de cruise, het is nu net als een fabrieksoptie en dat was de bedoeling.

Groeten,
Plaats reactie