Sobere A2
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het kan ook dat de fabriek een aantal (demo)auto's hebben geleverd aan de diverse dealers.
Meestal heeft de dealer dan niet veel keuze wat betreft opties/kleuren.
Na gedane (proefrit)arbeid moeten die dan alsnog gekocht worden.
Meen op het forum een verhaal gelezen te hebben van een A2 zonder airco
waar door de dealer naderhand een airco is ingebouwd om de auto verkocht te krijgen ...
Meestal heeft de dealer dan niet veel keuze wat betreft opties/kleuren.
Na gedane (proefrit)arbeid moeten die dan alsnog gekocht worden.
Meen op het forum een verhaal gelezen te hebben van een A2 zonder airco
waar door de dealer naderhand een airco is ingebouwd om de auto verkocht te krijgen ...
- Paulus
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Precies, zoals elektrische lendenverstelling. Ik heb het maar gebruik dat nooit. Handmatig verstellen zou al prima volstaan. Cruise control zat er niet op ( nu wel), dus wat doet iemand besluiten het één wel en het ander niet te kiezen...
Ieder zijn ding natuurlijk, maar sommige opties zijn een merkwaardige keuze.
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Zeker als je naar de prijslijst van destijds kijkt. De basis aanschafprijs was fors maar de opties daarentegen relatief gezien betaalbaar. Ik vergelijk het dan maar met de optielijst van een A1.
Ik denk dat we 20 jaar geleden ook niet zo van de opties waren. Nu zijn we ‘ verwend’ met allerlei gemakken, toen was alles luxe waar je voor betaalde.
Daarnaast denk ik dat we de A2 ook anders zijn gaan gebruiken dan waar hij aanvankelijk voor bedoeld was. Kilometervreter is maar was meer bedoeld als stadsautootje.
Maar zoals eerder aangegeven is het soms een raadsel waarom het een wel en het andere niet is aangekruist op optielijst

Ik denk dat we 20 jaar geleden ook niet zo van de opties waren. Nu zijn we ‘ verwend’ met allerlei gemakken, toen was alles luxe waar je voor betaalde.
Daarnaast denk ik dat we de A2 ook anders zijn gaan gebruiken dan waar hij aanvankelijk voor bedoeld was. Kilometervreter is maar was meer bedoeld als stadsautootje.
Maar zoals eerder aangegeven is het soms een raadsel waarom het een wel en het andere niet is aangekruist op optielijst

Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Voor een stadsautootje was de Audi A2 destijds aardig aan de prijs, voor hetzelfde geld kon je ook een goed aangeklede Golf 4 kopen, of een Golf 3,5 Cabriolet ...
In deze test werd nog in guldens gerekend: https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... sive-2000/
Zij vonden het een complete auto, afgezien van de afwezigheid van elektrisch bedienbare ruiten achter.
Dat kon toch echt niet voor bijna 49.000 hollandse florijnen ...
In deze test werd nog in guldens gerekend: https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... sive-2000/
Zij vonden het een complete auto, afgezien van de afwezigheid van elektrisch bedienbare ruiten achter.
Dat kon toch echt niet voor bijna 49.000 hollandse florijnen ...
- mx-man
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Mijn eerste A2 (1.4 tdi amf) was qua opties ook vrij bijzonder:
-Donker rood (t was een hele mooi kleur alleen de blanke lak liet los)
- chrome velgen
- grepen en spiegels zwart plastic
- open sky
- geen airco
- verder ook niet aangekleed met opties.
-Donker rood (t was een hele mooi kleur alleen de blanke lak liet los)
- chrome velgen
- grepen en spiegels zwart plastic
- open sky
- geen airco
- verder ook niet aangekleed met opties.