Naafdoppen
- friese hengst
Wie weet waar je die orginele naafdoppen kan krijgen.
Of passen er ook andere op ?
Of passen er ook andere op ?
Deze naafdoppen zijn bij de dealer te koop. Kosten, ik dacht van ongeveer €125,- piek voor vier stuks. In Duitsland zijn ze schijnbaar goedkoper. Er zit een plastic laagje over die allu doppen waar vocht onder is gekomen, en worden daardoor zo lelijk. Heb er die folie afgepeuterd en de doppen goed gepoetst en nu zijn ze weer redelijk. Je ziet het nog wel maar is toch een stuk beter.
Sjors.
Sjors.
Het is het probleem van de soort velg, ik heb onder mijn a2 andere audi velgen 16" en deze hebben er totaal geen last van. De velg die je op de bovenstaande foto ziet gebruik ik voor mijn winterbanden en die hebben er ook last van. Schijnt ook dat ze zo snel verweren door het gebruik van velgen reinigings middelen. De dop is immers kunstof en geen lichtmetaal.
groetjes
groetjes
- Gerrit-Jan
[quote="pionok"]Het is het probleem van de soort velg, ik heb onder mijn a2 andere audi velgen 16" en deze hebben er totaal geen last van. De velg die je op de bovenstaande foto ziet gebruik ik voor mijn winterbanden en die hebben er ook last van. Schijnt ook dat ze zo snel verweren door het gebruik van velgen reinigings middelen. De dop is immers kunstof en geen lichtmetaal.
groetjes[/quote]
die doppen zijn wel degelijk van een corrosief matteriaal, namelijk alluminium!!
over deze alluminium doppen zit een soort coating van plastic. als deze coating beschadigd raakt gaat het alluminium onder deze plastic coating corroderen wat die lelijke witte plekken veroorzaakt.
ook mijn 15" velgen hebben er last van!
Groeten!
groetjes[/quote]
die doppen zijn wel degelijk van een corrosief matteriaal, namelijk alluminium!!
over deze alluminium doppen zit een soort coating van plastic. als deze coating beschadigd raakt gaat het alluminium onder deze plastic coating corroderen wat die lelijke witte plekken veroorzaakt.
ook mijn 15" velgen hebben er last van!
Groeten!
Er staat op dit moment ook een set van 4 te koop bij onze A2-freun.de voor 30 euro (excl. verzending): http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=37888