Wat me opvalt... beide accupoolklemmen zijn tot het eind toe aangedraaid, geen reserve meer om hem iets vaster te zetten!
En toch lijkt het of de min pool niet helemaal lekker omsloten wordt door de klem. Zit dat wel goed vast? Of was het haastwerk?
Verder staat er ergens in de codering 0621 dat zou juni 2021 kunnen zijn maar ik heb geen idee van de codering van dat merk.
Lekstroom geconstateerd, wat te doen?
- TJT
- Berichten: 780
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Ja, dat is inderdaad wel een dingetje…
De klem voor de min-pool kon ik gelukkig nog wel vastzetten, maar er was inderdaad geen reserve meer op het boutje. Ik heb het originele boutje recent dan ook kapot gedraaid.
Zit weer een nieuwe op met dank aan @Peter_Maathuis
Ik snap wat je bedoeld met dat de pool niet helemaal lekker omsloten wordt door de klem, dit is echter bij de nieuwe accu wel het geval, maar wederom geen reserve.
De klem voor de min-pool kon ik gelukkig nog wel vastzetten, maar er was inderdaad geen reserve meer op het boutje. Ik heb het originele boutje recent dan ook kapot gedraaid.

Zit weer een nieuwe op met dank aan @Peter_Maathuis
Ik snap wat je bedoeld met dat de pool niet helemaal lekker omsloten wordt door de klem, dit is echter bij de nieuwe accu wel het geval, maar wederom geen reserve.
- eekhoorntje
- Berichten: 3344
- Lid geworden op: 13 jun 2018, 14:32
- Locatie: Belgie
- Motortype: A2 met motorombouw
als je klem naadloos aansluit is dat een zwakke verbinding die weerstand kan geven,
bij een rot gedraaide heb ik al nieuwe boutjes en moertje gedaan!
Maar even een zaag er doorheen en gleuf kan weer klemmen.
Ook poets is polen eerst met schuurpapier en dat is net een laagje eraf voor meer contact.
Maar als je dit boutje niet voldoende los draaide en te hoog op de Pool klemde kreeg je dit.
Dan is die gleuf ook weg!
Altijd boutje goed los, aantikken en draaien en zorg dat er gleufje over bleef voor klem werking.
bij een rot gedraaide heb ik al nieuwe boutjes en moertje gedaan!
Maar even een zaag er doorheen en gleuf kan weer klemmen.
Ook poets is polen eerst met schuurpapier en dat is net een laagje eraf voor meer contact.
Maar als je dit boutje niet voldoende los draaide en te hoog op de Pool klemde kreeg je dit.
Dan is die gleuf ook weg!
Altijd boutje goed los, aantikken en draaien en zorg dat er gleufje over bleef voor klem werking.
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 04 feb 2012, 16:45
- Locatie: Rhenen
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Goede tip wat betreft schoonmaken, opschuren en klemmen van accupolen van @eekhoorntje .
Het blijft verwonderlijk dat een matige/slechte accu zulke rare storingen kan geven
waarbij je volledig op het verkeerde been kan worden gezet.
Vroegah gingen gewoon de lichten uit en wilde het kreng niet meer starten ...
Aanvulling: ook de tip wat betreft de ruimte tussen de klemmen van @jaapje is een goede.
Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.

Het blijft verwonderlijk dat een matige/slechte accu zulke rare storingen kan geven
waarbij je volledig op het verkeerde been kan worden gezet.
Vroegah gingen gewoon de lichten uit en wilde het kreng niet meer starten ...

Aanvulling: ook de tip wat betreft de ruimte tussen de klemmen van @jaapje is een goede.
Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
Laatst gewijzigd door Peter_Audi_A2 op 05 feb 2022, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- TJT
- Berichten: 780
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 15:11
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Zeker een goede tip, al is dat nu niet meer van toepassing omdat de huidige accu wel deugdelijk is en het bij die vorige ook niet meer had geholpen omdat-ie gewoon defect was.
Maar inderdaad bijzonder dat een matige/slechte accu zoveel rare storingen kan geven. Gelukkig zijn we er vanaf!
Maar inderdaad bijzonder dat een matige/slechte accu zoveel rare storingen kan geven. Gelukkig zijn we er vanaf!