Koppeling van een A2 1.4 uit 2002
- Luc & Chris
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Hoi Atweelovers
Ik heb er geen verstand van, maar is een koppeling van een A2, 1.4 uit 2002 bij te stellen, of dient er een complete nieuwe koppeling ingezet te worden?
Een vrij grondige zoektocht hier en op het grote net bracht geen soelaas namelijk.
Ik heb er geen verstand van, maar is een koppeling van een A2, 1.4 uit 2002 bij te stellen, of dient er een complete nieuwe koppeling ingezet te worden?
Een vrij grondige zoektocht hier en op het grote net bracht geen soelaas namelijk.
Bij toeval bij een Audi A2 uit 2002 terecht gekomen....
ICD drager sinds 20 juni 2016.

- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Is hydraulische bediende koppeling, die kun je helaas niet bijstellen. Koppeling vervangen dus.
Wat is de achtergrond van de vraag?
Wat is de achtergrond van de vraag?
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- Luc & Chris
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Dat is aan jou. Ik heb recent de koppeling van de AUA vervangen en die is nu licht en pakt idd lager/ eerder op. Als hij bijgeluiden begint te maken (knarsen/ piepen, kraken bijvoorbeeld)dan kanjer echt tijd om te vervangen. Slipt hij niet en geen bijgeluiden dan kan je er gewoon mee doorrijden. Is meer vervelend dan noodzaak om te vervangen in dit stadium.
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
- Luc & Chris
Inderdaad geen aparte bijgeluiden te horen, dus eerder wat vervelend. Komt ook vast wel door het feit dat onze andere auto een automaat is natuurlijk en de A2 vrijwel enkel buiten mag als de zon schijnt...
Dank zover!

Dank zover!

- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik leerde de koppeling maar half in te trappen en sneller schakelen... voordeel van hoog opkomen.
Maar welk merk je monteerde als die versleten is... graag geen kale plaat maar complete drukgroep, ietsje duurder maar arbeid is nog vele malen duurder in garage....
Maar welk merk je monteerde als die versleten is... graag geen kale plaat maar complete drukgroep, ietsje duurder maar arbeid is nog vele malen duurder in garage....
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
-
- Audi A2 clublid
Even om teleurstelling te voorkomen mocht je van plan zijn een nieuwe koppeling te monteren: bij een Audi A2 pakt ie hoger dan je verwacht / gewend bent van andere auto’s.
Dus een nieuwe koppeling zal daarvoor geen wereld van verschil zijn. Uiteraard wel als ie niet goed meer vrijkomt, slipt etc, maar dat lees ik niet hier.
Dus een nieuwe koppeling zal daarvoor geen wereld van verschil zijn. Uiteraard wel als ie niet goed meer vrijkomt, slipt etc, maar dat lees ik niet hier.
-
- Audi A2 clublid
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Bij mij maakte een nieuwe koppeling wel degelijk verschil! Reed daarna net zoals elke andere auto met een handbak en grijpt helemaal niet meer hoog aan. Ik heb er een complete set van Sachs ingezet. Via Autodoc voor 80 euro gekocht.
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Naast Sachs die inderdaad lagere aangrijp punt heeft hoef ik ook die andere zooi niet meer!
Ik had ze naast elkaar en zag geen verschil maar blijkbaar toch anders.....
Alleen een Sachs plaatje in gewone doen werkte slecht!
Ik had ze naast elkaar en zag geen verschil maar blijkbaar toch anders.....
Alleen een Sachs plaatje in gewone doen werkte slecht!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
- Luc & Chris
Toch even terugkoppelen, de koppelingsplaten mankeren niets volgens de monteur. Maar volgens hem is een kunststof onderdeel wat de overbrenging doet tussen de pook en de eigenlijke koppeling versleten?
Iemand die mij kan vertellen wat hierbij bedoelt wordt, en waar ik dit kan vinden?
Iemand die mij kan vertellen wat hierbij bedoelt wordt, en waar ik dit kan vinden?