Het klopt precies @luukske . Met losgekoppelde egr komt er geen misfire detectie. En kun je prima blijven rijden zonder haperingen. Alleen wel met een brandend lampje.
Maar erg handig om te weten voor als je ver weg bent en je hebt deze storing.
Het klopt precies @luukske . Met losgekoppelde egr komt er geen misfire detectie. En kun je prima blijven rijden zonder haperingen. Alleen wel met een brandend lampje.
Wow, dat is nogal een verschilletje!Paulus schreef: ↑14 mar 2022, 20:01Vandaag heb ik een compressietest gedaan:
IMG_20220314_184141__01.jpg
De onderste lijn is van cilinder 4. De cilinder van de misfires.
Dit lijkt behoorlijk op de ervaring van @TJT .
Het gaat een wat grotere klus worden ben ik bang
Overigens is het kaartje voor een diesel compressie test. De kaartjes voor benzine waren op. Maar het gaat uiteindelijk om de compressie verschillen.
Die 1600 euro heb ik van @TJT , hij had deze prijsindicatie van de A2 dokter. Ik denk dat dit een prijs is voor het vernieuwen van alle (uitlaat) kleppen. Het zal aardig in deze buurt komen. Alleen een pakkingset komt al op ruim 100 euro.Peter_Maathuis schreef: ↑17 mar 2022, 19:54Ik schrik ook van € 1.600 voor alleen koptevisie. Een compleet BBY blok koop je vanaf € 200 (onderdelenlijn). Zou de kop van een ruilmotor overzetten niet een interessante optie zijn (veel goedkoper in elk geval)?