18 mar 2022, 07:58
0 x
De 205/45/16 is leuk advies, maar kijk naar Zuinige banden met lage rolweerstand!
Een grof profiel die goed vuil loste heeft soms minder rubber dan een 195 of 185 smallere...
Ik heb nu een 165 en 185 bekeken voor smalle Telefoon velgen en na afdruk maken profiel en gleuven meten was er bij deze 2 cm bredere 185 maar 4% meer rubber op straat van zelfde merk band, een echte Afhaal Chinees die rijd voor geen meter!
Nu gelukkig die Afhaal Chinees voor nog voordeliger Michelins vervangen!
De 165 Chinees had meer rubber op straat dan de Michelin in zelfde 165/65/15 maat.
De Michelin is niet alleen harder/ langere levensduur maar met minder rubber ook lichter sturen!
Ook voor jou 195 of 205 zal hetzelfde gelden.
Kijk dus goed naar banden label, zowel Energie label voor minder €2,50 per liter kostende vocht in Tank als de geluidsproductie, van 68 DbA tot 74 DbA en bij die laatste geen open uitlaat meer nodig voor geluid!
Als je een band met A of B label gebruik vervangt door een D label of nog erger verdien je deze meerprijs voor duurdere en betere band nog terug ook na 50.000 km!
bandenspotter.nl gaf keurig alle banden labels en leverbare merken en types!
Ik rekende uit dat goedkoopste Afhaal Chinees na 50.000 km als die dat zou halen net zoveel koste als de Michelin Premacy die langer mee kan!
Dat is bij pompprijs £2,50 per £iter!
Ook had ik in die Chinees Ling Long maar 2.4 Bar erin, nu 2.9 in Michelin mogelijk en dat kan door steviger loopvlak zonder rond trekken!
Maar ik teste op beide 2.4 maar nu nog grotere vrek geworden!
Ik vond op 205/45/16;
Goodride €47,59 E label... 72Db.
Michelin Pirmacy €91,85 A label. 68 Db.
Ik zou die Good Rijden nooit meer kopen... een ramp...!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...