[quote="Johan"]Blijkbaar is er wel degelijk wat aan de hand, daar de auto soms spontaan gaat rollen bij een volledig ingetrapte koppeling.
[/quote]
Oei, dat klinkt niet heel goed... misschien een lekke koppelingscilinder waardoor de koppeling niet meer (altijd) goed vrijkomt. Dat zou veel verklaren, en de kosten vallen dan nog mee geloof ik. Dan zou ook de remvloeistof gezakt kunnen zijn (1 reservoir, toch?)
Ja hoor, gisteren was het dan zover . Ik trek op bij een verkeerslicht en na het overschakelen na de tweede versnelling heb ik ineens geen aandrijving meer. Auto staat inmiddels bij de garage en daar hebben we even kort gekeken. Waarschijnlijk is het de koppeling waar het middenstuk er uit is gebroken.
Probleem is opgelost en de wagen rijdt weer zoals het hoort. Het hart was inderdaad uit de koppeling gebroken. Jammer want de koppeling vertoonde nog maar weinig slijtagesporen. Gewoon een slechte of zwakke koppeling of er is door de vorige eigenaar wel heel bruut mee omgegaan.
Is het bij iemand bekend of dit een typisch A2 kwaaltje is?
Inderdaad jammer van de extra kosten, dan. Maar mooi dat het opgelost is!
Kan het nog iets met het tweemassavliegwiel te maken hebben, dat de 90 pk versie wel heeft en de 75 pk versie niet?
Ik heb er niet eerder van gehoord; anderen misschien.
Inhakend op dit onderwerp trof ik onlangs nog een PDF bestand aan dat helemaal over de versnellingsbak in de A2 gaat. Het bestand is in het Duits.
(Met dank aan Peter die om mijn verzoek de upload limiet heeft aangepast)