Ik ben kort geleden eigenaar van een mooie A2 1.2 D .Ik ben super blij mee maar ik heb een probleem.Als ik hem zochtends wil starten duurt het soms 30 seconden voordat hij wil starten.Ik wil graag weten of dit normal is of niet .Bij de garage waar ik hem kochte hebben ze mij verteld dat hij t op druk moet komen en dat dit even duurt.Als hij warm is start hij meteen.
Graag jullie ervaring hier mee.
mvg Paul.
nieuwe eigenaar
Ik ben geen 3L specialist, maar dit klinkt mij niet normaal. Indien nog garantie: bij de verkoper parkeren en netjes laten oplossen. Foutcodes uitlezen kan laten zien waar het probleem zit. Op basis van jouw omschrijving denk ik aan het hydraulisch schakelsysteem. En dan hoop ik dat je het niet zelf hoeft te betalen, dit kan nogal prijzig zijn. Maar het zou ook zomaar een kleinigheid kunnen zijn.
Ken je deze thread: http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=35928
Maar eh... een 1.2 3L als color.storm? Uit 2001? Dat is wel een bijzondere uitvoering.,,
Ken je deze thread: http://www.a2-freun.de/forum/showthread.php?t=35928
Maar eh... een 1.2 3L als color.storm? Uit 2001? Dat is wel een bijzondere uitvoering.,,
PMCG,
Ook ik ben eigenaar van een 1.2TDi.
Starten kan soms lang duren en in de meeste gevallen heeft dit te maken met de automatische versnellinsbak en hydraulische koppeling.
Het hydraulische systeem moet eerst op druk komen, de pomp wordt daarom al ingeschakeld als je het portier aan de bestuurderszijde opent. Als et goed is hoor je direkt de pomp als je de eur opent.
Als het nivo in het oliereservoir te laag staat, kan het zijn dat er onvoldoende druk wordt opgebouwd in het drukvat (accumulator) en wil de motor niet starten; het is een beveiliging.
Controle hydraulische olie moet je doen als de druk er af is, linker portier niet openen maar rechter portier openen en de motorkap eraf halen. Het is het transparante vaatje met een zwart metalen drukvat vlak onder het ruitenwisser mechaniek.
Accumulator kan het probleem zijn maar ook je pomp. Je kan uitzoeken of het nivo hoog genoeg is, en als je er niet uit komt even langs JB Autoservice, hij heeft mijn accumulator vervangen en de hydraulische olie bijgevuld en alles werkt weer prima!
Groeten,
Marc
Ook ik ben eigenaar van een 1.2TDi.
Starten kan soms lang duren en in de meeste gevallen heeft dit te maken met de automatische versnellinsbak en hydraulische koppeling.
Het hydraulische systeem moet eerst op druk komen, de pomp wordt daarom al ingeschakeld als je het portier aan de bestuurderszijde opent. Als et goed is hoor je direkt de pomp als je de eur opent.
Als het nivo in het oliereservoir te laag staat, kan het zijn dat er onvoldoende druk wordt opgebouwd in het drukvat (accumulator) en wil de motor niet starten; het is een beveiliging.
Controle hydraulische olie moet je doen als de druk er af is, linker portier niet openen maar rechter portier openen en de motorkap eraf halen. Het is het transparante vaatje met een zwart metalen drukvat vlak onder het ruitenwisser mechaniek.
Accumulator kan het probleem zijn maar ook je pomp. Je kan uitzoeken of het nivo hoog genoeg is, en als je er niet uit komt even langs JB Autoservice, hij heeft mijn accumulator vervangen en de hydraulische olie bijgevuld en alles werkt weer prima!
Groeten,
Marc