Wow, dat is nog eens waardevolle input. Dankjewel! De verkoper reageert traag en dat is in dit geval waarschijnlijk m'n geluk geweest.Spinazie schreef: ↑01 mei 2018, 16:02Volgens mij heeft iemand van het Duitse forum die al eens bekeken: https://a2-freun.de/forum/forums/topic/ ... ent-799937
Zit nog wat werk aan zo te zien.
Terug, ditmaal voor 't echie
- iKnijff
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
- Spinazie
- Audi A2 clublid
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Wellicht een van deze twee, waarvan eentje wel erg dichtbij?
https://www.autoscout24.de/angebote/-74 ... AF-SM-TL-S
https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... cldtidx=11
https://www.autoscout24.de/angebote/-74 ... AF-SM-TL-S
https://www.autoscout24.nl/aanbod/audi- ... cldtidx=11
- iKnijff
21 pagina's en nog geen auto in m'n bezit, sommige mensen hier zouden waarschijnlijk al gillend gek geworden zijn. Ik heb hier al even niets gepost, maar dat betekent niet dat er niets gaande is. Ik ben volgens mij minder veeleisend geworden. Ik staar me niet meer blind op kilometerstanden en opties. Ik ben op zoek naar een nette 1.6 en als hij leren bekleding heeft is dat mooi meegenomen.
Dit is daarom ook zeker een kanshebber. Verder vind ik dit exemplaar ook een leuke A2.
Dat is een mooi exemplaar. Wel het gave leer, zonder dat het stuur e.d. er ook mee besmet zijniKnijff schreef: ↑06 mei 2018, 08:4821 pagina's en nog geen auto in m'n bezit, sommige mensen hier zouden waarschijnlijk al gillend gek geworden zijn. Ik heb hier al even niets gepost, maar dat betekent niet dat er niets gaande is. Ik ben volgens mij minder veeleisend geworden. Ik staar me niet meer blind op kilometerstanden en opties. Ik ben op zoek naar een nette 1.6 en als hij leren bekleding heeft is dat mooi meegenomen.
Dit is daarom ook zeker een kanshebber. Verder vind ik dit exemplaar ook een leuke A2.

Waarschijnlijk komt ivm een lease auto mijn A2 binnenkort beschikbaar, alleen helaas geen 1.6.
- BlauweA2
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Op deze manier kun je inderdaad nog wel doorgaan tot 40 pagina's...
Gewoon de knoop doorhakken en er een kopen zou ik zeggen, het is nou niet zo dat er nu geen te koop staan...
De perfecte A2 ga je echt niet vinden (ze zijn tenslotte ook niet nieuw).
Bovendien koop je zo'n ding toch ook niet voor het leven?
(Ik ken mensen die sneller/gemakkelijker een huis kopen).
Mijn advies: kies er een uit die je aanstaat en ga er mee rijden, dan heb je er tenminste plezier van.
Gewoon de knoop doorhakken en er een kopen zou ik zeggen, het is nou niet zo dat er nu geen te koop staan...
Mijn advies: kies er een uit die je aanstaat en ga er mee rijden, dan heb je er tenminste plezier van.
For those with an eye for the finer detail, I salute you.
- iKnijff
Inderdaad. Al vind ik die andere uit Vianen ook niet verkeerd. En die staat lekker dichtbij, dus hoeft niet geïmporteerd te worden, een hoop minder geregel.
Wat jouw auto betreft, dank voor het aanbod, maar ik wil echt voor een 1.6 gaan.
Heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat het me moeite kost omdat ik er zelf zo weinig verstand van heb. Op het uiterlijk na, kan ik niet keuren of een auto in goede staat verkeert. Maar goed, daar heb ik Jan voor. Ik hoop dat hij begin volgende week bij de A2 in Vianen kan gaan kijken. Ons appartement hadden we overigens vrij snel aangekocht. ^^BlauweA2 schreef: ↑06 mei 2018, 09:21Op deze manier kun je inderdaad nog wel doorgaan tot 40 pagina's...
Edit
Oja, als ik de auto door de kenteken check heen haal, komt dit naar voren. Zijn de geconstateerde gebreken bij de APK reden tot zorgen?
- kobus1978
- Audi A2 cluborganisatie
Mag toch aannemen dat als deze gebreken naar voren komen tijdens de APK dat het gerepareerd is, over deze punten zou je je dus geen zorgen te hoeven te maken.
De definitie van een auto of automobiel ('zelfbewegend', namelijk rijtuig zonder trekdier) (automobiel uit Grieks auto- 'zelf' en Latijn mobile 'bewegend') is een zelfstandig voortbewegend, rijdend vervoermiddel.
- trebbor77
- Audi A2 clublid
Hoi Jelle,
Ik begrijp dat het aankopen van een auto wat "lastiger" is als je (net zoals ik) niet heel veel verstand hebt van auto's. Toch denk ik dat je met beperkte kennis een heel eind kan komen. . Veel dingen zijn van te voren uit te zoeken zoals je bijv. nu zelf gedaan hebt met de kentekencheck. Hoe de auto er uit ziet in combi met het bijbehorende onderhoudsboekje en de houding van de verkoper zegt natuurlijk ook veel. Ook zijn er op dit forum en op andere sites veel aankooptips te vinden en is er veel zelf te testen bij het proefrijden.
Naast Jan zijn er nog genoeg andere partijen die een aankoopkeuring en evt. onderhandeling voor je kunnen doen. Al begrip ik wel dat de voorkeur bij Jan ligt ivm zijn expertise.
Zelf heb ik net mijn 2e A2 gekocht zonder hulp van anderen. Indien je een exemplaar niet moet kopen, dan wordt dat al wel duidelijk bij alleen het bekijken van de auto. En misschien is het mijn naïviteit maar andersom geloof ik ook wel dat je (zelfs met beperkte kennis) weet wanneer een exemplaar wel een goede koop is. Kwestie van gevoel in combinatie van wat boerenverstand en wat standaard dingen waar je naar kijkt/op test. Bedoel vooral te zeggen dat op afstand het altijd moeilijk is in te schatten hoe mooi en goed een auto is en dat je door het bekijken/proefrijden al heel veel wijzer wordt.
En wil je zo veel mogelijk zekerheid, neem dan iemand mee die er verstand van heeft of schakel een externe partij in voor een aankoopkeuring. De extra kosten verdien je mogelijk weer terug in de onderhandeling of in de vorm van een stuk zekerheid.
Die uit Vianen ziet er heel mooi uit vind ik. De s-line velgen staan de A2 prachtig. En qua bekleding vind ik die donere half leren bekleding die er in zit, de mooiste bekleding die ik gezien heb voor de A2.
Succes en hoop dat je binnenkort lekker kunt genieten van je eigen A2!
Ik begrijp dat het aankopen van een auto wat "lastiger" is als je (net zoals ik) niet heel veel verstand hebt van auto's. Toch denk ik dat je met beperkte kennis een heel eind kan komen. . Veel dingen zijn van te voren uit te zoeken zoals je bijv. nu zelf gedaan hebt met de kentekencheck. Hoe de auto er uit ziet in combi met het bijbehorende onderhoudsboekje en de houding van de verkoper zegt natuurlijk ook veel. Ook zijn er op dit forum en op andere sites veel aankooptips te vinden en is er veel zelf te testen bij het proefrijden.
Naast Jan zijn er nog genoeg andere partijen die een aankoopkeuring en evt. onderhandeling voor je kunnen doen. Al begrip ik wel dat de voorkeur bij Jan ligt ivm zijn expertise.
Zelf heb ik net mijn 2e A2 gekocht zonder hulp van anderen. Indien je een exemplaar niet moet kopen, dan wordt dat al wel duidelijk bij alleen het bekijken van de auto. En misschien is het mijn naïviteit maar andersom geloof ik ook wel dat je (zelfs met beperkte kennis) weet wanneer een exemplaar wel een goede koop is. Kwestie van gevoel in combinatie van wat boerenverstand en wat standaard dingen waar je naar kijkt/op test. Bedoel vooral te zeggen dat op afstand het altijd moeilijk is in te schatten hoe mooi en goed een auto is en dat je door het bekijken/proefrijden al heel veel wijzer wordt.
En wil je zo veel mogelijk zekerheid, neem dan iemand mee die er verstand van heeft of schakel een externe partij in voor een aankoopkeuring. De extra kosten verdien je mogelijk weer terug in de onderhandeling of in de vorm van een stuk zekerheid.
Die uit Vianen ziet er heel mooi uit vind ik. De s-line velgen staan de A2 prachtig. En qua bekleding vind ik die donere half leren bekleding die er in zit, de mooiste bekleding die ik gezien heb voor de A2.
Succes en hoop dat je binnenkort lekker kunt genieten van je eigen A2!
- HansJan
- Moderator
Geen schokkende gebreken, zou je daar gen zorgen over maken. Om de onzekerheid nog wat verder aan te wakkeren: wat niet is kan nog komen. Het blijven auto's!
Tenslotte ga ik mee met het advies van @@BlauweA2. Hoe langer je blijft twijfelen des te lastiger de keuze wordt. Pak een bijl en hak de knoop door!
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Peter_Audi_A2
- Audi A2 clublid
Handige check, had ik nog niet eerder gevonden.
Het geeft mij de indruk, dat de eigenaar de APK gelijk ziet aan het doen van onderhoud.
Komt op mij niet echt vertrouwenwekkend over.
Gezien je eerste post (auto technisch total loss door kapotte automaatbak), zou ik niet snel
aan een 1.6 FSI beginnen. Te veel dingen aan de motor die stuk kunnen gaan en veel onkosten opleveren.
In jouw plaats zou ik de rode color storm bij Eenink ophalen. Maar ja, ik ben bevooroordeeld ...