Gisteren teruggekomen van twee weken vakantie naar Zwitserland. De 1.4 benzine deed het prima, alhoewel in de bergen een beetje zwak op de borst. Ik moest wennen aan het (veel) later schakelen, met veel meer toeren dan normaal. Vorige auto's van mij deden dat voor mijn gevoel wat makkelijker. Het geluidscomfort op de snelweg vond ik zeer aangenaam. Het oranje lampje van het motormanagement ging op een gegeven moment branden, maar na een bezoek aan een Audi-dealer in de buurt van Locarno was dat ook weer verholpen. Een ventiel cq iets met de uitlaat/katalysator. Het was volgens de man van de garage niet iets om me echt zorgen over te maken. Ik merkte ook niets aan de auto qua rijgedrag/motor, dus ik was weer gerustgesteld.
Het benzineverbruik was op de autobaan en gewone weg vaak tussen de 5.0 en 5.5 l/100 km. Een erg fijne bijkomstigheid, bij deze heerlijke auto (met een benzineprijs in Zwitserland van soms omgerekend euro 1,34). In de bergen (o.a. de Furkapas en de Gotthard over) moest de 1.4 bby natuurlijk hard werken. Dan was 7.0 l/100 km al een hele toer (bij het afdalen natuurlijk wel lekker zuinig

). Al met al was ik erg gecharmeerd van de reiskwaliteiten van de A2. Ook mijn 2 jongens die mee waren (19 en 22 jaar) genoten van de kwaliteiten van deze heerlijke auto. Op de achterbank konden ze opvallend comfortabel hun (lange) benen kwijt. Ik hoop nog vaak met de A2 lange reizen te maken, dat is wat mij betreft genieten in het kwadraat.