Wat hebben we gisteren of vandaag gedaan?
- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
HJ rijd dus nog op winterbanden?
Met de paas hoop ik toch echt de Bolero's weer te zien in bijpassend leuker weer dan vandaag!
Met de paas hoop ik toch echt de Bolero's weer te zien in bijpassend leuker weer dan vandaag!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dank! Alles is exact zoals het was, dus dezelfde matte finish met een heel klein vleugje zijdeglans. Deze spuiter heeft eerder mijn buitenspiegels gedaan en dat resultaat was zo goed dat ik hem de rest ook heb toevertrouwd.

Mat zwarte lak is altijd krasgevoelig. Bij mij zeker geen krasstraat, voor de wasbeurt heel goed afspoelen, foamen en dan met een ultrazachte washandschoen en genoeg water nawassen. Polijsten is voorlopig echt niet nodig, maar ga het dak wel sealen. Daar liggen de spulletjes al voor klaar.

Ook de zomervelgen ga ik nog onder handen nemen. Nu nog tijd, tijd, tijd vinden

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- marcelaudi
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
@HansJan , ze zitten er niet in . Rechts zit een andere connector op en links kan ik hem niet bevestigen in de orginele uitsparing . Het vergt meer werk dan verwacht . Tot die tijd liggen ze stof te happen in de kast.HansJan schreef: ↑03 apr 2019, 21:22Benieuwd naar het resultaat, is het gelukt @marcelaudi?marcelaudi schreef: ↑27 mar 2019, 20:18De bestelling binnen gekregen vanuit Polen.
Nieuwe orginele raamschakelaar en spiegelverstelling .
Van het weekend maar even klussen .
- Stanley-Efu
Ik zou ook graag mistlampen kopen en inbouwen. Is het inbouwen lastig? Hoe zit het met (nieuwe) bedrading en schakelaar?
Ik heb ook het forum geen How to kunnen vinden over zelf mistlampen inbouwen, vandaar de vraag..
Groeten!

- HansJan
- Moderator
Ik heb ooit deze HowTo gemaakt. Daarbij zijn de mistlampen als DRL ingezet en worden verder niet apart via de lichtschakelaar geactiveerd. Inbouwen van de lampen zelf is niet zoveel werk en levert gelijk een fraaiere blik op!Stanley-Efu schreef: ↑04 apr 2019, 11:06Ik zou ook graag mistlampen kopen en inbouwen. Is het inbouwen lastig? Hoe zit het met (nieuwe) bedrading en schakelaar?
Ik heb ook het forum geen How to kunnen vinden over zelf mistlampen inbouwen, vandaar de vraag..
Groeten!![]()
Je hebt daarnaast een kabelboom nodig waarmee je de mistlampen op de nieuwe lichtschakelaar met mistlampfunctie kunt aansluiten. Om die kabelboom door te voeren moet wielkuip LV worden verwijderd zodat je de kabel makkelijk door het schutbord het interieur in kunt leiden en kunt aansluiten op de stekker van de lichtschakelaar.
Leuk klusje!

Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- Stanley-Efu
Thanks Hans!HansJan schreef: ↑04 apr 2019, 11:41Ik heb ooit deze HowTo gemaakt. Daarbij zijn de mistlampen als DRL ingezet en worden verder niet apart via de lichtschakelaar geactiveerd. Inbouwen van de lampen zelf is niet zoveel werk en levert gelijk een fraaiere blik op!Stanley-Efu schreef: ↑04 apr 2019, 11:06Ik zou ook graag mistlampen kopen en inbouwen. Is het inbouwen lastig? Hoe zit het met (nieuwe) bedrading en schakelaar?
Groeten!![]()
Je hebt daarnaast een kabelboom nodig waarmee je de mistlampen op de nieuwe lichtschakelaar met mistlampfunctie kunt aansluiten. Om die kabelboom door te voeren moet wielkuip LV worden verwijderd zodat je de kabel makkelijk door het schutbord het interieur in kunt leiden en kunt aansluiten op de stekker van de lichtschakelaar.
Leuk klusje!![]()
- JJR
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Als je een huls van een pen gebruikt waar je de kabels doorheen kan geleiden of in kan klemmen dan kan je met goed voelen deze penhuls ook door het rubber van de kabelboom drukken op geleide van de kabelboom. Deze huls is niet scherp dus beschadigd niets. Daarna wel wat acrobatische kunsten uitgehaald om de kabels bij de pedalen te voelen en door te geleiden! Dit trucje bespaard je demontage van je wiel en wielkuip.
Probeer via de sloop een paar te vinden of daar alleen de connectoren vandaan te halen van welk VAG product uit dezelfde productie periode dan ook (golf IV bijvoorbeeld) en de mistlampen via internet te kopen. Het is niet moeilijk!
Probeer via de sloop een paar te vinden of daar alleen de connectoren vandaan te halen van welk VAG product uit dezelfde productie periode dan ook (golf IV bijvoorbeeld) en de mistlampen via internet te kopen. Het is niet moeilijk!
1.6 FSI (BAD) | 27-02-2003| Pro Line | Ebonyzwarz pareleffect | Concert II | Mistlampen | CC | Full LED | DRL | Komfortblinker | Zomer: S line 9-spaaks 205/40R17 | Winter: Style + 185/50/15 + TT 8N
- HansJan
- Moderator
Ik was er al een beetje bang voor ...marcelaudi schreef: ↑04 apr 2019, 07:18@HansJan , ze zitten er niet in . Rechts zit een andere connector op en links kan ik hem niet bevestigen in de orginele uitsparing . Het vergt meer werk dan verwacht . Tot die tijd liggen ze stof te happen in de kast.

De enige schakelaars die passen zijn uit de eerste generatie A3 (maar dan heb je voor rechts zowieso een andere stekker nodig). Schrale troost: de schakelaar voor de spiegelverstelling past wel. Ik zou de set op Marktplaats (of eBay) zetten en de goede set kopen. Just my 2 cents.
- HansJan
- Moderator
Het was me toch nog niet strak genoeg

Tenslotte vanmiddag de Bolero's uit de winterstalling opgehaald en weer geheel in de wheelwax gezet. Morgen monteren, laat de zomer maar weer beginnen!

- eekhoorntje
- Motortype: A2 met motorombouw
Ik zag laatst Gerard Joling, en nee, hij wil geen Clublid worden dus Bolero's mogen gewoon weer!
Zit vandaag in Eindhoven met Forum & Clublid, LED lampen testen en kijken welke wat doen, er worden ook oude Halogeen pitten mee genomen, zowel nieuwe als gebruikte.
Tot later!
Zit vandaag in Eindhoven met Forum & Clublid, LED lampen testen en kijken welke wat doen, er worden ook oude Halogeen pitten mee genomen, zowel nieuwe als gebruikte.
Tot later!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?