Na een paar weken meelezen te hebben op dit forum heb ik me vandaag aangemeld. Dankzij al jullie berichten heb ik al heel wat bijgeleerd over de A2.
Zo’n 20 jaar geleden kwam ik in aanmerking voor een leaseauto. Tot mijn spijt paste de A2 niet in het budget en werd het een polo.
Zo’n 10 jaar geleden was er een nieuwe kans om een A2 aan te schaffen, maar naar wikken en wegen over het verschil in prijs, koos ik toch weer voor een polo.
Goed, van je fouten kun je leren: ik heb voor november een andere auto nodig en dat gaat nu dus een A2 worden. Om een idee te geven waar ik naar op zoek ben, mijn boodschappenlijstje:
1) budget:max 7000
2) Eentje die technisch goed in elkaar zit :-) en die nog jaren meegaat.
3) Benzine. Ik weet niet welke motor het beste is. Ik hoorde dat de 1.4 motor wel eens problemen heeft met de kantelende zuiger oid?
4) Uitvoering icm kleur:
a) de colour storm editie vinden we mooi. En dan in de kleuren Mandelbeige

b) een (s-line?) uitvoering in de kleuren Mauritiusblau of Azurblau Perleffek is ook mooi
c) zwart of zilvergrijs is een no-go :-)
5) Gewenste opties cq. aanpassingen: airbags, climate control, originele cd speler, cruise control, carkit, extra usb aansluitingen in het vak onder de radio.
6) Opties waar we blij van worden: 8 speakers, electrische ramen achter, open dak (heel blij), parkeerhulp.