Ik ben wat gaan zoeken online en alhoewel ik liever een Nederlands geleverde A2 rij (geen idee waarom eigenlijk, kenteken autist mss?), kwam ik Duitsland toch veel meer rijkelijk uitgerust aanbod tegen dan hier. Toevallig (?) viel m'n ook op een andere rode Colour (is het nou color of colour) Storm in Misano rot met motorschade! Daar was de prijs gelukkig ook naar, dus die maar opgehaald

Omdat dit ook nog eens een 90pk dieselversie is uit 2004 (euro4), leek het zinniger om de motor hiervan te vervangen/repareren, dan de schade 75pk met Euro3 typering te herstellen, mede met het oog op de toekomst.
Kortom, denk, zal deze ff voorstellen

Verder zit er een dubbele kofferbodem origineel in, alsmede heeft-ie de rode bekleding, af fabriek een trekhaak en zowaar stoelverwarming!

Hij staat nog op enorm versleten banden met stalen wielen (zijn wieldoppen die je ziet) en hij was al ff 'abgemelded' en buiten ergens neergegooid (althans zo kwam het over), dus de remschijven zien er voor en achter erg roestig uit.
Gelukkig wel al een keer de dempers vervangen (ik zag Bilsteins zitten).

"Intersessante" historie: auto heeft nu 468.000km (!) gelopen en dit was al de 2e motor die kapot gegaan is!
De eerste motor is bij 180.000 (in 2008 al) door Audi (dus ik denk nog soort van garantie) vervangen en die motor heeft het du nog geen 290.000 uitgehouden (wel een ton meer dan de eerste). Ook is er in 2013 een gereviseerde bak in gekomen (en nwe koppeling), terwijl de originele bak bij 231000 vervangen ('getauscht') schijnt te zijn.
Kortom: de 90pk schijnt zo z'n probleempjes te hebben...(en vreet bakken?)
Heeft misschien iemandeen tip wat ik straks aan de ruilmotor (ga ik even vanuit) preventief moet vervangen om langer met een ATL te kunnen doen?
Deze motor verloor naar zeggen van de verkoper vermogen op de snelweg, maar blijkbaar kon hij er nog wel mee naar huis rijden. Iets met geluiden (zuid-duits is soms wat lastiger te verstaan) en toen weggezet. Gezien de rekeningen die erbij zaten, snap ik dat hij er ff klaar mee was.
Nu ik het contact aan deed, ging na even wachten een luide piep af met koelvloeistof waarschuwing, dus ik dacht aan een waterverlies en mss lekke koppaking oid?
Nou ja, als het weer eens droog wordt, maar ff eronder kijken tzt of er iets los zit aan waterleidingen. Kan er altijd wat bijgooien en nog eens proberen te starten toch?