Even los van de technische uitdaging een geweldig mooie tocht gemaakt zeg! Zo zie je maar dat de A2 elke keer weer laat zien hoe volwassen deze rijdt en een trouwe reisgenoot kan zijn.
Prachtige foto voor de magische berg, kan zo in een lijstje aan de wand!
Succes met het vervangen van de cilinder, hopelijk daarmee opgelost. Het wegschrijven van de EGR is bij mijn beste weten bij de benzine versie niet mogelijk. Benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt.
De ... op de i zetten bij mijn A2.
- HansJan
- Moderator
- Berichten: 6309
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 00:42
- Locatie: Arnhem
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
- wouterduijndam
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 01 jul 2012, 23:13
- Locatie: s-Gravenhage
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Het is absoluut een fijne reiswagen. Ik vind het alleen niet prettig om er constant 120 of 130 mee te rijden.HansJan schreef: ↑20 aug 2023, 22:37Even los van de technische uitdaging een geweldig mooie tocht gemaakt zeg! Zo zie je maar dat de A2 elke keer weer laat zien hoe volwassen deze rijdt en een trouwe reisgenoot kan zijn.
Prachtige foto voor de magische berg, kan zo in een lijstje aan de wand!
Succes met het vervangen van de cilinder, hopelijk daarmee opgelost. Het wegschrijven van de EGR is bij mijn beste weten bij de benzine versie niet mogelijk. Benieuwd hoe je dat voor elkaar krijgt.
Voor mijn dochter die achterin zit had ik wel maatregelen getroffen en een extra ventilator geplaatst. Ondanks de privacy shades wordt het warm achterin.
De foto voor de berg is goed gelukt, hoge resolutie beschikbaar voor de liefhebber
Mijn diagnose specialist werkt oa voor Snap-On en doet heel veel aan programmeren. Ik zal wel vragen aan hem of er iets bijzonders gedaan moet worden.
- wouterduijndam
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 01 jul 2012, 23:13
- Locatie: s-Gravenhage
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Voor het eerst in 12 jaar heeft de A2 ons laten staan.
Het lager van de waterpomp is er spontaan uitgelopen, waardoor ik een flinke lekkage had en zeer veel geluk dat de distributieriem niet gebroken is.
Dit was 1 dag na onze vakantie en gelukkig dichtbij huis. Ivm werk had ik zelf geen tijd om de reparatie aan te gaan en heeft een collega van mij het gedaan.
Momenteel heb ik een aantal mankementjes aan de 20 jaar oude Audi.
- stekker remblokindicatie gebroken
- kachel ventilator motor welke soms vast staat. Heb vanavond op een EBay een nieuwe motor en weerstand gekocht.
Het lager van de waterpomp is er spontaan uitgelopen, waardoor ik een flinke lekkage had en zeer veel geluk dat de distributieriem niet gebroken is.
Dit was 1 dag na onze vakantie en gelukkig dichtbij huis. Ivm werk had ik zelf geen tijd om de reparatie aan te gaan en heeft een collega van mij het gedaan.
Momenteel heb ik een aantal mankementjes aan de 20 jaar oude Audi.
- stekker remblokindicatie gebroken
- kachel ventilator motor welke soms vast staat. Heb vanavond op een EBay een nieuwe motor en weerstand gekocht.
- DED@2
- Audi A2 clublid
- Berichten: 1624
- Lid geworden op: 05 dec 2016, 23:06
- Locatie: Zoetermeer
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Zeker mazzel gehad. Maar goed dat je er mee weg bent gekomen. De overige mankementjes lijken me relatief eenvoudig op te lossen toch?
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- wouterduijndam
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 01 jul 2012, 23:13
- Locatie: s-Gravenhage
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
- wouterduijndam
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 01 jul 2012, 23:13
- Locatie: s-Gravenhage
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Gisteren heb ik bij ‘de Rooij Autodiagnose’ in s’Gravendeel mijn EGR-klep uit laten schrijven. Dit vanwege een aanhoudende P0402 storing in een 1.4 BBY benzine. Waarbij ik eerst op zoek ben gegaan om de storing technisch op te lossen. Hierbij is: de motor en het inlaatspruitstuk gereinigd, de EGR-klep vervangen en de gasklep met VCDS opnieuw ingeprogrammeerd.
Op de terugweg naar Den Haag merkte ik dat de motor bij een lage belasting begon te hokken en stoten en mijn cruise control deed het niet meer.
Vandaag terug geweest om de cruise control te activeren. Het horten en stoten is verholpen door de stekker van de EGR-klep los te nemen.
De Rooij Autodiagnose gaf aan dat het Bosch motronic systeem minder problemen geeft dan het Magnetti Marelli systeem, welke ik in mij A2 hebt zitten. Ook geeft hij aan dat P0401 een gebruikelijkere storing is en dat deze software oplossing mogelijk niet geschikt is voor een P0402 foutcode.
Met de stekker los, de EGR-klep uitgeschreven en het motormanagement lampje uit rijdt de A2 weer als een zonnetje.
Op de terugweg naar Den Haag merkte ik dat de motor bij een lage belasting begon te hokken en stoten en mijn cruise control deed het niet meer.
Vandaag terug geweest om de cruise control te activeren. Het horten en stoten is verholpen door de stekker van de EGR-klep los te nemen.
De Rooij Autodiagnose gaf aan dat het Bosch motronic systeem minder problemen geeft dan het Magnetti Marelli systeem, welke ik in mij A2 hebt zitten. Ook geeft hij aan dat P0401 een gebruikelijkere storing is en dat deze software oplossing mogelijk niet geschikt is voor een P0402 foutcode.
Met de stekker los, de EGR-klep uitgeschreven en het motormanagement lampje uit rijdt de A2 weer als een zonnetje.
Laatst gewijzigd door wouterduijndam op 02 nov 2024, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- wouterduijndam
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 01 jul 2012, 23:13
- Locatie: s-Gravenhage
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)