Intro: Van Volvo naar...??? + mede-forummer in Alphen gezocht

Stel hier jezelf en je A2 voor.
mikekiwi
Motortype: (nog) geen Audi A2

27 aug 2018, 10:25 1 x

Peter_Audi_A2 schreef:
27 aug 2018, 10:05
Welkom op het forum, en succes met het maken van de keus.

Weet niet of je deze al had gezien, op de website van autoweek staat een
occasion dubbeltest van de Audi A2/Honda Jazz ...

https://www.autoweek.nl/video/occasion- ... onda-jazz/

De eigen ervaring met de Audi A2: viewtopic.php?f=4&t=1269
Dank je Peter, had gisteravond al met grote interesse je topic gelezen! Die vergelijking met de Jazz heb ik ooit al een keer gezien, zal hem nog een keer gaan lezen. We wilden eerst een extra autootje naast de S60 voor vrouwlief en daarbij uiteindelijk het budget naar beneden geschroefd en toen vielen A2, Jazz en Mercedes A-klasse af. Nu we hebben besloten om de S60 de deur uit te doen omdat we denken dat 2 auto's niet nodig zijn, komen deze modellen weer in beeld.
Ons budget is echter niet heel ruim (ca 3000), wil nog wat geld achter de hand houden voor het onvermijdelijke onderhoud na aanschaf...
eekhoorntje
Motortype: A2 met motorombouw

27 aug 2018, 13:27 0 x

Ik zal maar niet adviseren om de Mercedes Aap klasse te nemen, zwaarder, hoger verbruik en ik zie op sloperij dat het geen aluminium bodem is.... en de rest, vaak flink geplukt omdat het geen Mercedes kwaliteit van vroeger meer is. :troll:

De Jazz is beter als Aap Klasse maar wat is restwaarde en status, ook iets zwaardere en hoger verbruik en de Honda Club doet die er maar bij.

Zelf ben ik aan het kijken voor Taxatie dag, dan bepalen ze de werkelijke waarde en na schade kan dat een groot voordeel opleveren als je WA+ of AR verzekering hebt omdat vele hier tussen de €3000,- en €7000,- kopen maar hoe bewijs je het verschil tussen Jan Eenink en Jet Cars als hij uitgebrand is?

Ook een minder mooie en technisch goede is mits goed onderhouden al snel €2500,- waard met krasjes want ze gaan lang mee en er is veel te koop dus geen zoeken naar onderdelen... en de Aap klasse en Jazz is het nu al lastiger en met de jaren word dat.......!
2x Kastelrod... dus welke kom je nu tegen? De BBY met Chroom handgrepen of de 1.8 motor automaat?
Enige goede verschil tussen deze 2 is krik dopje achter ontbreekt bij 1 van deze 2...
Dus voortaan; Fam. Eekhoorn...
mikekiwi

28 aug 2018, 22:08 1 x

DED@2 schreef:
26 aug 2018, 22:22
Welkom op het forum. Ik zit in Zoetermeer en heb zowel een 1.4 benzine als een 1.4 tdi 90pk. Je bent altijd welkom voor een bakkie koffie en talk shop Audi a2😝. Proefrijden ook geen probleem. Dan heb je met @iKnijff alle motorisaties muv de 3L 1.2tdi meteen een keer gereden.
Laat je goed informeren en struin het forum af naar tips en aankoop adviezen. Maar volg vooral je gevoel! Aan jouw autoverleden maak ik op dat je tot nu toe open hebt gestaan voor nieuwe inzichten. De A2 is nu aan de beurt 👍.

Misschien tot snel 😉
Dank je @DED@2 ! Het is voor mij wel duidelijk dat het qua motorisatie een 1.4benzine zou moeten worden gezien mijn jaarkilometrage en budget. Ik ga aankomende donderdag even bij @iKnijff zijn auto bekijken en daarbij vooral de zit en ruimte beoordelen (samen met vrouwlief). Even zien of dat goed voelt en of we er een lekkere zit in kunnen vinden.
Mocht ik daarna nog behoefte hebben aan een directe ervaring met de 1.4 benzine dan neem ik contact met je op!

Inmiddels heb ik bijna het hele forum uitgeprint en onder mijn kussen gelegd, morgen weet ik echt alles! :innocent:

Inderdaad ben ik niet bang voor andere keuzes, ik wissel een beetje af tussen het maken van een keuze met verstand en gevoel. Ik vind autorijden erg leuk en heb plezier aan een auto, maar het moet qua kostenplaatje wel verantwoord zijn. Met een verandering van 30.000 naar 10.000km per jaar sinds mijn nieuwe baan, merk ik wel dat de focus meer op de economische keuze ligt.
Een japanner heeft de naam betrouwbaarder te zijn en minder trubbels te geven, maar ik heb daarin net pech gehad. De enige keer dat ik langs de weg kwam te staan was met een Toyota Starlet en de Prius (über-betrouwbaar) heeft mij toch ook wel een lieve duit gekost .
Ergo: het ligt meer aan de specifieke auto die je koopt dan aan de reputatie. Al kun je de ellende ook wel opzoeken/uit de weg gaan met wat rationele keuzes...
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

28 aug 2018, 22:24 2 x

Klopt, helemaal met je eens👍. Ik hoor of zie jullie wel komen😝. We zijn net met 5 man naar Luxemburg geweest op vakantie. Heen weg gewoon 1:17😳. Hij heeft recent dit voorjaar zijn distributie gehad en verder elk jaar zijn beurtje. Mijn vrouw rijdt niet zo veel. Verder alleen maar zaken aangepast omdat het leuk is. Zoals diverse led upgrades en GTI remmerij. Geen omkijken naar en eigenlijk wat ik ook verwacht van een Audi.

Misschien tot snel 😉
HansJan
Moderator
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

28 aug 2018, 23:02 3 x

mikekiwi schreef:
28 aug 2018, 22:08
Ik ga aankomende donderdag even bij @iKnijff zijn auto bekijken en daarbij vooral de zit en ruimte beoordelen (samen met vrouwlief). Even zien of dat goed voelt en of we er een lekkere zit in kunnen vinden.
Eenmaal in een A2 sportstoel gezeten, dan wil je geen 'gewoon' zitmeubilair meer. Het drijft de must-have lijst voor de ideale A2 op ;)
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
mikekiwi

28 aug 2018, 23:09 1 x

HansJan schreef:
28 aug 2018, 23:02
mikekiwi schreef:
28 aug 2018, 22:08
Ik ga aankomende donderdag even bij @iKnijff zijn auto bekijken en daarbij vooral de zit en ruimte beoordelen (samen met vrouwlief). Even zien of dat goed voelt en of we er een lekkere zit in kunnen vinden.
Eenmaal in een A2 sportstoel gezeten, dan wil je geen 'gewoon' zitmeubilair meer. Het drijft de must-have lijst voor de ideale A2 op ;)
Oh poep, dat is niet de bedoeling.... :flushed: :P :D
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

28 aug 2018, 23:17 1 x

Tja, sorry wij hebben ook alleen maar A2 sportinterieur😬😬😬
mikekiwi

28 aug 2018, 23:26 1 x

DED@2 schreef:
28 aug 2018, 23:17
Tja, sorry wij hebben ook alleen maar A2 sportinterieur😬😬😬
Ik denk dat ik toch maar een Jazz koop, ben bang dat de aankoopdrang van fijne extra's te groot zal zijn.... :cool: :cool: :cool:
HansJan
Moderator

28 aug 2018, 23:34 1 x

Weet dat een Concert 2 met 8 speakers (of BOSE!) een goed stukje Jazz heel goed ten gehoor kan brengen :P
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
Peter_Audi_A2
Audi A2 clublid

29 aug 2018, 08:19 1 x

Vraag jezelf af hoeveel km/jaar en/of lange afstanden je in de auto zult gaan rijden,
en hoe belangrijk sportstoelen dan zijn ...
Plaats reactie