Ruitenwisserarm gezocht
- TJT
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Dank voor deze nuttige info, @Peter_Audi_A2!
Zover ik weet is dat rubbertje een latere modificatie geweest van Audi en zijn de wisserarmen in eerste instantie zonder rubbertje geleverd op de A2.
Ik denk dat ik dat rubbertje dan ook maar ga bestellen, aangezien ik nog de originele arm heb uit 2005 en deze dus wel steeds meer speling begint te krijgen op de cruciale punten.
Zover ik weet is dat rubbertje een latere modificatie geweest van Audi en zijn de wisserarmen in eerste instantie zonder rubbertje geleverd op de A2.
Ik denk dat ik dat rubbertje dan ook maar ga bestellen, aangezien ik nog de originele arm heb uit 2005 en deze dus wel steeds meer speling begint te krijgen op de cruciale punten.
-
- Audi A2 clublid
Ik heb een passend rubbertje gevonden op Ali, 10 stuks voor €4,81. Bevestiging was even frunniken dus heb er wat geslooptDuckman schreef: ↑16 sep 2023, 21:23Helder! Net even gekeken en die is bij mij ook weg
Hier de link:
https://www.conrad.nl/nl/p/pb-fastener- ... 23585.html
Ga ook nog even op Ali neuzen of ze te vinden zijn met minder verzendkosten![]()

Het gaat om deze:
https://nl.aliexpress.com/item/10050053 ... pt=glo2nld
En dan om type: black, FC-030-CW-PT
Met wat siliconenspray oid gaat de montage prima, zonder niet

- Lucske
- Audi A2 clublid
- Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)
Na de tips en strategiebespreking van Duckman, een ochtendsessie yoga, een bewust gebrek aan cafeïne, staren naar de ruitenwisser gedurende 60 minuten met 2 minuten interval, en een behoorlijke mate van stoute schoenen: het eerste rubbertje zit op zijn plek zonder slag of stoot!
Overigens heb ik een nieuw type wisser, 2 jaar oud, zonder vooraf geïnstalleerd rubbertje. Ik heb werkelijk geen idee wat deze aanpassing nu gaat betekenen. Kwestie van baat het niet, dan…?
Ik heb er nog 4 over en die stuur ik graag door naar een liefhebber van rubbertjes!
Overigens heb ik een nieuw type wisser, 2 jaar oud, zonder vooraf geïnstalleerd rubbertje. Ik heb werkelijk geen idee wat deze aanpassing nu gaat betekenen. Kwestie van baat het niet, dan…?
Ik heb er nog 4 over en die stuur ik graag door naar een liefhebber van rubbertjes!
1.6 BAD | kastellrot
- HansJan
- Moderator
Je hebt jezelf meer dan overtroffen @Lucske! Zie het maar zo: In voor- en tegenspoed, een rubber gebruiken is altijd goed!
Maar alle gekheid op een stokje: ik weet ook niet wat het rubber ons gaat brengen. Ben ook wel benieuwd. Kan ik me voegen naar jouw aanpak
Edit: Je zou verwachten dat het rubber er al op zit zodra het de fabriek verlaat. Op mijn nieuwe zit het ook niet. Maar het voorkomt later zeker dat er krassen op de ruit komen zodra de arm 'doorzakt'. Het gat zit er vast bij toeval en is vast niet bedoeld om later een rubber in te plaatsen om dit probleem op te lossen. Het is gewoon goed bedacht.

Maar alle gekheid op een stokje: ik weet ook niet wat het rubber ons gaat brengen. Ben ook wel benieuwd. Kan ik me voegen naar jouw aanpak

Edit: Je zou verwachten dat het rubber er al op zit zodra het de fabriek verlaat. Op mijn nieuwe zit het ook niet. Maar het voorkomt later zeker dat er krassen op de ruit komen zodra de arm 'doorzakt'. Het gat zit er vast bij toeval en is vast niet bedoeld om later een rubber in te plaatsen om dit probleem op te lossen. Het is gewoon goed bedacht.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16
-
- Audi A2 clublid
Niets dan respect en lof dat het je in 1x gelukt isLucske schreef: ↑05 nov 2023, 07:54Na de tips en strategiebespreking van Duckman, een ochtendsessie yoga, een bewust gebrek aan cafeïne, staren naar de ruitenwisser gedurende 60 minuten met 2 minuten interval, en een behoorlijke mate van stoute schoenen: het eerste rubbertje zit op zijn plek zonder slag of stoot!

- DED@2
- Audi A2 clublid
- Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)
Bij mij heb ik een met en een zonder het rubber dopje.
Ze zijn dus wel degelijk zo uitgeleverd.
Ze zijn dus wel degelijk zo uitgeleverd.
- Bijlagen
-
- Zonder dopje
- IMG_2109.jpeg (1.78 MiB) 2355 keer bekeken
-
- Met dopje
- IMG_2110.jpeg (1.88 MiB) 2355 keer bekeken
Audi A2 ATL ‘04 - Akoya Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Silver CS Pimped
Audi A2 BBY ‘03 - Kristallblau under construction
Audi A2 AUA ‘01 - Ebonyschwarz Pimped
- DED@2
- Audi A2 clublid
Tekst bij de foto’s moest dus net andersom 

- ovaal55
……….en voor diegene die denken dat het allemaal wel los zal lopen als je wisser arm versleten is, je er geen rubbertje op hebt, je oostindisch doof bent en je besluit te wachten tot de volgende onderhoudsbeurt:
Gr
Erik
Gr
Erik
- DED@2
- Audi A2 clublid
Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste, helaas.