[quote="Peter_Audi_A2"][quote="zoop"]Hij start inderdaad beter als ik wacht. Alleen slaat hij nog steeds wel af, ook bij een zebrapad nu soms haha. Dus ik denk zaterdag kijken of ik de gasklep kan vinden om schoon te maken.
[/quote]
De A2 1.416V staat nu niet bekend om zijn trekkracht bij lage toerentallen:
Zie ook het volgende topic:
http://www.audi-a2.nl/versnellingsbak-k ... -t792.html
Toen ik de Audi net had, sloeg hij met ook regelmatig af bij het optrekken vanuit stilstand, vooral bij warme motor.
Bij mij draait de motor stationair 1100 toeren als hij koud is, maar hij zakt terug naar 700 toeren (airco uit) als hij warm is.
Zonder iets gas bijgeven slaat hij bij mij geheid uit.
[/quote]
Had ik in het begin ook even gewenning voor nodig. het mooiste trekt tie op (in zijn 1 dan), als je ongeveer tot 1500 RPM gas bijgeeft (hoe handig is zo'n toerenteller !!) Maar als ik in de file sta, kan ik de auto nu laten optrekken en rollen zonder gas te geven. Maar dan moet je wel heel geleidelijk de koppeling op laten komen.
Wat miij meer is overkomen, is dat ik dacht, dat de auto in de eerste versnelling stond, maar dat hij in het derde verzet stond. En dan slaat de motor onheroepelijk af. Gewoon goed opletten waar je de pook inlegt.