ik heb zo even meegelezen op verschillende topics en idd de problemen gelezen over de fsi motoren. Toch vind ik het wat kort door de bocht om dan maar te zeggen dat het niet verstandig is om een 1.6FSI te kopen.
Ik ben zelf nu 2 jaar in het bezit van een 1.6FSI en ik heb een probleem gehad met de binnenste homokineet (welke ontstaan is door een gebroken veer) maar motorisch heb ik totaal geen problemen met deze motor. (ja de auto zou wat lekkerder mogen schakelen, maar daar hebben er meerdere last van, zie topics over versnellingsbak, etc).Wat mij betreft zijn dit topic en dat van @lf (plus de nodige berichten op A2-Freun.de) wel absolute aanbevelingen om geen A2 FSI te kopen als je er geen goede garage bij hebt of zelf handig bent (hetzelfde wat m.i. voor de 3L geldt).
Ik heb het geluk dat ik het onderhoud zelf kan doen bij mijn schoonouders garagebedrijf, maar meer dan het reguliere onderhoud heb ik niet gehad in de afgelopen 2 jaar.
Omdat ook "nieuwe 1.6FSI A2" rijders hier op het forum kijken wilde ik dat ook even gezegd hebben want mensen komen vaak pas op forums als iets niet okey is met hun auto, maar alle FSI's die geen problemen hebben die zullen hier niet zomaar gaan posten om te vertellen dat ze nooit problemen hebben.
reinigingsmiddelen.
Bij mijn schoonouders in de garage wordt bij een grote beurt in overleg een reinigingsmiddel toegevoegd. Ik heb hier al eens op het forum beschreven welk middel dat is. Bij mij zijn de resultaten voelbaar bij het rijden. Dus idd een goede tip om dat zo af en toe eens te doen.
Ik hoop voor peter dat de problemen nu helemaal voorbij zijn en dat hij weer met plezier van zijn A2 kan gaan genieten.
gr. rene