[quote="Romulus"][quote="Rinus"]Bouwjaar van een A2 vond ik bij mijn speurtocht niet zo belangrijk, want de auto "veroudert" toch niet.[/quote]Dat klopt (kom er maar in, Audietje)
Ik vond het voor mij wel belangrijk vanwege een aantal verbeteringen gedurende de productie: Aerotwin wisser, grotere tank, nieuwer motortype en softlack (of je dat een verbetering vindt, moet iedereen zelf bepalen...)[/quote]
Of het nieuwe blok nou een verbetering is, weet ik niet. De BBY heeft toch penbobines? Volgens mij zijn die storingsgevoeliger dan de "conventionele" bobine van de AUA. En over die softlack op de diverse bedieningsorganen lees je toch vaak, dat het sllijt (en niet alleen bij de A2). De iets grotere tank is misschien een voordeel, maar ook met het "kleine" tankje heb je een behoorlijke actieradius. En de eerste uitvoering ruitenwisser is inderdaad niet echt helemaal perfect, maar het ding doet zijn werk.
De enige zaken, waarvan ik vind, dat die verbetering hadden kunnen krijgen zijn: de ruitensproeier werking, die is echt onder de maat, het wegrijden (de vertraging bij het gas geven en de neiging om af te slaan van de motor, dus snel onder het stationair toerental willen duiken als je het niet met beleid doet) en de gevoeligheid van het niet in 1 maal willen starten, als de motor 30 tot 45 minuten geleden is uitgezet. (Dan moet ik echt soms 2, 3 of 4 keer starten (zelfs na vervanging van de G2/G62 sensor). En dan is het juist vervelend, dat je de contact sleutel weer helemaal terug moet draaien, dat eerst de electronica weer moet "opstarten" en dan pas kan starten. Bij oudere auto's kan je gewoon een tikkie verder geven met de sleutel, en dan start je weer.
Maar al die zaken vergeef ik de auto, omdat het voor de rest echt een hele puike kar is, waar ik graag mee op pad ben.