met floorbox en verlengde middenconsole

A2 gezien op Marktplaats, Autoscout, Mobile.de, etc?
Romulus

17 jul 2012, 11:22 0 x

[quote="Rinus"]Bouwjaar van een A2 vond ik bij mijn speurtocht niet zo belangrijk, want de auto "veroudert" toch niet.[/quote]Dat klopt (kom er maar in, Audietje) ;)
Ik vond het voor mij wel belangrijk vanwege een aantal verbeteringen gedurende de productie: Aerotwin wisser, grotere tank, nieuwer motortype en softlack (of je dat een verbetering vindt, moet iedereen zelf bepalen...)
Rens 79

17 jul 2012, 12:40 0 x

Hallo Thijs,

Jij hebt dan als ik het goed begrijp de 42 liter tank,toen ik de a2 kocht wist ik niet eens van al die verschillen.
Maar jij wilde dus die grotere tank, ik vindt het niet zo erg hoor dat ik de 34 l uitvoering heb,
of ik 8 x moet tanken of met de grotere tank 7 x per jaar (wat maakt dat nog uit).
Jij zou eigenlijk de 34 l uitvoering moeten hebben (is toch zuiniger) minder kilo's aan brandstof. :lol:
audietje

17 jul 2012, 13:33 0 x

[quote="Rinus"]00) Bouwjaar van een A2 vond ik bij mijn speurtocht niet zo belangrijk, want de auto "veroudert" toch niet.[/quote]

precies !
groet
audietje
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

17 jul 2012, 16:33 0 x

[quote="Romulus"][quote="Rinus"]Bouwjaar van een A2 vond ik bij mijn speurtocht niet zo belangrijk, want de auto "veroudert" toch niet.[/quote]Dat klopt (kom er maar in, Audietje) ;)
Ik vond het voor mij wel belangrijk vanwege een aantal verbeteringen gedurende de productie: Aerotwin wisser, grotere tank, nieuwer motortype en softlack (of je dat een verbetering vindt, moet iedereen zelf bepalen...)[/quote]

Of het nieuwe blok nou een verbetering is, weet ik niet. De BBY heeft toch penbobines? Volgens mij zijn die storingsgevoeliger dan de "conventionele" bobine van de AUA. En over die softlack op de diverse bedieningsorganen lees je toch vaak, dat het sllijt (en niet alleen bij de A2). De iets grotere tank is misschien een voordeel, maar ook met het "kleine" tankje heb je een behoorlijke actieradius. En de eerste uitvoering ruitenwisser is inderdaad niet echt helemaal perfect, maar het ding doet zijn werk.

De enige zaken, waarvan ik vind, dat die verbetering hadden kunnen krijgen zijn: de ruitensproeier werking, die is echt onder de maat, het wegrijden (de vertraging bij het gas geven en de neiging om af te slaan van de motor, dus snel onder het stationair toerental willen duiken als je het niet met beleid doet) en de gevoeligheid van het niet in 1 maal willen starten, als de motor 30 tot 45 minuten geleden is uitgezet. (Dan moet ik echt soms 2, 3 of 4 keer starten (zelfs na vervanging van de G2/G62 sensor). En dan is het juist vervelend, dat je de contact sleutel weer helemaal terug moet draaien, dat eerst de electronica weer moet "opstarten" en dan pas kan starten. Bij oudere auto's kan je gewoon een tikkie verder geven met de sleutel, en dan start je weer.

Maar al die zaken vergeef ik de auto, omdat het voor de rest echt een hele puike kar is, waar ik graag mee op pad ben. :D :D :D
Romulus

17 jul 2012, 23:21 0 x

Als de penbobines een keer vervangen zijn geweest, zijn ze kennelijk vaak een stuk betrouwbaarder. Uit de hele recente forumhistorie herinner ik me alleen het geval van Woco. Zo vaak lijkt het dus niet voor te komen.

Dat je bij halfwarme motor meermalen moet starten id definitief niet normaal. Je zou niet de eerste zijn die een defecte G2/G62 geleverd krijgt. De mijne zou door de verkoper ook nog binnen de garantie vervangen zijn, ik heb op zich geen reden daaraan te twijfelen, behalve dat het springen van de temperatuurmeter niet is opgelost. Met de diagnose kan ik wel zien dat de motortemperatuur zich normaal gedraagt, dus laat die meter maar even springen. Vervanging ligt op de plank, nu nog een keer gelegenheid ;)
Rinus
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

18 jul 2012, 10:28 0 x

Ik gooi er tzt wel weer 3 tientjes tegen aan voor een andere sensor. Maar eerst naar de schadehersteller, de zijkant weer okido maken. Dat is nu prio 1. De hele tijd met een "gewonde" A2 rijden is ook geen porem. :cry:
Plaats reactie