Yep, ik stond er echt van te kijken dat het zo weinig woog. Unit van mijn Kadettje D weegt nog zwaarder (maar dat heeft natuurlijk nog echt glas).Drenthe schreef:Jaaa, echte Valeo kwaliteit...! *kuch*De unit weegt niks
Lampen in koplamp vervangen
- Rinus
- Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)
Beetje offtopic
Er zijn ook fabrikanten die wél (lichte) kunstof koplamphuizen kunnen maken van goede kwaliteit..
Valeo ook o.a. ook de kachelradiateuren voor VW, dit waren niet de beste..
Naar mijn mening zijn Valeo onderdelen VW/Audi ,en helemaal Porsche, onwaardig en doen ze afbreuk aan de algehele kwaliteitsbeleving.
Maarja, het karretje was destijd al duur genoeg en soms moet je ergens op bezuinigen
Er zijn ook fabrikanten die wél (lichte) kunstof koplamphuizen kunnen maken van goede kwaliteit..
Naar mijn mening zijn Valeo onderdelen VW/Audi ,en helemaal Porsche, onwaardig en doen ze afbreuk aan de algehele kwaliteitsbeleving.
Maarja, het karretje was destijd al duur genoeg en soms moet je ergens op bezuinigen
- duitse degelijkheid
Je moet ze m.i. wel in dezelfde positie vast schroeven als dat ze er inzaten..mits ze goed stonden natuurlijk.
Of zit er uberhaupt geen speling in ?
Of zit er uberhaupt geen speling in ?
- Rinus
Als de schakelaar van de hoogte verstelling gewoon op 0 staat. is er niks aan de hand. Aan de unitbevestiging zelf kun je niks verstellen. Dat zijn gewoon 2 torxjes en klaar. Er zitten nog wel witte kunststof instelwieltjes op, maar als je daar niks mee doet, staat tie exact hetzelfde als toen je de unit eruit haalde.
- Audi_gekkie
[quote="Rinus"]Als de schakelaar van de hoogte verstelling gewoon op 0 staat. is er niks aan de hand. Aan de unitbevestiging zelf kun je niks verstellen. Dat zijn gewoon 2 torxjes en klaar. Er zitten nog wel witte kunststof instelwieltjes op, maar als je daar niks mee doet, staat tie exact hetzelfde als toen je de unit eruit haalde.[/quote]
Het maakt wel degelijk uit hoe je de units terug plaatst.
Niet zo zeer voor de afstelling van de lampen, maar wel of de unit mooi aansluit op de bumper, spatscherm en motorkap.
Oké het is niet zo spannend, maar we zijn op dit forum liefhebbers en daarom gaat het om de details
Niet zo zeer voor de afstelling van de lampen, maar wel of de unit mooi aansluit op de bumper, spatscherm en motorkap.
Oké het is niet zo spannend, maar we zijn op dit forum liefhebbers en daarom gaat het om de details

- Rinus
[quote="Audi-gekkie"][quote="Rinus"]Als de schakelaar van de hoogte verstelling gewoon op 0 staat. is er niks aan de hand. Aan de unitbevestiging zelf kun je niks verstellen. Dat zijn gewoon 2 torxjes en klaar. Er zitten nog wel witte kunststof instelwieltjes op, maar als je daar niks mee doet, staat tie exact hetzelfde als toen je de unit eruit haalde.[/quote]
[/quote]
Daar heb ik echt wel op gelet, hoor.

Daar heb ik echt wel op gelet, hoor.

- Audi_gekkie
Van jou niet anders verwacht, maar moest het toch even kwijt. 

[quote="Drenthe"]Beetje offtopic
Maarja, het karretje was destijd al duur genoeg en soms moet je ergens op bezuinigen[/quote]
Ik denk eerder dat ze licht zijn om zo aan het concept van de A2 te voldoen. De auto moest zo licht mogelijk zijn.
Kijk maar eens om je heen, bij veel merken zijn de heldere koplampen (als ze dat tenminste 10 jaar terug hadden) geel geworden of helemaal wazig.
Ik vind persoonlijk dat de A2 vrij kwalitatief oogt en is...
De nieuwe A1 is kwa materiaal gebruik minder dan de A2. Ze moeten ergens bezuinigen he???
Zo maken ze hun naam wel kapot! Hetzelfde als wat mercedes heeft gedaan na de C klasse.
Maarja, het karretje was destijd al duur genoeg en soms moet je ergens op bezuinigen[/quote]
Ik denk eerder dat ze licht zijn om zo aan het concept van de A2 te voldoen. De auto moest zo licht mogelijk zijn.
Kijk maar eens om je heen, bij veel merken zijn de heldere koplampen (als ze dat tenminste 10 jaar terug hadden) geel geworden of helemaal wazig.
Ik vind persoonlijk dat de A2 vrij kwalitatief oogt en is...
De nieuwe A1 is kwa materiaal gebruik minder dan de A2. Ze moeten ergens bezuinigen he???
Zo maken ze hun naam wel kapot! Hetzelfde als wat mercedes heeft gedaan na de C klasse.