Het is een basic 55kW dieseltje uit 2002 met ruim 3 ton op de teller geworden.
Ben heel blij dat ik met mijn zeer beperkte budget zo'n aparte auto kan rijden, dus ik vind het niet erg dat er wat schoonheidsfoutjes aan zitten (je ziet de niet originele velgen al), maar daar was de (bijbetaal)prijs dan ook naar. Plus ik kon mijn (blijkbaar) zeer incourante passat inruilen.
Het donkergrijze interieur vind ik nog supernetjes voor een auto van dit kilometrage en ben erg blij dat de voorstoel iets in hoogte verstelbaar is. De display in het dashboard is maar half aangesloten. Dus geen verbruiksdetails tijdens rijden. Basic versie?
Paar van de andere schoonheidsfoutjes zijn dat het klepje van de zekeringkast weg is, de afdekdop voor de kriksteun rechtsvoor weg is en er helemaal geen boekjes bijzaten. Wel is de turbo, koppeling en getande riem kort geleden vervangen, alsmede de bak gereviseerd.
Wel heb ik twijfels over de thermostaat, want het duurt echt ruim een kwartier a een half uur rijden voordat de watertemperatuur op 90 graden is, zelfs bij deze temperaturen. Lijkt me niet helemaal normaal voor een diesel toch?
Ook is één koplamp duidelijk bijna nieuw en de andere is duidelijk oud: bovenste bevestigingslipje afgebroken en heeft veel heel kleine pitting (steenslag).
De S-line badges zijn trouwens nep (plakstickers) :lol:
Met rijden valt op hoe lekker de auto eigenlijk op de weg ligt en hoe opvallend ruim deze kleinste van Audi is! Wel is de vering vrij kort: verkeersdrempels houdt-ie niet echt van, want dan zit je vrij snel op de aanslag heb ik het gevoel. Weet niet wat jullie ervaring hiermee is? Misschien voordempers?
Verder zeer blij met m'n 'nieuwe' auto en langzaamaan wil ik hem wel weer zoveel mogelijk in goeie en originele conditie brengen.