Audi a2 1.4 benzine perikelen.
- Audi_gekkie
X_X :\">
Probleem 1 lijkt mij idd ook de waterpomp. Het probleem dot zich pas voor als de motor warm wordt, dus spanrol kan het niet zijn en die zit idd ook aan andere kant.
De rest van de problemen heb ik geen kaas van gegeten.
Heeft de A2 wel goede aarde? Deze kan gecorrodeerd zijn.
Probleem 1 lijkt mij idd ook de waterpomp. Het probleem dot zich pas voor als de motor warm wordt, dus spanrol kan het niet zijn en die zit idd ook aan andere kant.
De rest van de problemen heb ik geen kaas van gegeten.
Heeft de A2 wel goede aarde? Deze kan gecorrodeerd zijn.
-
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Idd. ik heb inmiddels maar een waterpomp besteld.
Aarde heb ik ook aan zitten denken. Maar waar zitten die aardpunten bij deze a2 allemaal.
Toch kom ik met de hulp van het forum weer steeds een stapje dichter bij plan van aanpak.
Bedankt iig.
Aarde heb ik ook aan zitten denken. Maar waar zitten die aardpunten bij deze a2 allemaal.
Toch kom ik met de hulp van het forum weer steeds een stapje dichter bij plan van aanpak.
Bedankt iig.
Neem aan dat je dan de rest (distributie) ook gelijk vernieuwd ,moet toch los.Idd. ik heb inmiddels maar een waterpomp besteld.
Bedankt iig.
-
- Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)
Het probleem met die steeds erger worden de herrie is opgelost.
Na lang zoeken met een stethoscoop kwamen dwe voor de derde keer uit bij een sterkerwordend geluid achter het hitteschildje bij het uitlaatspruitstuk. Maar daar zit nix !
Ja alleen het oliefilter. Stethoscoop op het oliefilter en een oorverdovend geluid, dat wat minder werd bij toename toerental en ook toerental onafhankelijk was !!!!!!??????
Voor 6,60 euro een nieuw oliefiltertje gekocht en gemonteerd (Bosch).
Het geluid is VERDWENEN.
Het oude filter was nog geen 20000 km ouf. Er zit een bypass klepje of zoiets in dat met een veertje wordt bediend en dat blijkbaar als een gek stond te resoneren.
De esp sensor is al vernieuwd en de misfires beperkinn zich tot sporadisch op cylinder 2, en alleen nu bij stationairloop. Daarover maak ik me na 440 km gewoon rijden maar niet druk meer.
Iedereen die reageerde op mijn noodroep hartelijk bedankt.
Na lang zoeken met een stethoscoop kwamen dwe voor de derde keer uit bij een sterkerwordend geluid achter het hitteschildje bij het uitlaatspruitstuk. Maar daar zit nix !
Ja alleen het oliefilter. Stethoscoop op het oliefilter en een oorverdovend geluid, dat wat minder werd bij toename toerental en ook toerental onafhankelijk was !!!!!!??????
Voor 6,60 euro een nieuw oliefiltertje gekocht en gemonteerd (Bosch).
Het geluid is VERDWENEN.
Het oude filter was nog geen 20000 km ouf. Er zit een bypass klepje of zoiets in dat met een veertje wordt bediend en dat blijkbaar als een gek stond te resoneren.
De esp sensor is al vernieuwd en de misfires beperkinn zich tot sporadisch op cylinder 2, en alleen nu bij stationairloop. Daarover maak ik me na 440 km gewoon rijden maar niet druk meer.
Iedereen die reageerde op mijn noodroep hartelijk bedankt.
- HansJan
- Moderator
- Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)
Wat bi-zar! Er is eerder zo'n ogenschijnlijk onoplosbare resonantie opgelost. Dit bleek de doorvoer van de koppelingskabel door het schutbord te zijn.
Colour.Storm Imolagelb | Advance | Style | Winter | Concert II BOSE | FIS | APS | Full LED | DRL | Koni FSD + H&R -25mm | CC | Komfortblinker | A3 Duo-Claxon | BT carkit | Duo Multibox | Zomer: Bolero + Dunlop 205/40R17 | Winter: Style + Hankook 195/45R16