Ik heb een A2 uit 2000 met als trekgewicht '-', niet zoveel dus. Ik wil dit graag wijzigen, en heb daarom via PON een COC verklaring met brief ontvangen waarin zij bevestigen dat de A2 geschikt is om tot 1000kg geremd te trekken. Met die informatie heb ik een verzoek bij de RDW ingediend om het trekgewicht te wijzigen.
De RDW wil nu een test met een volle aanhanger en meetapparatuur uit gaan voeren om aan te tonen dat de A2 geschikt is voor een aanhanger. De kosten worden uiteraard doorberekend wat uitkomt op meer dan 500 euro.. Hier schrok ik nogal van. Samen met de kosten van een nieuwe trekhaak a 350 euro is dat net iets teveel van het goede. Omdat ik de trekhaak nog niet gemonteerd heb sta ik voor de keuze om door te gaan of de A2 te verkopen

Heeft hier iemand ervaring met het wijzigen van het trekgewicht? Is het normaal dat de auto getest moet worden met meetapparatuur etc. Ik neem aan dat er al weer meer A2's zijn waarbij het trekgewicht is gewijzigd, dus een vergelijkbare auto zou toch wel getest moeten zijn?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!