Terug, ditmaal voor 't echie

Stel hier jezelf en je A2 voor.
iKnijff
Motortype: BAD (1.6 FSI 110pk)

03 apr 2018, 23:15 0 x

bjmeengs schreef:
03 apr 2018, 22:49
Ik moet eerlijk zeggen, dat Jan niet goedkoop is, maar heeft vanaf 2012 wel een betrouwbare naam met de Audi A2 opgebouwd .
Dat houd je niet vol als de kwaliteit slecht is.
Ga er een keer kijken en geniet vooral van de mooie A2 's die er staan.
Verder weet Jan er veel van, heeft een samenwerking met een goed VAG monteur. Succes met de zoektocht.
Ik twijfel geenszins aan zijn reputatie en kennis. Daarnaast vind ik dat tegenover een stukje zekerheid best iets mag staan. Maar bij nader inzien zinnen vooral die zeven eigenaren me niet. In mijn beleving wisselt een auto alleen zo vaak van eigenaar als er iets mis mee is o.i.d. Daarom ben ik benieuwd naar jullie mening omtrent dit aspect.

Vorden is voor mij anderhalf uur rijden, dat vind ik alleen de moeite waard als er een reële kans is op een aankoop. Maar mochten jullie aangeven dat het aantal eigenaren geen probleem hoeft te zijn, dan ga ik binnenkort zeker even buurten.
trebbor77
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 apr 2018, 05:19 0 x

Ik ben geen kenner en er zijn hier genoeg mensen die je een veel beter advies kunnen geven. Maar ik heb mijn Audi A2 vorig jaar september in t half donker gekocht van een particulier. Dit na 2 teleurstellende bezoeken bij autobedrijven waar de auto er op foto's mooi uit zag maar in werkelijkheid gewoon afgereden waren. Degene die ik nu heb zag er heel netjes uit en daarnaast had ik een heel goed gevoel bij de verkoper. Dat dat prijs gunstig was en de verkoper aangaf dat hij hem pas een paar maanden had en hem nu verkopen omdat hij de auto als tijdelijke oplossing had aangeschaft, had misshcien ook tot twijfel moeten leiden. Maar bovengenoemde combinatie heeft er voor gezorgd dat ik het wel aandurfde. Net mijn auto laten keuren en ondanks dat hij meer dan 2 ton gereden heeft, was er echt helemaal niets aan de hand en kwam hij zo door de keuring.

Zoals aangegeven heeft Eenink een goede naam. De auto ziet er er op de foto's ook nog heel netjes uit. Hoe deze motorisch is, is denk ik een kwestie van zelf testrijden, boekjes in kijken en misschien ook bespreken met Eenink waarom hij 7 eigenaaren heeft gehad. Misschien is er wel een heel plausibel verhaal.

Wat betreft de prijs; ja je zal via Eenink meer betalen maar daar krijg je een bepaalde service en betrouwbaarheid voor terug. Of het de meerprijs waard is? Kijk eens naar vergelijkbare modellen (marktplaats, autoscout, ebay enz.) en wat je daar voor betaald. Dan weet je ook wat je echt meer betaald en kan je beter de afweging maken of het de duurdere aanschafprijs waard is.

Persoonlijk denk ik dat je voor dat geld een heel mooi exemplaar kan kopen met minder km. Maar wellicht is deze technisch gezien in een minder goede staat en minder betrouwbaar. Dit is natuurlijk ook weer uit te sluiten door een extterne keuring voor aankoop.

Oh, en ga gewoon eens kijken en proefrijden! Zal je zien dat je daarna een ander/beter beeld hebt.

Succes!
bjmeengs
Audi A2 clublid
Motortype: BBY (1.4 benzine 75pk)

04 apr 2018, 06:02 0 x

Even ter aanvulling. Jan Eenink heeft er op dit moment 17 stuks staan. Allemaal verschillenden.
Zoals velen aangeven. Het is net een snoeptrommel waarin je je begeeft. Alleen dat is al genieten. Verder is het voordeel bij Jan, dat je vele onderdelen of opties kunt krijgen of laten inbouwen , uiteraard tegen betaling.
Daarnaast zijn de A2 ‘s ondertussen Yongtimers geworden. Zijn niet meer nieuw en belangrijk is ,hoe dat onderhoud is geweest in die jaren.
Km - zie de enorme lijst die op het forum staat. Hoge km standen , ook bij de benzine motoren is geen uitzondering.
iKnijff

04 apr 2018, 18:24 0 x

@ bjmeengs
Dank voor je uitgebreide verhaal en advies.

Inmiddels heb ik contact gehad met Jan en hebben we ook even gesproken over importeren. Hij gaf aan dat hij 500 euro rekent voor het complete traject (contact leggen, auto bekijken/testen/uitlezen, transport etc.). Echter onderhandelt hij dat bedrag vaak van de vraagprijs af, dus dan heb je de A2 min of meer voor de prijs waarvoor hij te koop staat. Dat is niet gek en zeker iets om over na te denken. Op die manier hoef ik me hier zelf niet in te verdiepen en ben ik niet beperkt tot de Nederlandse markt.

Vanavond op de koffie bij DED@2 en hopelijk weet ik daarna wat ik echt wil.

Keep you posted..
trebbor77
Audi A2 clublid
Motortype: AUA (1.4 benzine 75pk)

04 apr 2018, 20:23 0 x

Oh dat is een nette service zeg. Ik las pas volgens mij hier op het forum dat importeren je zelf al € 300,- kost. Dus voor € 200 doet hij de rest. Aangezien hij een betere kenner en dus ook onderhandelaar waarschijnlijk is, lijkt het dus zelfs goedkoper om het via hem te doen dan zelf!
Ron47
Motortype: ANY (1.2 TDI 61pk)

07 apr 2018, 05:02 0 x

DED@2 schreef:
02 apr 2018, 18:10
Nog even my 2 cents wat betreft de OSS. Ik heb een A2 mèt en een zonder OSS.
De OSS is fijn qua lichtinval en ruimtelijke beleving. In gebruik vind ik het acceptabel tot 80km/u, daarboven maakt het dak veel lawaai door de langsrazende wind. Qua onderhoud is het belangrijk minimaal 1x per jaar alle geleiders te smeren. De A2 dokter en @r@Ron47 kunnen je hier zeker aan helpen. Dit vraagt om een speciaal smeermiddel. Verder niet gebruiken in vastgevroren toestand, dit is garantie voor problemen😝
Zonder OSS is een stuk stiller en nog stiller te krijgen door het dak te dempen😉👍. Is de moeite waard, zeker op snelweg snelheden. Verder is de A2 lichter dan met OSS.

Tot nu toe zijn de daken te repareren met speciale reparatie kits via de dealer. Zo rond de 350€ als ik me niet vergis en dan nog de arbeidskosten. Mijn verwachting is dat dit een keer eindig is. De vraag is dan of er tegen die tijd een alternatief is of dat het OSS niet meer te repareren valt. Dit risico lopen we, OSS rijders, allemaal.
Ja het is een luxe, maar problemen kunnen kostbaar zijn of onbetaalbaar worden in de toekomst.

Ik ben er zeer blij mee en hoop dat problemen me bespaart blijven de komende jaren😉
Goed verhaal mbt OSS.
De volgende kanttekeningen:
1. Het geluid boven de 80 km/uur is irritant en in gesloten toestand moet vooral het voorste bewegende paneel exact goed afgesteld zijn om luchtgeruis aan de voorzijde zo veel mogelijk te beperken..
2. Met het genoemde dealersetje is alleen een gebroken plastic koppeling tussen de kabel en de voorste meenemer enigszins te herstellen.
Duurzaam is deze constructie niet en daarom kostbaar. Plastic wordt hard en bros en breekt bij een dak dat niet perfect is afgesteld en is onderhouden altijd af.
3.Andere gebreken, die o.a. bij de aandrijving van de motor op de kabels optreden, kunnen hiermee niet opgelost worden. Dan biedt een volledig nieuwe kabelset met plasticverbinding aan de meenemers slechts gedeeltelijk soelaas omdat het deel van het probleem dat in het aluminium asndrijfdeel van de motorunit zit ook slijtage vertoont ( ratelen bij openen en sluiten van het dak). Een compleet nieuwe motorunit moet dan worden overwogen. Dit wordt dan al zeer kostbaar en omdat het hele dak uit de auto moet worden gedemonteerd komen er aanzienlijke arbeids kosten bij.
4. De oplossing die wij toepassen bestaat uit het monteren van aluminium meenemertjes die we zelf frezen, waardoor we van het plastic af komen. Verder zijn modificaties van de bestaande motorunit en nog wat andere zaken noodzakelijk om alle zwakke punten van het dak op te lossen.
5. Op deze wijze lijken alle oss daken onafhankelijk van levering van dealeronderdelen nog een heel lang leven beschoren.
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

07 apr 2018, 07:57 0 x

Hi @Ron47

Dank je voor deze waardevolle aanvulling. Ik ben ook weer een stuk wijzer geworden. Het zal zeker huidige bezitters en toekomstige bezitters helpen bij het in standhouden van hun OSS , danwel ondersteunen bij hun beslissing. Ik houd je zeker in gedachten voor een kritische blik en mogelijk reparatie in de toekomst. Mvg
iKnijff

07 apr 2018, 08:30 0 x

Goedemorgen,

Wat vinden jullie dan dit exemplaar?

En op de een of andere manier springt deze er voor mij nog steeds uit..
DED@2
Audi A2 clublid
Motortype: ATL (1.4 TDI 90pk)

07 apr 2018, 08:52 0 x

Hi,

Mooie kmst , goeie basis uitrusting en potentie om later zaken te upgraden. Ik zou wel even opletten of hij het nodige onderhoud heeft gehad sinds 2009. Ik zie daarna niks meer. Was toen een kmst rond de 90dkm. Vanaf 120dkm is vervanging van de distributie aan te bevelen of zo nodig eerder, na constatering van droogte scheurtjes of andere zichtbare slijtage van de riemen.
Hij zit er verder netjes uit. De eerste bouwjaren hadden nog geen softlack en dat zie je terug in het interieur.
Mvg
iKnijff

10 apr 2018, 11:51 0 x

Sinds vandaag staat deze A2 op Marktplaats. Bevat nagenoeg alle opties die ik wil, eerste eigenaar, niet in gerookt, dus zeker een kanshebber.

Ik overweeg om 'm te laten bezichtigen en eventueel aan te laten kopen door Jan. Kost me 250 euro, maar zelf heb ik onvoldoende kennis en ben ik niet sterk in onderhandelen. Dus in dat opzicht is het het geld sowieso waard.
Plaats reactie